اکوکاردیوگرافی قلب در ایران

اکوکاردیوگرافی قلب

اکوکاردیوگرافی قلب

اکوکاردیوگرافی قلب یک روش بی خطر، سریع و موثر با استفاده از امواج صوتی برای ارزیابی دقیق قلب می باشد. این اطلاعات ارزشمند شامل اطلاعاتی درخصوص عملکرد، شکل و اندازه قلب می باشد.  اکوکاردیوگرافی یک وسیله غیرتهاجمی چندکاره برای ارزیابی وضعیت دریچه های قلبی و شناسایی وضعیت قلب می باشد. اکوکاردیوگرافی بر حسب مشکل قلب شما به روش های مختلفی انجام می گیرد.

اکوکاردیوگرافی قلب
اکوکاردیوگرافی قلب

اکوکاردیوگرافی قلب چیست؟

اکوکاردیوگرافی قلب یا اکو یا اکوکاردیوگرام یک تست بدون درد برای ارزیابی و تشخیص اختلالات قلب نظیر آسیب به بافت قلب در اثر سکته قلبی یا اختلالات عملکردی دریچه های قلبی می باشد. در اکوکاردیوگرافی از امواج اولترا سوند یا فراصوت برای دیدن قلب استفاده می شود. این امواج از قلب منعکس می شوند. درنتیجه می تواند شکل، اندازه و حرکات دهلیزهای قلب، بطن های قلب و دریچه های قلب را نمایش دهد. اکوکاردیوگرافی همچنین می تواند جریان خون را در قلب نشان دهد.

هدف از اکوکاردیوگرافی چیست؟

این روش تشخیصی برای پیداکردن بیماری های قلبی – عروقی کاربرد دارد. اکوکاردیوگرافی قلب، یکی از روش های بسیار کاربردی برای تشخیص بیماری های قلبی می باشد. اکوکاردیوگرافی می تواند اطلاعات مفیدی درخصوص اندازه و شکل قلب، محل و وسعت هرگونه آسیب به بافت قلب و توان پمپاژ قلب ارائه دهد.

اکوکاردیوگرافی

اکوکاردیوگرافی روشی مفید برای ارزیابی و تعیین بیماری های دریچه ای قلب می باشند. همچنین اکوکاردیوگرافی می تواند اختلالات جریان خون نظیر جریان خون معکوس از دریچه های قلبی نیمه مسدود یا رگورژیتاسیون دریچه ای را تشخیص دهد.

اکوکاردیوگرافی همچنین می تواند وجود و شدت بیماری عروق کرونری قلب را با بررسی میزان حرکت دیواره های قلبی تشخیص دهد.

اکوکاردیوگرافی

اکوکاردیوگرافی قلب برای تشخیص بزرگی دیواره های قلب نیز مفید باشد. بزرگی قلب وضعیتی است که در آن ضخامت دیواره های قلب افزایش می یابد که یکی از دلائل آن ناتوانی و ضعف عضلات قلب برای پمپاژ کافی خون می باشد.

اکوکاردیوگرافی قلب یک روش غیرتهاجمی بوده و هیچ عارضه ای ندارد. اکوکاردیوگرافی قلب کاملا بی خطر بوده و هیچ احتیاط قبل یا بعد از اکو نیاز نیست.

اکوکاردیوگرافی قلب

انواع اکوکاردیوگرافی قلب:

– روش اکوکاردیوگرافی از راه قفسه سینه (TTE):

این روش مشابه یک سونوگرافی ساده می باشد. شما به پشت بر روی تخت معاینه دراز می کشید و رادیولوژیست ژل مخصوص اکو را برای تسهیل حرکت پروب یا دسته اکوکاردیوگرافی و ایجاد تصویر واضح تر و بهتر، بر روی قفسه سینه شما پخش می کند. سپس پزشک یک وسیله کوچک بنام پروب را روی قفسه سینه شما قرار می دهد. این وسیله امواج اولتراسوند یا فراصوت را به سمت قلب شما هدایت می کند. برخی از این امواج به سمت پروب اکوکاردیوگرافی منعکس می شوند.

بافت های قلبی و نیز خون انعکاس اولتراسوند متفاوتی دارند. بنابراین، رادیولوژیست این اصوات و تصاویر را تفسیر می کند و بر روی یک مانیتور یا برگه یا نوار ثبت و ضبط می گردد.

– اکوکاردیوگرافی سه بعدی:

با این روش می توان یک تصویر سه بعدی از قلب ایجاد کرد. این روش بویژه برای تشخیص اختلالات دریچه ای و نیز حفره چپ تحتانی قلب مفید است.

– اکوکاردیوگرافی داخل قلبی:

این نوع اکوکاردیوگرافی قلب، یک روش نوین برای ارزیابی قلب با استفاده از تصاویر داخل قلب می باشد.  این نوع اکوکاردیوگرافی بویژه برای بررسی کاتتر یا لوله های باریک داخل عروق قلبی کاربرد دارد.

اکوکاردیوگرافی قلب

– اکوکاردیوگرافی استرسی:

این نوع اکوکاردیوگرافی در حین انجام تست استرس شدید قلبی که موجب افزایش ضربان قلب و فشارخون می گردد، انجام می شود. دونوع ارزیابی انجام می شود: یکی در حین فعالیت بر روی تردمیل یا دوچرخه ورزشی و دیگری در حین استراحت. درصورتی که وضعیت قلبی اجازه فعالیت ورزشی را به شما ندهد، داروهای محرک قلب به شما داده می شود که به این روش اکوکاردیوگرافی فارماکولوژیک یا دارویی گفته می شود.

اکوکاردیوگرافی قلب
اکوکاردیوگرافی قلب

– اکوکاردیوگرافی از راه مری یا اکو مری:

در این روش، یک پروب اولتراسوند باریک از راه دهان وارد و پس از بی حسی موضعی مناسب به سمت مری هدایت می شود. بنابراین پزشک تصاویر بهتر و با کیفیت تری از قلب با توجه به نزدیکی مری و قلب دریافت خواهد کرد، زیرا دیگر نیازی نیست امواج اولتراسوند از عضله، پوست یا استخوان عبور کرده و به پروب اکو برسند.

– اکوکاردیوگرافی کالر داپلر:

این روش برای اندازه گیری و بررسی جریان خون از طریق دریچه های قلبی و حفره قلب استفاده می شود. حجم خونی که با هر ضربان قلب از قلب خارج می شود، نشان دهنده توان عملکرد قلب است. همچنین اکوکاردیوگرافی داپلر می تواند جریان غیر طبیعی خون در داخل قلب را نیز نشان دهد.

اکوکاردیوگرافی
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟