اهدای تخمک مقرون به صرفه به چه معنی است؟

اهدای-تخمک-مقرون-به-صرفه

انواع درمان های ناباروری به میلیون ها نفر در سراسر جهان کمک کرده است تا آرزوی خود را برای داشتن فرزند تحقق بخشیده و خانواده خود را گسترش دهند. اهدای تخمک یکی از روش های درمانی است که می تواند به دلیل هزینه بالا از محدوده بودجه زوج فراتر رود. هزینه اهدای تخمک در سراسر جهان می تواند بین 20 تا 40 هزار دلار باشد، علاوه بر آن هزینه دارو برای فرد اهداكننده و گیرنده و هزینه سفر را نیز باید در نظر گرفت. گاهی اوقات برای به دست آوردن بهترین نتیجه در روند اهدای تخمک، چندین اقدام IVF انجام می شود. متأسفانه برای فرآیند اهدای تخمک غالباً فقدان پوشش بیمه وجود دارد که هزینه ها را برای بسیاری از بیماران سنگین می کند.

با وجود این هزینه های بالقوه، می توان مراحلی را برای بیماران در نظر گرفت که می توانند هزینه ها را کاهش دهند. در این مقاله در مورد برخی از راه های مقرون به صرفه تر کردن روند اهدای تخم برای زوجین صحبت خواهیم کرد.

برنامه ها در روش اهدای تخمک

 

دو برنامه اهدای تخمک بوسیله روش IVF وجود دارد. انجام روش   IVFبا استفاده از تخمک های اهدایی تازه و یا انجام آن با استفاده از تخمک های اهدایی منجمد.

در مورد اول چرخه قاعدگی شخص گیرنده و اهدا کننده با کمک قرص های جلوگیری از بارداری هماهنگ می شود. پس از بازیابی تخمک های فرد اهدا کننده، آنها با استفاده از روشIVF  به صورت مصنوعی توسط اسپرم های پدر مورد نظر بارور می شوند. بعد از چند روز جنین ها آماده انتقال به رحم فرد گیرنده هستند.

در این نوع از اهدای تخمک، شما می توانید گزینه های گسترده ای از اهدا کنندگان و همچنین شانس موفقیت بالایی در بارداری داشته باشید. می توانید چندین جنین سالم داشته باشید که می توانند برای استفاده های بعدی در آینده ذخیره شوند. با این حال، چرخه قاعدگی شما باید با  چرخه فرد اهدا کننده هماهنگ شود و این امر مدت زمان بیشتری را می طلبد. علاوه بر این گاهی اوقات اهدا کنندگان بلافاصله برای انجام این فرآیند در دسترس نیستند. اما مهمترین مسئله در استفاده از تخمکهای اهدایی تازه هزینه آنها است زیرا معمولاً این تخمک ها گرانتر هستند.

در تخمکهای اهدایی منجمد، چرخه قاعدگی شخص اهدا کننده و گیرنده نیازمند همگام سازی نیست. پس از بازیابی تخمک ها، آنها منجمد شده و آماده استفاده می شوند. وقتی رحم شخص گیرنده با مصرف داروهای لازم برای بارداری آماده شد، همسر او نمونه اسپرم داده و در همان روز پزشک تخمک اهدایی منجمد را با اسپرم ها تلقیح می کند. بعد از لقاح نطفه جنین ها رشد کرده و می توانند در رحم گیرنده قرارگیرند.

این نوع تخمک های اهدایی در مقایسه با چرخه استفاده از تخمک تازه روند سریع تری دارند. طیف متنوعی از تخمک های اهدایی منجمد در بانکهای تخمک موجود است. لازم نیست چرخه قاعدگی خود را با شخص اهدا کننده هماهنگ کنید، همچنین قیمت ها مقرون به صرفه تر هستند. جنبه منفی استفاده از تخمک های منجمد این است که اگر تخمک ها به درستی یخ زدایی نشوند، میزان موفقیت آنها می تواند کمتر از استفاده از تخمک های تازه باشد. با این حال، این مسئله مربوط به تجربه کارکنان آزمایشگاه IVF می شود.

butterfly

چگونه روش اهدای تخمک می تواند مقرون به صرفه تر باشد؟

 

جستجو در اینترنت

اگر می خواهید فرآیند اهدای تخمک را طی کنید و بودجه شما محدود است، روشهایی وجود دارند که می توانید به منظور مدیریت اقتصادی انجام دهید. اولین قدم در رابطه با این مسئله یافتن تخمک اهدایی ارزان تر از طریق استفاده از اینترنت است. به این ترتیب شما اطلاعات بسیار بیشتری در مورد کل مراحل و هزینه ها به منظور یافتن شرکت های تسهیلگر یا کلینیک های باروری در دسترس پیدا خواهید کرد. اما قبل از هرگونه اقدام می بایست درمورد وجود گواهینامه ها و مدارک لازم و همچنین قابل اطمینان بودن آنها به خوبی آگاه شوید. برخی از وب سایت ها موجود هستند که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

خرید بسته های چند گانه

در میان بسته های ارائه شده کلینیک های باروری، بسته های چندگانه وجود دارند که ارائه دهنده چندین چرخه به صورت یکجا هستند و خود این امر به شما کمک می کنند تا بتوانید هزینه ها را مقرون به صرفه تر کنید. این بسته ها در ابتدا گران تر به نظر می رسند اما در صورت عدم موفقیت در چرخه های اول، شما چرخه های دیگر را نیز از قبل پوشش داده اید. هزینه چرخه ها در قالب بسته ارزان تر است و نیازی نیست تا در مورد این موضوع که این آخرین فرصت بارداری برای شماست استرس داشته باشید.

استفاده از خدمات تضمینی

بسیاری از کلینیک ها برای اهدای تخمک یا جنین نوعی تضمین ارائه می دهند، یا اینکه ممکن است گزینه های دیگری مانند برنامه های بازپرداخت IVF داشته باشند تا بتوانید بدون اتلاف هزینه به نتیجه دلخواه خود برسید. ممکن است آنها مانند مورد قبلی در ابتدا گرانتر باشند اما اگر روند کار به خوبی پیش نرود شما ضمانت پس گرفتن پول خود را خواهید داشت.

به اشتراک گذاری تخمک اهدایی

یکی از مفیدترین کارها برای پایین آوردن هزینه های خود، تقسیم کردن تخمک اهدایی IVF با زوجی دیگر است. به این ترتیب می توانید هزینه ها را با دیگران تقسیم کنید تا برای شما مقرون به صرفه تر باشند. پزشکان در هر بازیابی به طور متوسط 16 تخمک از اهدا کننده دریافت می کنند. بنابراین این تعداد می تواند برای تقسیم بر دو شدن کافی باشد. به خاطر داشته باشید که از یک اهدا کننده جوان و سالم استفاده کنید تا مطمعن شوید آنچه که نیاز دارید دریافت خواهید کرد.

استفاده از اهدا کننده شناخته شده

یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه ها یافتن اهدا کننده در میان خانواده یا دوستانتان است. در این حالت، آنها می توانند تخمک را به روش نوع دوستانه و به صورت رایگان اهدا کنند. به عنوان مثال، اگر خواهرتان را به عنوان اهدا کننده تخمک داشته باشید، این امر علاوه بر منافع مالی که برایتان در پی خواهد داشت می تواند باعث انتقال ژنتیک شما به کودکتان شود.

استفاده از تخمک اهدایی منجمد

تحقیقات در مورد استفاده از تخمک های منجمد نشان می دهد که آنها نیز می توانند مانند تخمک های تازه در لقاح موفقیت آمیز باشند. بسیاری از کلینیک ها هشت تخمک منجمد را به متقاضیان ارائه داده تا میزان موفقیت را افزایش دهند. همچنین می توانید تخمک های منجمد را تقسیم کنید تا هزینه ها به میزان بیشتری کاهش یابند.

سفر به خارج از کشور

روند اهدای تخمک می تواند امری بسیار گران قیمت باشد، به خصوص اگر در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، انگلیس یا کانادا زندگی می کنید. شما می توانید به منظورکاهش هزینه ها به کشورهای دیگری سفر کنید که روند درمان در آنجا چندین برابر ارزان تر بوده اما با همان استانداردهای درمانی انجام می شوند. در میان کشورهای آسیایی، ایران یکی از بهترین مقاصد با کیفیت برای انجام روش اهدای تخمک به صورت مقرون به صرفه است. ما در شرکت TebMedTourism با وجود بسته های کاربردی و منصفانه، آماده ارائه خدمات با بالاترین استانداردها هستیم. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر هم اکنون با ما تماس بگیرید. هر ساله بیماران متعددی از داخل و خارج از ایران، از خدمات شرکت TebMedTourism برای درمان ناباروری به کمک اهدای تخمک استفاده می کنند.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟