چگونه از شر تجمع مایعات و تورم بعد از لیپوساکشن خلاص شویم؟

چگونه از شر تجمع مایعات و تورم بعد از لیپوساکشن خلاص شویم؟

اضافه وزن عوارض جانبی زیادی دارد، از مشکلات کوچکی مانند کمردرد گرفته تا عوارض جدی‌تر مانند ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی، فشار خون و غیره. ممکن است بخواهید تا به دلایل شخصی مانند داشتن احساس بهتر در مورد ظاهر تان، نمایش دادن تصویر بهتری از خود برای دیگران و در نهایت داشتن عزت نفس بالاتر وزن کم کنید. سه روش عمده برای کاهش وزن وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد:

  • کاهش وزن به روش طبیعی (ورزش، رژیم غذایی و غیره)
  • کاهش وزن بدون عمل جراحی
  • کاهش وزن بوسیله عمل جراحی

برخی از افراد با انجام ورزش و پیروی از رژیم غذایی لاغرتر می شوند. با این حال، برخی دیگر ممکن است از طریق روش های طبیعی کاهش وزن به نتایج مطلوبی دست پیدا نکنند. بنابراین، این دسته از افراد باید به انجام روش های دیگر روی آورند. لیپوساکشن یک جراحی کم تهاجمی است که طی یک فرآیند نسبتا ساده قابل انجام است. البته درست مانند بسیاری از روش های پزشکی، ممکن است پس از لیپوساکشن عوارضی همچون تجمع مایع و تورم را تجربه کنید. اما چگونه می توان این عوارض را به خوبی کنترل کرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع با ما همراه باشید.

روش لیپوساکشن چگونه عمل می کند؟

لیپوساکشن روشی برای کاهش وزن است که چربی هایی را که با ورزش و رژیم غذایی نمی توانستید از شر آنها خلاص شوید از بین می برد. این روش با ساکشن چربی از نواحی مورد نظر مانند شکم، باسن، ران، بازوها، پشت، پهلوها، قسمت داخلی زانو و چانه به آنها شکل می‌دهد.

باید بدانید که لیپوساکشن کمکی به رفع سلولیت، گودی و ترک های پوستی نمی کند. این روش مناسب کسانی است که می خواهند لاغرتر شوند و کانتورینگ بدن خود را بهبود بخشند. لیپوساکشن سلول های چربی را از بین می برد. با این حال، اگر بیماران پس از انجام این عمل از سبک زندگی سالم پیروی نکنند، سلول های چربی ممکن است دوباره رشد کنند.

قبل از انجام این روش، بیماران ممکن است تحت بیهوشی عمومی و یا برای نواحی کوچکتر تحت سرکننده موضعی قرار بگیرند. پزشک مناطقی را که نیاز به درمان دارند مشخص می کند. سپس چند برش کوچک در ناحیه مورد نظر ایجاد می شود تا کانولا وارد پوست شود و پس از آن کانولای لیپوساکشن جایگزین قبلی شده تا چربی ها را از بدن بیرون بکشد.

انواع روش های لیپوساکشن

در لیپوساکشن تکنیک های مختلفی ممکن است استفاده شود. با این حال، همه آنها از یک لوله نازک به نام کانولا استفاده می کنند که به یک دستگاه مکش متصل است و چربی های ناخواسته را از بدن به بیرون می کشد.

  • لیپوساکشن تامسنت: این روش رایج ترین روش لیپوساکشن است که در آن پزشک یک محلول نمکی حاوی بی حس کننده موضعی (لیدوکائین) و تنگ کننده عروق (اپی نفرین) را در زیر پوست تزریق کرده تا بتواند چربی را با از دست دادن خون و درد کمتری ساکشن کند.
  • لیپوساکشن خشک: در این روش هیچ مایعی قبل از برداشتن چربی تزریق نمی شود. این روش در حال حاضر به دلیل افزایش خطر خونریزی و کبودی، به میزان کمتری مورد استفاده قرار می گیرد.
  • لیپوساکشن اولتراسونیک :(UAL) در این تکنیک از امواج صوتی برای شکستن سلول های چربی و آب کردن آنها استفاده می شود. این نوع برای استفاده در نواحی فیبری بدن و نواحی که قبلا لیپوساکشن شده اند مناسب است.
  • لیپوساکشن با کمک لیزر (LAL) یا لیپولیز: این روش که به لیپوساکشن با هدایت لیزر نیز معروف است، از لیزر برای تولید انرژی جهت آب کردن چربی ها استفاده می کند. علاوه بر این، برای کم تهاجمی کردن و کاهش خطر خونریزی، نیاز به استفاده از مایع وریدی تامسنت دارد.
  • لیپوساکشن با کمک برق یا لیپوماتیک:(PAS) این روش همچنین به عنوان روش لیپوماتیک شناخته می شود و از یک کانولای خاص با سیستم مکانیزه استفاده می کند که این نوع کانولا به سرعت به جلو و عقب حرکت کرده و حذف چربی را آسان تر می کند.

چگونه تجمع مایعات و تورم را کنترل کنیم؟

چگونه تجمع مایعات و تورم را کنترل کنیم؟

پس از انجام عمل لیپوساکشن، ممکن است به دلیل ایجاد مایعات در اطراف محل جراحی اضافه وزن پیدا کنید. این موضوع نتیجه ای طبیعی از عمل لیپوساکشن است. ممکن است بعد از عمل لیپوساکشن، ناراحتی خفیف، کبودی، قرمزی و تورم را تجربه کنید. برای کاهش احساس ناراحتی می توانید از داروهای تجویز شده استفاده کنید.

بدن به طور معمول در طول فرآیند بهبودی مایعاتی تولید می کند که می توانند جمع شده و باعث ایجاد تورم و ناراحتی شوند. بسیاری از بیماران تورم بعد از عمل را تجربه می کنند که می تواند هفته ها ادامه داشته باشد. برای کمک به این عارضه، به شما آموزش داده می‌شود که لباس فشرده‌ سازی بپوشید تا تورم را کاهش داده و راحتی خود را در حین بهبودی افزایش دهید. با استفاده از لباس فشرده سازی، فشار یکنواختی به ناحیه درمان وارد شده تا از تجمع بیش از حد مایعات جلوگیری شود و به بدن کمک کند تا مایع ایجاد شده را جذب کند.

به دلیل ضربه به رگ های خونی می تواند کبودی بر روی پوست ایجاد شود. هنگامی که رگ های خونی آسیب می بینند، خون به بافت های اطراف نفوذ کرده و باعث تغییر رنگ پوست و کبود به نظر رسیدن آن می شود. پوشیدن لباس فشرده سازی می تواند خونریزی را متوقف کند و کبودی را به حداقل برساند. بنابراین مطمعن شوید که طبق روشی که توصیه شده از آنها استفاده کنید. علاوه بر این، باید مصرف نمک را پس از لیپوساکشن محدود کنید، زیرا نمک بدن را تشویق می‌کند تا آب را نگه دارد که این امر منجر به افزایش سطح تورم می‌شود.

butterfly

برای چه مدت باید لباس فشرده سازی بپوشم؟

برای چه مدت باید لباس فشرده سازی بپوشم؟

پزشکان پوشیدن لباس فشرده سازی را به‌صورت 24 ساعته و در هفت روزه هفته، برای مدت سه هفته متوالی به‌ استثنای زمان دوش گرفتن توصیه می‌کنند. برای سه هفته بعدی، باید لباس را حداقل در طول روز بپوشید. با این حال اگر می توانید آن را تحمل کنید، بهتر است لباس فشرده سازی را به مدت 6 هفته به صورت شبانه روزی استفاده کنید.

چقدر طول می کشد تا نتایج لیپوساکشن را ببینید؟

پس از انجام لیپوساکشن، احتمالاً بلافاصله نتیجه نهایی را نخواهید دید. هنگامی که چربی های اضافی بدن با عمل لیپوساکشن حذف می شوند، مایعات به صورت موقت جایگزین آنها می شوند. این مایع باعث افزایش وزن و پف کرده به نظر رسیدن می شود. بنابراین، ممکن است بپرسید که چقدر طول می کشد تا مایعات جمع شده را از دست داده و به فرم نهایی بدن خود برسید. پزشکان معتقدند که پس از گذشت حداقل 10-14 روز از جراحی، تجمع مایعات و تورم ایجاده شده شروع به فروکش کردن می کند. نتیجه لیپوساکشن با کاهش تورم پدیدار شده و شما می توانید انتظار مشاهده ظاهر نهایی را بین 1 تا 3 ماه بعد از عمل داشته باشید.

ممکن است در نواحی درمان شده تا حدودی متوجه شل شدن و افتادگی پوست خود شوید. پوست به مرور زمان و به خودی خود سفت می شود. با این حال ممکن است برای سفت کردن پوست، بسته به سن شما و میزان وزنی که از دست داده اید، احتیاج به مداخلات درمانی از طریق جراحی باشد. تصمیم در مورد انجام مداخله جراحی باید توسط پزشک و بسته به شرایط هر بیمار اتخاذ شود.

توصیه هایی برای بهبود عوارض لیپوساکشن

توصیه هایی برای بهبود عوارض لیپوساکشن

  • لباس فشرده سازی بپوشید: لباس های فشرده سازی تورم را کاهش داده و به پوست شما کمک می کنند تا با کانتورینگ جدید بدن خود سازگار شود. لباس فشرده سازی بلافاصله بعد از عمل لیپوساکشن بر تن بیمار می شود و در دو یا سه هفته اول به مدت 24 ساعته در روز باقی می ماند.
  • ناحیه تحت درمان را خنک نگه دارید: زمانی که ناحیه مورد درمان در معرض گرما قرار می گیرد عوارض بعد از عمل افزایش می یابد. به یاد داشته باشید که زیر آفتاب یا در سونا ننشینید. علاوه بر این، از دوش گرفتن با آب گرم و یا حمام کردن با وان آب گرم خودداری کنید. سعی کنید از کیسه یخ یا کمپرس سرد بر روی نواحی متورم استفاده کنید تا ناراحتی و تورم کاهش یابد.
  • مراقب آنچه می خورید باشید: استفاده از غذاهای شور را محدود کنید زیرا سدیم باعث می شود آب موجود در بدن حفظ شده که این امر منجر به تورم اضافی می شود. برای افزایش سرعت بهبودی زخم، بهتر است رژیم غذایی غنی از آهن داشته باشید تا التهاب را کاهش داده و زمان بهبودی را تسریع کنید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن:

5010 098 912 (98)+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟