رادیوفریکوئنسی آندوسکوپیک یا RFA برای درمان رفلاکس معده یا برگشت اسید معده

درمان رفلاکس معده

چه زمانی RFA یا رادیوفرکوئنسی آندوسکوپیک برای درمان رفلاکس معده یا برگشت اسید معده مورد استفاده قرار می گیرد؟

رادیوفریکوئنسی آندوسکوپیک یا  RFA برای درمان رفلاکس معده مورد بحث ما است و سعی می کنیم در این مقاله اطلاعات خوبی در مورد مزایا و معایب این روش درمانی ارائه دهیم. رادیوفریکوئنسی آندوسکوپیک یا  RFA برای درمان رفلاکس معده یک روش درمانی ایده آل در بیماری با علائم تایید شده رفلاکس معده یا برگشت اسید معده می باشد که علیرغم استفاده از داروهای مهار کننده پمپ پروتئینی نظیر امپرازول یا پنتوپرازول، کماکان علائم درد و سوزش معده را دارند. هرموقع که یک بیمار علائم برگشت اسید معده داشته باشد و مشکل آناتومیک یا ساختاری نظیر فتق عامل ایجاد آن نباشد، رادیوفریکوئنسی آندوسکوپیک یا  RFA برای درمان رفلاکس معده باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

درمان رفلاکس معده RFA
درمان رفلاکس معده با RFA

چه روش های آندوسکوپیک برای درمان ریفلاکس معده وجود دارد؟

  • روش استفاده از استرتا (مدری)
  • روش استفاده از ازوفارنکس (اندوگاستریک)

این وسایل آندوسکوپیک در طی 10 تا 15 سال اخیر مورد استفاده قرار گرفته اند. مقایسه شانس موفقیت و عوارض این روش های آندوسکوپیک به دلیل نبود مطالعات علمی کافی با روش های درمان دارویی با مهارکننده پمپ پروتئینی یا درمان جراحی دوپلیکاسیون نیسن امکان پذیر نیست. بسیاری ممکن است تصور کنند که رفلاکس معده یا برگشت اسید معده دارند اما در حقیقت رفلاکس نیست و علائم بیماری دیگر یا مشکلات حرکات روده ای است. بنابراین، در این افراد نباید رادیوفرکوئنسی آندوسکوپیک یا RFA انجام شود. همچنین افراد با اختلالات آناتومی معده نباید این درمان را انجام دهند زیرا رادیوفریکوئنسی آندوسکوپیک یا  RFA برای درمان رفلاکس معده در افراد با فتق هیاتوس یا فتق دیافراگم، مفید و موثر نیست. از سوی دیگر، رادیوفریکوئنسی آندوسکوپیک یا  RFA برای درمان رفلاکس معده در موارد خاصی مفید است.

درمان رفلاکس معده

مشکلات و ملاحظات رادیوفریکوئنسی آندوسکوپیک یا  RFA برای درمان رفلاکس معده کدام است؟

درمان رفلاکس معده

هدف از آزمایش بیماران با رفلاکس معده یا برگشت اسید معده یافتن بهترین روش درمانی برای بیمار است. علاوه بر توجه به پاتوفیزیولوژی مشکل بیمار و تعیین نقش برگشت اسید معده، بیمار باید انتظارات بیمار از درمان و تمایل به نحوه درمان او را نیز مورد توجه قرار دهد. این نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برخی بیماران ممکن است با استفاده از داروهای مهارکننده پمپ پروتئینی یا سایر داروهای خوراکی در کل طول عمر مشکلی نداشته باشند. درحالی که برخی دیگر مخالف مصرف مداوم داروها در کل طول عمرشان باشند. از سوی دیگر، برخی دیگر عمل جراحی را نمی توانند قبول کنند. وقتی بیماران در این وضعیت قرار می گیرند، توصیه به رادیوفریکوئنسی آندوسکوپیک یا  RFA برای درمان رفلاکس معده، بهترین پیشنهاد به بیمار می باشد.

رادیوفریکوئنسی آندوسکوپیک یا RFA برای درمان رفلاکس معده چگونه انجام می شود؟

  • اولا بیمار تحت آندوسکوپی معده قرار می گیرد.
  • ثانیا پزشک نکات مهم حین آندوسکوپی را مورد توجه قرار می دهد و مشکلات احتمالی را درمان می کند.
درمان رفلاکس معده

چه کسانی کاندیدای درمان با رادیوفرکوئنسی آندوسکوپیک یا RFA هستند؟

درمان رفلاکس معده RFA

بهترین کاندیدای رادیوفریکوئنسی آندوسکوپیک یا  RFA برای درمان رفلاکس معده بیماران مبتلا به برگشت اسید معده هستند که هیچ بهبودی حین درمان با داروهای خوراکی نظیر مهارکننده پمپ پروتئینی نظیر امپرازول یا پنتوپرازول نداشته اند. برخی افراد از درمان با عمل جراحی معده می ترسند و رضایت به این عمل ندارند. باید توجه داشت که برگشت اسید معده تهدید کننده حیات انسان نیست.

از سوی دیگر بیمارانی هستند که از درمان دارویی مادام العمر رضایت ندارند و علاقه دارند تحت رادیوفریکوئنسی آندوسکوپیک یا  RFA برای درمان رفلاکس معده قرار گیرند که یک روش آندوسکوپیک و غیر جراحی است. بیمارانی که برگشت اسید معده دارند و هیچ مشکل آناتومیک یا ساختاری در معده ندارند، می توانند کاندیدای مناسبی برای رادیوفریکوئنسی آندوسکوپیک یا  RFA برای درمان رفلاکس معده محسوب شوند.

طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟