میزان موفقیت درمان ناباروری به روش رحم اجاره ای

میزان موفقیت درمان ناباروری به روش رحم اجاره ای

میزان موفقیت رحم اجاره ای

امروزه بهره مندی از فناوری های کمک باروری (ART) از جمله استفاده از رحم اجاره ای یا مادر جایگزین، تبدیل به یکی از رایج ترین و موفق ترین روش های درمان نا باروری شده است.

محبوبیت این روش البته دلایل بسیاری دارد، که یکی از مهم ترین آنها همان نرخ بالای موفقیت آن در مقایسه با دیگر روش های درمان نا باروری است که باعث می شود زوج های نیازمند درمان، علیرغم برخی هزینه ها و چالش های حقوقی و درمانی، به آن روی بیاورند.

اما آیا واقعا باروری با استفاده از رحم اجاره ای، بر طبق داده های قابل استناد، نرخ موفقیت بالایی دارد؟ دلیل آن چیست؟ و چه فاکتورهایی می تواند میزان موفقیت آن را حتی به بیش از چیزی که هست افزایش دهد؟

در این مقاله به این موضوعات خواهیم پرداخت.

butterfly

واقعیت این است که با توجه به اینکه درمان نا باروری با استفاده از رحم جایگزین در سرتاسر جهان با رویکردهای متفاوتی مواجه است (چه به لحاظ قانونی چه اجرایی) و از سوی دیگر، یک اصول کلی و جهان شمول برای نظارت بر آن وجود ندارد، بنابراین نمی توان داده های موجود مرتبط با آن را صد در صد تایید کرد.

با این حال، کشورهایی نیز وجود دارند که داده های قابل اتکایی را در این زمینه منتشر نموده اند.

برای مثال، در آمریکا، نرخ موفقیت استفاده از رحم اجاره ای تقریبا 75% است. در شرایطی که مادر جایگزین بتواند باردار شود، میزان موفقیت به 95% نیز افزایش خواهد یافت.

در واقع، این روش، بسیار موفقیت آمیزتر از زمانی است که در زوج نیازمند درمان، IVF ، ICSI یا IUI بر روی خود مادر حقیقی صورت می گیرد. زیرا مادرهای جایگزین، معمولا افرادی هستند که بعد از آزمایشات و بازبینی های پزشکی بسیاری انتخاب شده اند، بنابراین وضعیت عمومی به مراتب بهتری دارند و از سوی دیگر، قبلا تجربه ی موفق باروری و فرزندآوری را داشته اند.

با این حال، مواردی نیز وجود دارد که زوج نیازمند درمان ممکن است مجبور شوند بیش از یک مرتبه برای باروری با استفاده از رحم اجاره ای تلاش کنند، یا در تلاش های خود به نتیجه ی دلخواه نرسند.

بنابراین، عواملی نیز وجود دارد که می تواند بر میزان موفقیت این روش تاثیر گذار باشد. در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

میزان موفقیت درمان ناباروری به روش رحم اجاره ای

عوامل موثر بر موفقیت باروری به روش رحم اجاره ای

  • اسپرم سالم

بالاترین آمار موفقیت آمیز باروری با استفاده از رحم اجاره ای زمانی به دست می آید که اهدا کننده ی اسپرم، چه از خود زوج نیازمند درمان باشد و یا چه یک فرد غریبه، آزمایش های متعددی را از سرگذرانده و جوان باشد و در سوابق پزشکی خانوادگی او، بیماری خاصی از جمله سرطان وجود نداشته باشد.

  • تخمک سالم

سن شخص اهدا کننده ی تخمک از سن مادر جایگزین به مراتب مهم تر است، زیرا جنین قرار نیست ارتباط ژنتیکی خاصی با مادر جایگزین داشته باشد. سن ایده آل برای اهدا کننده ی تخمک، بین 21-29 سال است.

در مواردی که زوج نیازمند درمان، این شرایط را نداشته باشند، بهتر است از تخمک اهدایی استفاده شود تا نرخ موفقیت بالا برود.

  • مادر جایگزین

سن مادر جایگزین نیز عاملی مهم در موفقیت این روش است. معمولا بازه ی سنی 21-37 سال توصیه شده است. همچنین، بهتر است که مادر جایگزین سابقه ی به دنیا آوردن یک نوزاد سالم را قبلا داشته باشد.

در این روش، معمولا آژانس های تسهیل گر درمان نا باروری به روش رحم اجاره ای، دقت مضاعفی در انتخاب یک مادر جایگزین مناسب به خرج می دهند. بنابراین پیدا کردن یک آژانس تسهیل گر مناسب (لینک شود به مقاله ی مربوطه) می تواند به راحت تر شدن فرآیند کمک کند.

  • جنین

بهتر است آزمایش های ژنتیکی خاصی بر روی جنین صورت بگیرد تا موارد کروموزومی را که می تواند منجر به عدم موفقیت در لانه گزینی جنین یا سقط جنین باشد، شناسایی شود.

  • وزن متعادل

بهتر است چه اهداکننده ی تخمک و چه مادر جایگزین وزن متعادلی را داشته باشند. هم چاقی (Obese) و هم لاغری بیش از حد (Underweight) می تواند فرآیندهای معاینه و بالتبع، نتیجه ی نهایی را تحت تاثیر قرار دهد.

  • انتخاب یک کلینیک و یا یک آژانس تسهیل گر درمان ناباروری حرفه ای و با تجربه

در انتخاب پزشک معالج، در کنار سابقه ی درخشان، راحتی زوج نیازمند درمان و مادر جایگزین با آن شخص نیز بسیار اهمیت دارد. باروری به این روش، مسیری طولانی و همراه با چالش های محتمل زیادی خواهد بود و بسیار مهم است که یک تیم حرفه ای و متخصص در کنار شما باشند.

  • ویتامین ها

به گفته ی محققین، کمبود برخی از ویتامین ها از جمله ویتامین  D می تواند نتیجه ی IVF را تحت تاثیر قرار دهد. در این رابطه، مشورت با پزشک معالج و دریافت مکمل های مناسب می تواند راهگشا باشد.

  • ترک سیگار

بسیار مهم است که چه مادر جایگزین و چه زوج نیازمند درمان که قرار است اهدا کننده ی اسپرم و تخمک ها باشند، در مدت درمان سیگار نکشند. مصرف سیگار و اعتیاد می تواند نرخ موفقیت را به شدت پایین بیاورد.

در آخر، صبوری و دوری از استرس می تواند به زوج نیازمند درمان و مادر جایگزین در رسیدن به نتیجه ی ایده آل بسیار کمک کند.

واقعیت این است که باروری به روش استفاده از رحم اجاره ای، مسیری طولانی ست که اگر تحت نظارت یک تیم درمانی حرفه ای پیش برود، می تواند بهترین نتیجه را برای زوج نیازمند درمان به همراه داشته باشد؛ که چیزی نیست جز داشتن فرزندی از آن خود.

بنابراین، اگر شما نیز به فکر استفاده ازین روش هستید، شاید بد نباشد پیش از هرگونه اقدامی، با اشخاصی آگاه در این زمینه مشورت کنید و راهنمایی بگیرید.

پزشکان مشاور شرکت طب مد توریسم (TebMedTourism Co. ) آماده پاسخگویی به سوالات شما، به صورت رایگان و در هر ساعت از شبانه روز هستند.

برای کسب اطلاعات کامل تر مقاله : همه چیز درباره رحم اجاره ای ( رحم جایگزین) در ایران را مطالعه فرمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟