جدول زمانی آی وی اف (IVF)

آی وی اف در ایران

جدول زمانی آی وی اف (IVF)

آی وی اف (IVF) موثرترین و شایعترین درمان ناباروری می باشد که در آن، یک تخمک بالغ و رشد یافته از تخمدان یک زن گرفته می شود و در محیط آزمایشگاهی با اسپرم لقاح می یابد. سپس تخمک لقاح یافته که جنین نامیده می شود، به رحم منتقل می شود و منجر به بارداری می شود. این پروسه درمانی حدود 3 هفته به طول می انجامد و در این مقاله قصد داریم مراحل آی وی اف (IVF)را در این 3 هفته، قدم به قدم توضیح دهیم.

آی وی اف
butterfly

مراحل و جدول زمانی آی وی اف (IVF):

در مرحله اول آی وی اف (IVF)، به وسیله سونوگرافی وضعیت تخمدان ها، تعداد فولیکول ها، میزان جریان خون تخمدان ها و نیز سلامت رحم برای بارداری مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در مرحله دوم آی وی اف (IVF)، در روز دوم یا پنجم عادت ماهیانه، سونوگرافی رحم و تخمدان های مادر انجام می شود. پزشک توسط این سونوگرافی می تواند رشد فولیکول های تخمدان و ضخامت اندومتر را ارزیابی نماید. رشد فولیکول های تخمدان موجب آماده شدن تخمک ها برای تخمک گذاری و نیز تولید استروژن می گردد.

در مرحله سوم آی وی اف (IVF)، قبل از شروع آی وی اف (IVF)، پزشک داروهای پیشگیری از بارداری برای شما تجویز می کند. تجویز این داروها موجب کاهش ایجاد کیست های تخمدان و سندروم بیش فعالی تخمدان می گردد، هرچند برخی پزشکان ممکن است مخالف این درمان دارویی باشند.

آی وی اف

در مرحله چهارم لقاح مصنوعی (IVF)، عادت ماهیانه با قطع داروهای پیشگیری از بارداری شروع می شود و در روز دوم عادت ماهیانه، آزمایشات خون و سونوگرافی واژینال برای شما انجام می گیرد تا بوسیله سونوگرافی، سایز فولیکول های تخمدان و وجود کیست تخمدان و به وسیله آزمایش خون، میزان هورمون استروژن خون ارزیابی گردد.

در مرحله پنجم آی وی اف (IVF)، پزشک با استفاده از داروهای مختلف، تحریک تخمک گذاری انجام می دهد. داروهای مورد استفاده در این مرحله معمولا از نوع تزریقی بوده و شما روزانه چندین تزریق زیرجلدی در ناحیه بازو یا اطراف ناف خواهید داشت که برای 7 تا 10 روز ادامه می یابد.

در مرحله ششم آی وی اف (IVF)، شما به مرحله بلوغ تخمک های تخمدان رسیده اید و تخمک ها به بلوغ کامل رسیده اند.

در مرحله هفتم، تخمک گذاری اتفاق می افتد و 24 تا 36 ساعت بعد از تخمک گذاری، این تخمک ها استخراج و جمع آوری می شود. توجه داشته باشید که این مرحله با بی حسی موضعی یا بی هوشی عمومی انجام می شود و بسته به شرایط هورمونی شما و تعداد تخمک های بالغ، بین 8 تا 15 تخمک گرفته می شود و به آزمایشگاه جنین شناسی ارسال می شود تا با اسپرم همسر شما لقاح شود.

آی وی اف

در مرحله هشتم، اسپرم از مایع منی همسر شما جدا می شود و در محیط آزمایشگاهی در کنار تخمک شما قرار می گیرد تا لقاح صورت گیرد.

در مرحله نهم، جنین تشکیل شده به داخل رحم منتقل می شود. این انتقال معمولا روز 4 یا 5 بعد از تخمک گذاری انجام می شود. فراموش نکنید که پروسه آی وی اف (IVF) کاملا بدون درد بوده و بین 2 تا 5 جنین به رحم منتقل می گردد.

مرحله آخر از پروسه آی وی اف (IVF)، انجام تست بارداری است که بین 12 تا 14 روز بعد از انتقال جنین انجام می شود و نتایج تست نشان می دهد که شما باردار هستید یا خیر.

برای دریافت اطلاعات کامل تر مقاله: همه چیز درباره آی وی اف (IVF) در ایران را مطالعه بفرمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

IVF in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟