ارزان ترین مقاصد برای درمان ناباروری به روش رحم اجاره ای (جایگزین)

ارزان ترین مقاصد برای درمان ناباروری به روش رحم جایگزین (اجاره ای

  کدام کشورها ارزان ترین مقاصد برای درمان ناباروری به روش رحم جایگزین (اجاره ای) هستند؟

درمان ناباروی به روش رحم جایگزین یا رحم اجاره ای، یکی از روش های نوین در درمان ناباروری است که در طی آن،  یک مادر جایگزین، جنین زن و شوهری که نیازمند درمان هستند را در رحم خود حمل می کند.

اگرچه نرخ میزان موفقیت این روش به نسبت بالاست، هزینه های آن نیز به مراتب زیاد می باشد، به خصوص در کشورهای غربی، نظیر آمریکا، که هزینه های کلی آن چیزی حدود 110000 دلار می شود.

بنابراین، بسیاری از زوج های نیازمند این روش، ترجیح می دهند آن را در کشورهای دیگری انجام دهند. کشورهایی که عموما جهان سومی محسوب می شوند و هزینه های به نسبت کمتری را روی دست آنان باقی می گذارند.

اما استفاده از رحم اجاره ای و مادر جایگزین چه هزینه هایی را به همراه خواهد داشت؟ و در کدام کشورها این هزینه ها نسبتا پایین تر خواهد بود؟

در این مقاله به این سوالات خواهیم پرداخت.

butterfly

هزینه های پیش رو در استفاده از رحم اجاره ای

در این روش، هزینه ها را می توان از دو دیدگاه کلی در نظر گرفت:

کشوری که قرار است کل فرآیند درمان در آن انجام شود و کشوری که قرار است از برخی از خدمات درمانی آن استفاده شود.

در مورد اول، دستمزد مادر جایگزین، هزینه های پزشکی و هزینه های اقامت در آن کشور و موارد دیگری مطرح می شود. برای مثال، ممکن است در کشورهایی نظیر اوکراین و گرجستان، مادر جایگزین دستمزد به مراتب کمتری نسبت به همتای آمریکایی خود دریافت نماید، اما با احتساب هزینه های اقامت در این کشورها، در طول دوره ی درمان، هزینه ی نهایی ممکن است آنقدرها هم کاهش نیابد.

اما به طور کلی، هزینه ها شامل چه خدماتی خواهد شد؟

– دستمزد مادر جایگزین

تصمیم گیری برای مادر جایگزین شدن تصمیم حساسی است که می تواند چالش های فیزیکی و احساسی خاصی را به همراه داشته باشد.

در مقاله ی ” خطرات احتمالی پیش روی مادر جایگزین در روش رحم اجاره ای” می توانید بیشتر دراین مورد بخوانید.

بنابراین، یکی از اصلی ترین مسائلی که موجب بالا رفتن هزینه های درمان ناباروی به روش رحم اجاره ای می شود، دستمزد مادر جایگزین است. حداقل این دستمزد در کشوری مثل آمریکا 35000-40000 دلار است که صد البته تحت تاثیر شرایط زمینه ای و جغرافیایی تغییر خواهد کرد.

این هزینه به طور کلی تحت تاثیر کیفیت زندگی مادر جایگزین، هزینه ی خدمات درمانی، وضعیت بیمه، نوع بارداری به روش رحم اجاره ای، تجربه ی مادر جایگزین (معمولا مادرهایی که مرتبه ی اول آنان است هزینه ی کمتری دریافت می کنند)، داشتن یا نداشتن دستمزد ماهانه و همچنین بارداری چندقلویی قرار خواهد گرفت.

مشخصا این هزینه ها در سایر کشورهای جهان نظیر ایران به مراتب کاهش خواهد یافت.

– هزینه ی آژانس تسهیل گر درمان ناباروری به روش رحم اجاره ای

خدمات ارائه داده شده شامل جذب مادر جایگزین، تبلیغات، اتصال دادن مادر جایگزین به زوج نیازمند درمان، نظارت بر روند کلی درمان، فراهم کردن و نظارت بر روند قانونی فرآیند و مواردی دیگر می شود.

اگرچه موارد اندکی دیده شده است که زن و شوهر نیازمند درمان بدون همکاری با یک آژانس تسهیل گر فرآیند درمان را  پیش برده اند، اما توصیه می شود حتما یک آژانس تسهیل گر همراه آنان در این مسیر باشد تا از مشکلات محتملی نظیر مسائل درمانی – پزشکی و یا قانونی تا حد امکان کاسته شود. مخصوصا اگر مرتبه ی اولی باشد که از این روش درمانی بهره مند می شوند.

یکی دیگر از وظایف آژانس تسهیل گر این است که از مناسب بودن شرایط مادر جایگزین اطمینان حاصل کند. این فرآیند، شامل ارزیابی های پزشکی و حتی روانی – اجتماعی نیز خواهد بود.

– خدمات پزشکی

هزینه های خدمات پزشکی، میزان زیادی از هزینه های این روش درمانی را شامل می شود. برای مثال می توان به فرآیندهای IVF و IUI اشاره کرد.

– خدمات قانونی

در طول فرآیند درمان و علی الخصوص ابتدا و انتهای آن، ملاحظات قانونی خاصی وجود دارد که بایستی لحاظ شوند. در این مرحله، استفاده از یک وکیل مجرب توصیه شده است.

البته در برخی از آژانس های تسهیل گری، این خدمات در پکیج مورد نظر لحاظ می شود که می تواند فرآیندهای قانونی را سرعت و امنیت  ببخشد.

شرکت طب مد توریسم  این توانایی را دارد که در مراحل قانونی این فرآیند نیز در کنار هر دو سوی ماجرا قرار بگیرد و با بستن قرادادهای رسمی و محضری، تا حد امکان از وقوع مشکلات محتمل پیشگیری کند.

مقاصد ارزان قیمت

علاوه بر هزینه، استفاده از رحم اجاره ای در درمان ناباروری نیازمند تمهیدات قانونی مشخص و مسائل پیچیده ی دیگری نیز می باشد. ممکن است این عمل در برخی کشورها ارزان قیمت تر باشد، اما یا کیفیت خدمات پزشکی پایین تر بیاید و یا حتی حمایت و مجوزهای قانونی مورد نیاز وجود نداشته باشد، یا هزینه اقامت در آن کشورها نسبتا بالا باشد. از سوی دیگر، احتمال موفقیت این فرآیند در مرتبه ی اول، صد در صد نیست و لذا شاید نیاز به تکرار آن وجود داشته باشد.

بنابراین در انتخاب یک کشور مناسب برای این روش درمان ناباروری، همه ی این موارد بایستی در نظر گرفته شود.

برای مثال، یکی از کشورهایی که در سالهای اخیر، در زمینه ی درمان ناباروری به روش رحم اجاره ای نام خود را به عنوان کشوری ارزان قیمت بر سر زبان ها انداخته است، گرجستان است. هزینه ی معمول این روش بارداری در این کشور، چیزی حدود 32000-42000 دلار است. البته با احتساب سایر هزینه های ذکر شده در قسمت قبلی این مقاله، هزینه ی کلی بین 55000-60000 دلار خواهد شد، که تقریبا هفتاد درصد کمتر از هزینه های معمول در آمریکا است.

از سوی دیگر، هند، ترکیه و تایلند از دیگر کشورهای معروف در ازین زمینه بودند که البته، در سالهای اخیر این روش در آنها ممنوع شده است.

لائوس نیز کشوری است که هزینه های درمان ناباروری به روش رحم جایگزین در آن به شدت پایین است، اما از سوی دیگر، حمایت و سازوکارهای قانونی لازم وجود ندارد.

ارزان ترین مقاصد برای درمان ناباروری به روش رحم جایگزین (اجاره ای

ایران، کشوری با خدمات درمان ناباروری پیشرفته و هزینه های پایین

یکی دیگر از مقاصد ارزان قیمت و مناسب برای رحم اهدایی یا رحم اجاره ای، ایران است. در ایران، هزینه های استفاده از رحم اجاره ای برای بیماران خارجی، چیزی حدود 11000-15000 دلار خواهد بود که تفاوت آن با دیگر کشورها قابل توجه است.

از سوی دیگر، سازوکارهای قانونی مشخصی وجود دارد که حامی این فرآیند و در کنار هر دوسوی این ماجرا است.

نکته ی غیرقابل انکار، خدمات پزشکی ارائه شده در ایران است که می توان گفت تقریبا مشابه همان خدمات درمانی ارائه شده در کشورهای غربی پیشرفته است.

اقامت در این کشور نیز این فرصت را برای بیماران فراهم می کند تا از مناظر طبیعی و بناهای تاریخی و گرشگری متنوع و متعددی دیدن کنند و سفری لذت بخش را تجربه نمایند.

هزینه های پکیج درمانی به روش رحم اجاره ای در ایران، البته با در نظر گرفتن موارد خاص، شامل این خدمات خواهد شد:

– بررسی ها و تمهیدات قانونی

– آزمایش های باروری از جمله غربالگری های هورمونی و سونوگرافی

– ارزیابی های روحی-روانی و سلامت جسمی

IVF ، ICSI ، IUI یا هرنوع فرآیند مشابه

– دستمزد مادر جایگزین

که تقریبا در همه ی این موارد، نسبت به همتایان خود، خدماتی با کیفیت بالاتر و ارزان تر را ارائه خواهد داد.

با مروری بر موارد گفته شده، مشخص شد که ایران یکی از بهترین، با کیفیت ترین و ارزان ترین مقاصد برای انجام باروری به روش رحم اجاره ای است.

اگر علاقه مندید در اینباره بیشتر بدانید، یا دوست دارید بدانید قدم بعدی چه خواهد بود، همین امروز با ما تماس بگیرید.

پزشکان مشاور شرکت طب مد توریسم (TebMedTourism Co ) آماده پاسخگویی به سوالات شما، به صورت رایگان و در هر ساعت از شبانه روز هستند.

برای کسب اطلاعات کامل تر مقاله : همه چیز درباره رحم اجاره ای ( رحم جایگزین) در ایران را مطالعه فرمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟