آیا وقفه بین دوره‌های IVFضروری است؟

وقفه-بین-دوره_های--IVFضروری-است؟01

اگر اولین انتقال جنین بعد از IVF موفقیت آمیز نباشد، بهتر است انتقال بعدی، پس از یک وقفه زمانی صورت پذیرد.مدت زمان فاصله استاندارد بین سیکل‌های IVF، یک سیکل کامل قاعدگی است. انتقال جنین زنده نباید دو ماه پشت سر هم بدون سیکل قاعدگی در بین شان انجام شود.سیکل کامل قاعدگی برای بیشتر زنان چهار تا شش هفته بعد از انتقال ناموفق و تست بارداری منفی طول می‌کشد.انتقال‌های بدون وقفه در یک نوبت، به سیکل پشت سر هم معروف است.

آیا وقفه بین دوره‌های IVF اثر مثبتی دارد؟

بعضی داروهایی که در پروسه IVF استفاده می‌شوند، ممکن است با عارضه التهابی همراه باشند. التهاب به خودی خود مشکل ساز نیست اما قبل از شروع یک سیکل دیگر، بهتر است تا پایان التهاب صبر کرد.وقفه بین دوره‌های  IVF  فقط دلایل پزشکی و فیزیکی ندارد. زمینه روانی و عاطفی هم باید فراهم باشد. بعد از یک IVF ناموفق، ممکن است بیمار احساس ناراحتی و ناامیدی کند. IVF پروسه ساده‌ای نیست و هزینه مالی، جسمی و روانی دارد.وقتی تلاش‌ها موفقیت آمیز نیست، بیمار احساس می‌کند زحمتش به هدر رفته است. ایجاد وقفه برای بازیابی توان روانی و جسمی سودمند است.

درمان ناباروری می‌تواند خسته کننده و استرس زا باشد. دور شدن از این فضا به آرامش کمک زیادی می‌کند.به طور کلی، زنانی که سیکل قاعدگی منظم دارند و دلیل ناباروری‌شان مشخص نیست، بهتر است سه ماه صبر کنند و در این سه ماه دارو مصرف کنند.به زنانی که تنبلی تخمدان یا PCO دارند، توصیه می‌شود سه تا چهار ماه وقفه به همراه مصرف دارو داشته باشند.داروهای این گروه با هم متفاوت است.

butterfly

انتقال جنین تازه و جنین فریز شده

انتقال جنین تازه نباید بدون وقفه انجام شود و منع پزشکی دارد.اما جنین فریزشده می‌تواند بلافاصله بعد از یک انتقال ناموفق منتقل شود.بعضی کلینیک‌ها بعد از انتقال جنین تازه، جنین فریزشده منتقل می‌کنند که احتمال موفقیت بالایی هم دارد. اگر اصرار دارید بدون وقفه سراغ IVF بعدی بروید، می‌توانید از این روش- با مشورت پزشکتان- استفاده کنید.

وقفه-بین-دوره_های--IVFضروری-است؟02

این عمل پیچیده است و نیاز به معاینات دقیق پزشکی دارد. فراموش نکنید شخصی سازی درمان ناباروری برای هر بیمار، شانس بارداری را به حداکثر می‌رساند. روش درمان برای هر شخص منحصر به فرد است.

پنجره لانه گزینی

پنجره لانه گزینی دوره‌ای است که رحم پذیرا و آماده کاشت بلاستوسیست است. دوره آمادگی کوتاه است و ماندگار نیست.زمان لانه گزینی عاملی ثابت در همه زنان نیست و تعیین آن به خصوص برای افرادی که با مشکل نارسایی کاشت مکرر روبرو هستند، اهمیت بسیاری دارد.در موارد معدود حتی در سیکل‌های قاعدگی یک نفر، زمان و موقعیت متفاوتی دارد. یک زن 37 ساله مشکل نارسایی کاشت مکرر داشت. قبلا برای او تشخیص ایدیوپاتیک داده بودند اما مشخص شد مشکلش نوع خاصی از لانه گزینی است.

برای حل مشکلش، متخصصان نوع خاصی از انتقال جنین را که ترکیبی از انتقال دوگانه جنین (MDET) بود به کار بستند. از  جنین‌های با کیفیت بالا استفاده کردند. بیمار بعد از این درمان خاص باردار شد و یک نوزاد دختر سالم به دنیا آورد.چنین مواردی نشان می‌دهند در درمان افرادی که مشکل نارسایی کاشت مکرر دارند، روش‌های خاص و منحصر به فرد لازم است.و استفاده از درمان‌های ویژه جواب می‌دهد.

وقفه در انتقال جنین فایده‌ای دارد؟

یک پژوهش در سال 2013 نشان داد که ایجاد وقفه بین انتقال جنین تازه ناموفق و انتقال جنین فریز شده بعدی تاثیری روی نتیجه ندارد و میزان بارداری در هر دو گروه یکسان است.در این پژوهش سیکل‌های 293 نفر در پروسه انتقال جنین تازه مورد مطالعه قرار گرفت و تفاوت آماری معناداری در تعداد تخمک‌ها در دو گروهی که یکی با وقفه اقدام کرده بودند و دیگری بلافاصله، مشاهده نشد.شرکت کنندگان این پژوهش براساس “زمان” انتقال اولین جنین فریز شده، با توجه به دوره بین انتقال جنین تازه ناموفق و آغاز چرخه بعدی انتقال جنین فریز شده، به دو گروه تقسیم شدند:

وقفه-بین-دوره_های--IVFضروری-است؟03

اگر مشکلی در کار باشد، جنین منتقل نمی‌شود و بلافاصله یک درمان دیگر برای ناباروری آغاز می‌شود.اگر مشکلی به سقط منجر شود، نه تنها زوج از نظر عاطفی متضرر می‌شوند بلکه سقط پسرفتی جدی برای درمان‌های بعدی هم هست.همچنین به وسیله PGS می توان جنسیت جنین را قبل از انتقال تعیین کرد و روش اصلی تعیین جنسیت جنین محسوب می شود.

  • انتقال بلافاصله(کمتر از نود روز فاصله بعد از انتقال جنین فریز شده ناموفق)
  • انتقال با وقفه(بیشتر از نود روز فاصله بعد از انتقال جنین فریز شده ناموفق)

تعداد بارداری در هر دو گروه یکسان بود.

با این حال، متخصصان درمان ناباروری معمولا ایجاد وقفه بین انتقال‌ها را توصیه می‌کنند. حتی اگر تاثیر فیزیکی و جسمی نداشته باشد، می‌تواند از لحاظ روانی کمک کننده باشد.

تشخیص و انتخاب بهترین زمان در سیکل قاعدگی برای انتقال جنین مرحله مهم و تعیین کننده‌ای در حل مشکلات ناباروری بیمارانی است که مشکل نارسایی کاشت مکرر دارند.

تصمیم گیری درباره وقفه انداختن یا انتقال بلافاصله برای خیلی از افراد آسان نیست. انگار ساعتی دارد زنگ می‌زند و صدای زنگش بعد از انتقال ناموفق بلندتر هم می‌شود.

برخی فکر می‌کنند حالا که توان کافی برای انجام پروسه را به دست آورده‌اند، وقفه انداختن آنها را از مسیر دور می‌کند. این باوری اشتباه است. برای خیلی از بیماران وقفه سودمند و مفید است و شانس موفقیت را بالا می‌برد.اگر نگران سن تان هستید، با پزشکتان صحبت کنید. او به خوبی تشخیص می‌دهد بهترین تصمیم با توجه به سن شما چیست.

اگر تصمیم گرفتید انتقال بعدی را با تاخیر انجام دهید، احتمالا در آن دوره هم فکر بارداری رهایتان نخواهد کرد. می‌توانید از این زمان استفاده کنید و یاد بگیرید چگونه استرس تان را مدیریت کنید.

برای کسب اطلاعات کامل تر مقاله : همه چیز درباره رحم اجاره ای ( رحم جایگزین) در ایران را مطالعه فرمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟