بیماران پیوند کلیه و ویروس کرونا (کووید -19)

بیماران-پیوند-کلیه-و-ویروس-کرونا-(کووید--19)

بیماری کرونا ویروس 2019 که اغلب از آن با عنوان COVID-19 یاد می شود، از زمان شیوع به شدت جهان را تحت تأثیر قرار داده و به یک بیماری همه گیر تبدیل شده است. بیماران پیوند اعضا نیز تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته اند. این بیماران اغلب از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند، بنابراین بیشتر در معرض عفونت های ویروسی هستند. به منظور کاهش احتمال بیماری، این بیماران باید دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی (WHO) را با دقت بیشتری دنبال کنند.

پیوند کلیه چیست؟

 

پیوند کلیه یک عمل جراحی است که در آن کلیه آسیب دیده توسط یک کلیه سالم که توسط یک اهداکننده به بیماراهدا شده است جایگزین می شود. ما دارای دو کلیه هستیم اما اغلب تنها با یکی از آنها نیز می توانیم زنده بمانیم. با این حال در برخی موارد، یک بیماری جدی مانند دیابت یا فشار خون بالا می تواند فرد را مجبور به پیوند کلیه کند.

در صورت موفقیت آمیز بودن پیوند کلیه، این امر می تواند با از بین بردن نیاز بیمار به دیالیز باعث افزایش امید به زندگی و بالا رفتن کیفیت زندگی وی شود.

ویروس کرونا در بین بیماران پیوند کلیه

 

از زمان شیوع  COVID-19، نشریات متعددی وضعیت بالینی بیماران پیوند کلیه را شرح داده اند. متأسفانه میزان بروز و مرگ و میر در بین این بیماران بیشتر است. مانند سایر بیماران کووید 19، می توان با تقویت سلامت عمومی و پشتیبانی تنفسی به کنترل بیماری تا زمان بهبودی کمک کرد.

باید بدانید که خطر درگیر شدن به این ویروس از طریق کلیه اهدایی بسیار کم است، زیرا این کلیه ها قبل از پیوند تحت غربالگری قرار می گیرند و در صورت مثبت بودن تست کووید -19 از آنها استفاده نمی شود.

علاوه بر حمایت های عمومی و تنفسی، اثر داروی رمدسیویر بر روی این ویروس تأیید شده است. بنابراین مانند سایر بیماران مبتلا به  COVID-19  توصیه می شود از میزان تعدیل شده این دارو برای بیماران پیوند کلیه در محیط بیمارستان استفاده شود.

پیوند کلیه پس از ویروس کرونا

 

شواهد کمی در مورد ایمنی پیوند کلیه در بیمارانی که از انواع خفیف یا بدون علامت ویروس کرونا شفا یافته اند وجود دارد. تا کنون برخی مطالعات موردی در مورد این موضوع وجود داشته که بدانیم پیوند کلیه پس از بهبودی از این ویروس چگونه خواهد بود. مطالعات نشان می دهد که ابتلا به بیماری کرونا در گذشته نمی تواند ضامن حفاظت طولانی مدت باشد و باید تمام اقدامات احتیاطی صورت پذیرد.

با توجه به شیوع بالای این بیماری در بین همه افراد از جمله بیماران دیالیزی، این احتمال بسیار زیاد است که این بیماران پس از درگیری با این بیماری و بهبود آن پیوند کلیه داشته باشند. بنابراین لازم است اطلاعات مربوط به این موضوع را از طریق تجزیه و تحلیل موردی و تحقیقات متعاقب آن پیگیری کنید.

ملاحظات ویژه دریافت کنندگان پیوند عضو

 

به دلیل مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، گیرندگان پیوند در معرض خطر بیشتری از ویروس کرونا قرار دارند. اگر شما یک شخص دریافت کننده عضو هستید، باید با رعایت اقدامات احتیاطی خطر ابتلا به انواع ویروس ها را محدود کنید. از ابتدای همه گیری، برخی از سازمانهای پیوند کلیه تعدادی قوانین کلی حفاظت را برای بیماران برنامه ریزی کردند، از جمله ارائه اطلاعات گسترده به بیماران، ایجاد محدودیت در حمل و نقل دسته جمعی، مصاحبه آنلاین با بیماران قبل از هر جلسه همودیالیز، قرار ملاقات های آنلاین در صورت امکان و غیره.

بیماران پیوندی در مورد ویروس کرونا و واکسن چه چیزهایی را باید بدانند؟

واکسینه شدن به همه دریافت کنندگان پیوند از جمله بیماران کلیوی توصیه می شود. اگرچه واکسن ها برای دریافت کنندگان پیوند اعضا به دلیل مصرف داروهایی که باعث تضعیف سیستم ایمنی می شوند کمتر موثر است، اما هنوز واکسیناسیون و تا حدی داشتن حفاظت آن ضروری است. این بیماران همچنان باید تماس خود را با بیماران مبتلا به ویروس کرونا محدود کنند زیرا خطر عفونت هنوز باقی است.

نحوه ایمن ماندن در زمان همه گیری ویروس کرونا

 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و پخش آن  توصیه می کند:

  • دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه بشویید یا در صورت عدم دسترسی از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید
  • با دستهای شسته نشده به صورت خود دست نزنید
  • فاصله خود را حفظ کنید و حداقل 2 متر از کسانی که علائم تنفسی مانند عطسه یا سرفه دارند فاصله بگیرید.
  • هنگام تماس با افراد دیگر به ویژه در خارج از منزل از ماسک و شیلد صورت استفاده کنید
  • از بیرون رفتن به دلایل غیر ضروری خودداری کنید
  • اگر علائم بیماری دارید، در خانه مانده و قرنطینه باشید
  • برای پوشاندن سرفه و عطسه از دستمال کاغذی استفاده کنید و سپس آنها را در سطل زباله بیندازید
  • سطح اشیایی را که مدام از آنها استفاده می کردید ضد عفونی کنید
  • و مهمتر از همه واکسینه شوید

علاوه بر توصیه های بالا، شما باید سعی کنید تا در طول این همه گیری آرامش داشته باشید، زیرا استرس می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و بدن شما را برای درگیری با این بیماری و یا به سادگی درمان نشدن آماده کند. همچنین می توانید اخبار به روز این بیماری را از سایت های معتبر دنبال کرده تا از آخرین اخبار مطلع شوید.

طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟