بهترین سن برای اهدای تخمک کدام است؟

اهدای تخمک

بهترین سن برای اهدای تخمک

اهدای تخمک در ایران

بنا به مطالعات متعدد در زمینه درمان ناباروری، بطور میانگین حدود 20% از زوجین ناباروری داشند و به روش طبیعی امکان فرزند آوری را ندارند و در نتیجه نیاز به استفاده از روش ها و داروهای کمک باروری خواهند داشت.

 

اهدای تخمک
butterfly

برخی زوجین برای درمان ناباروری، در شرایطی که مشکلشان با داروها و روش های کمک باروری قابل حل نباشد، نیاز به استفاده از تخمک اهدایی دارند.

ناباروری ممکن است مربوط به مشکل در مرد و یا مشکل در زن باشد.

درمان ناباروری به روش اهدای تخمک به این معنی می باشد که یک خانم داوطلب برای اهدای تخمک، در پروسه قرار می گیرد و تخمک از وی گرفته می شود، در محیط آزمایشگاهی با اسپرم مرد طی آی وی اف (IVF) یا میکرو اینجکشن (ICSI) لقاح می شود. سپس جنین حاصل در داخل رحم مادر قرار داده می شود و تا پایان بارداری و تولد نوزاد، آن جا می ماند.

باید توجه داشت که اهداکننده تخمک، برای افزایش شانس موفقیت درمان به روش اهدای تخمک، باید شرایط جسمی و روحی خوبی داشته باشد. یکی از مهمترین فاکتورهای موثر در افزایش شانس اهدای تخمک، سن اهداکننده تخمک است که در این خصوص بیشتر توضیح می دهیم. علاوه بر فاکتور سن، فاکتورهای دیگری نظیر شباهت چهره فرد به والدین، سلامت جسمی اهداکننده تخمک، سلامت روانی و غیره نیز اهمیت دارند.

اهدای تخمک

به طور کلی، اگر شما جزو افرادی هستید که می خواهید از روش اهدای تخمک، درآمد زایی داشته باشد، یا اگر شما جزو زوجینی هستید که برای درمان ناباروری نیاز به روش اهدای تخمک دارید، پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید. در ادامه می خواهیم در خصوص سن مناسب برای اهدای تخمک بیشتر صحبت کنیم.

اهدای تخمک

سن مناسب برای اهدای تخمک

بطور کلی، سن اهداکننده تخمک برای افزایش شانس موفقیت درمان ناباروری با اهدای تخمک باید بین حداقل 20 سال و حداکثر 35 سال باشد. برای اطمینان از سلامت و کیفیت تخمک اهدایی، خانم ها با سن زیر 20 سال و سن بالای 35 سال، برای اهدای تخمک انتخاب نمی شوند و سعی می شود سن اهداکننده تخمک در محدوده مذکور باشد.

در برخی مراکز باروری، برای اطمینان از کیفیت تخمک های اهدایی، یکی از اصلی ترین شرایط برای اهدای تخمک، داشتن یک بارداری موفق و تولد یک فرزند سالم است.

این شرایط سنی به این دلیل است که میزان پاسخ دهی زنان جوان تر به داروهای هورمونی تحریک تخمک گذاری بسیار بیشتر از زنان با سن بالاتر است. همچنین تولید تخمک سالم تر در زنان جوان تر بیشتر بوده و شانس موفقیت روش درمانی اهدای تخمک بالاتر است. همچنین در زنان در این محدوده سنی، احتمال بیماری های ژنتیکی بسیار پایین تر می باشد. بنابراین بهتر است فرد اهداکننده تخمک سن بین 20 تا 35 سال داشته باشد.

همچنین فرد اهداکننده تخمک باید فاقد بیماری های عفونی قابل انتقال نظیر ایدز(HIV)، هپاتیت B و هپاتیت C و نیز بیماری های ژنتیکی باشد، زیرا این بیماری ها ممکن است به جنین یا حتی مادر باردار منتقل گردند. بیماری های عفونی نظیر ایدز(HIV)، هپاتیت B و هپاتیت C ممکن است در حین انتقال جنین به رحم مادر، به سادگی منتقل شوند و مشکلات متعددی برای مادر و جنین ایجاد کنند. بنابراین، تلاش می شود با غربالگری مناسب بیماری های ژنتیکی و عفونی قبل از اهدای تخمک، از این موارد پیشگیری شود.

اهدای تخمک
tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

IVF+Egg donation in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟