آیا انجام روش IVF برای من موثر است؟

روش-IVF

در بین کسانی که می خواهند با استفاده از IVF درمان خود را ادامه دهند یک نگرانی مشترک وجود دارد: آیا انجام روش IVF برای من موثر است؟

طبق آخرین داده های موجود در سال 2016، بیش از 75 هزار نوزاد در ایالات متحده با استفاده از لقاح آزمایشگاهی (IVF) متولد شدند. این تعداد می تواند برای کسانی که بدنبال بچه دار شدن هستند امیدوارکننده باشد، زیرا نشان می دهد که  انجام روش IVF می تواند برای بسیاری از زوجین موثر باشد. روند IVF یک روند کاربردی است و میزان موفقیت بالایی دارد. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که روش IVF برای همه مفید باشد.

این یک واقعیت دردناک است که گاهی اوقات روش IVF پس از صرف وقت و هزینه زیاد، باز هم موثر نیست. صرف نظر از اینکه کجا به دنبال این روش درمانی باروری هستید، همیشه فرصتی برای شکست روش IVF وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد اینکه چه کسی می تواند موفقیت را در روشIVF  تجربه کند صحبت کرده و در مورد دلایل شکست این روش بحث کنیم.

روش IVF  برای چه کسانی موثر است؟

 

فکر خوبی است تا نگاهی به شانس حاملگی سایر زنان همسنتان در انجام روش IVFبیندازید، به این منظور که بتوانید شانس موفقیت  IVF  را بر روی خودتان ارزیابی کنید. داده های سالهای بین 2014 و 2016 میزان موفقیت روش IVF  را براساس سن نشان می دهد.

زنانی که 35 سال یا کمتر دارند: 29 درصد

زنانی که 35 تا 37 سال دارند: 23 درصد

زنانی که 38 تا 40 سال دارند: 15 درصد

زنانی که 40 تا 42 سال دارند: 9 درصد

زنانی که 43 تا 44 سال هستند: 3 درصد

زنانی که بیش از 44 سال دارند: 2 درصد

داده های ارائه شده نشان می دهد که روشIVF  فقط برای زنان جوانتر استفاده نمی شود. زنان در هر سنی می توانند شانس موفقیت در انجام روش IVF  داشته باشند اگرچه شانس آنها در سنین بالاتر کاهش می یابد.

butterfly

بهترین کلینیک را انتخاب کنید

 

وقتی کلینیکی را انتخاب می کنید که آنجا در اغلب موارد بیماران همسن شما با مشکلات باروری خاص شما معالجه می شوند، می توانید با علم بر اینکه روش IVF می تواند برایتان همانند سایر نمونه های موفق دیگر کارآمد باشد احساس آسودگی پیدا کنید.

هر ساله “انجمن فناوری های کمک باروری (SART)” داده های IVF را جمع آوری کرده و به صورت آنلاین در وب سایت خود منتشر می کند. با بررسی وب سایت آنها می توانید این اطلاعات را پیدا کنید. به صفحه “یافتن یک کلینیک”  (Find a clinic)بروید و کد پستی خود را وارد کنید، با این کار وب سایت لیست نزدیکترین کلینیک های باروری اطراف را به شما نشان می دهد. با کلیک کردن بر روی اسامی می توانید گزارش میزان موفقیت کلینیک را بر اساس سن و سایر عوامل بررسی کنید.

با این وجود، به دلیل تفاوت در روش های درمانی در هر کلینیک و سایر مسائل که در قابلیت اطمینان آنها تاثیرگذار است، باید تا حدی در مورد داده های آنها محتاط بود.

احتمال موفقیت روش IVF  خود را با استفاده از یک ابزار پیش بینی محاسبه کنید

 

اگرچه مشاهده آمار کلینیک ها می تواند راهکاری برای تخمین موفقیت روشIVF  برای شما باشد، اما نمی تواند مورد منحصر به فرد شما را دقیقاً پیش بینی کند. انجمن فناوری های کمک باروری (SART)  ابزاری رایگان برای پیش بینی شانس موفقیت بیمار به صورت شخصی در روش IVF  طراحی کرده است.

شانس شما می تواند با انجام چندین دوره IVF افزایش یابد

 

باید بدانید که آماری که در بالا آورده شده بود مربوط به یک اقدام IVF است. اگر می خواهید در طی مراحل IVF  به بهترین نتیجه ممکن برسید، بهتر است پشتکار داشته باشید زیرا احتمال موفقیت با چندین دوره IVF افزایش پیدا میکند.

آنها با تحقیق بر روی 157 هزار زن با میانگین سنی 35 در سال 2015، دریافتند که احتمال بارداری در اولین اقدام زنان برایIVF در حدود 29.5 درصد است. با این حال، میزان موفقیت افزایشی پس از شش دوره تلاش به 68٪ افزایش یافت.

مطالعه دیگری در مجله پزشکی استرالیا افزایش مشابهی را نشان داد. حدود 11٪ از زنان بین 40-44 در اولین چرخه IVF باردار شدند، اما پس از هشتمین تلاش آنها، میزان موفقیت افزایشی به 39.9٪ رسیده است. بالاترین میزان موفقیت مربوط به زنان زیر 30 سال بود که با تلاش هفتم حدود 92.8٪ موفقیت را نشان دادند.

با این حال، گذراندن چندین دوره IVF می تواند از نظر اقتصادی برای بسیاری از زوجین دشوار باشد. به منظور مدیریت هزینه ها، شما می توانید مراحل انجام این کار را در کشورهای مقرون به صرفه تر در نظر بگیرید. ایران می تواند یکی از بهترین گزینه های شما در این خصوص باشد، زیرا فرآیند IVF در آنجا در عین داشتن مقرون به صرفه ترین هزینه ها با بالاترین کیفیت انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات قیمت ها، از طریق شماره  +98 912 098 5010  در برنامه  WhatsApp با کارشناسان ما مشورت کرده و یا فرم های آنلاین ارتباطی ما را پر کنید.

تأثیرات مشکلات باروری در روند IVF

 

نگرانی در مورد مشکلات سلامتی و تأثیرات آنها بر روند IVF کاملاً معمول است. تعدادی از فیلترها در ابزارهای پیش بینی کننده درباره سلامتی شما وجود دارند که با انتخاب آنها می توانید تصویری از میزان موفقیت احتمالی خود را در دوره های IVF بدست آورید. مشکلات رحم و لوله رحم، اختلال عملکرد تخمک گذاری، آندومتریوز، ذخیره کاهش یافته تخمدان، مشکلات باروری در مردان، مشکلات متعدد زن و مرد و یا عوامل ناشناخته را می توان به عنوان مشکلات باروری تاثیرگذار در روند IVF ذکر کرد.

برخی توصیه ها برای کسانی که یک روند IVF  ناموفق را تجربه کرده اند

 

  • برای خود یک منبع حمایت عاطفی را از میان اعضای خانواده، دوستان، روانشناس یا حتی یک مشاور باروری پیدا کنید.
  • به محض بهتر شدن و احساس آمادگی، چرخه قبلی IVF خود را با پزشک باروری خود مرور کرده تا متوجه شوید که چه چیزی ممکن است اشتباه پیش رفته باشد.
  • برای مراحل بعدی خود و اینکه چگونه می توانید در چرخه های آینده بهتر عمل کنید برنامه داشته باشید.
  • تسلیم نشوید! اگر میخواهید روش IFV برایتان موثر باشد، به محض اینکه فهمیدید چه چیزی برای شما مناسب است، آن را دنبال کرده و سعی کنید آن را بکار بگیرید.
tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟