تعیین جنسیت،پسر یا دختر؟ به شما بستگی دارد!

تعیین-جنسیت;-پسر-یا-دختر

افراد همیشه علاقه مند بوده اند که خودشان دختر یا پسر شدن فرزندشان را انتخاب کنند. شایعات و توصیه های شخصی بسیاری توسط مردم گفته شده است که ادعا می شود راه های تعیین جنسیت فرزندان شما است. حتی ارسطو برای آن دسته از زوج هایی که پسر می خواستند توصیه هایی داشت. وی به زوجین توصیه میکرد که در هنگام وزش باد در سمت شمال با یکدیگر مقاربت داشته باشند. برخی دیگر گمان می کردند که عواملی مانند داشتن رژیم غذایی ویژه، تعیین زمان مقاربت و داشتن موقعیت خاص در حین مقاربت به زوجین اجازه می دهد جنسیت فرزند خود را انتخاب کنند. به نظر می رسد که این توصیه ها ممکن است در هر فرهنگ متفاوت باشد. اما آیا آنها واقعاً نتیجه بخش هستند؟

براساس مطالعات علمی این توصیه ها اغلب قابل اطمینان نبوده و بیشتر به شایعه نزدیک هستند. اما اگر مایلید جنسیت فرزندتان را انتخاب کنید، جای نگرانی نیست. با استفاده از فناوری های مدرن باروری، اکنون می توان قبل از بارداری فرآیند تعیین جنسیت را بطور واقعی انجام داد.

علی رغم مزایایی که این نوع فناوری های جدید دارند، آنها برای زوجین در سراسر دنیا در دسترس نیستند. در برخی کشورها تعیین جنسیت کاملاً ممنوع است، در حالی که در برخی کشورهای دیگر این امر فقط برای کسانی که می خواهند برای پیشگیری از بیماری های مرتبط با جنسیت اقدام کنند محدود می شود. با این حال در برخی دیگر از کشورها این فناوری همچنین برای زوجینی که با توجه به جنسیت فرزندان قبلی خود مایل به ایجاد “تعادل خانوادگی” هستند در دسترس است.

روش تعیین جنسیت

 

در ابتدا فناوری تعیین جنسیت برای انتخاب جنین های مونث ابداع شد تا از به دنیا آمدن کودک مبتلا به اختلال ژنتیکی که نوزادان پسر را تحت تأثیر قرار می دهد جلوگیری کند، این در حالی است که این بیماری ها روی نوزادان دختر تاثیری ندارد. اما در سالهای اخیر، ممکن است برخی زوجین از این فناوری برای حفظ تعادل خانواده خود استفاده کنند.

امروزه موثرترین روش انتخاب جنسیت تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی (PGD) است که گاهی اوقات به عنوان آزمایش ژنتیک قبل از لانه گزینی (PGT) نیز شناخته می شود. برای استفاده از این روش، بیماران باید از روش لقاح آزمایشگاهی (IVF) برای انجام آزمایش روی جنین ها استفاده کنند. با انجام روش هایIVF  و PGD،  جنین با جنسیت مورد نظر با تقریباً 100٪ دقت انتخاب می شود. روش های دیگر انتخاب جنسیت سعی در جدا کردن نطفه هایی دارد که حاوی کروموزوم های X و Y هستند، اما موفقیت هیچ یک از آنها بیش از 75 تا 80 درصد نیست .

تعیین جنسیت کودک با استفاده از PGD / PGS

 

برای اطمینان از عدم وجود ناهنجاریهای ژنتیکی، می توان از روش تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی (PGD) برای غربالگری جنین استفاده کرد. همچنین به منظور تعیین جنسیت جنین می توان از فناوری PGD بهره برد.

جنسیت کودک توسط دو جفت کروموزوم مشخص می شود. زنان فقط دو کروموزوم X دارند، در حالیکه مردان کروموزوم X یا Y دارند. اگر اسپرمی که تخمک را بارور می کند دارای کروموزوم X باشد، جنین حاصل از آن دختر خواهد بود، اما اگر اسپرم حاوی کروموزوم Y باشد، جنین مذکور پسر خواهد بود. بنابراین یک جنین ماده دارای کروموزوم XX است و یک جنین نر کروموزم XY را حمل می کند.

روشPGD  یا PGS می تواند برای تشخیص آرایش کروموزومی جنین انجام شود. سپس می توان جنین با جنسیت دلخواه را انتخاب کرده تا برای رشد به درون رحم زن انتقال داده شود. به فناوری تعیین جنسیت جنین،  FISH یا “هیبریداسیون در محل فلورسنت” گفته می شود.

جوانب مثبت استفاده از روش IVFبه همراه  PGD

 

چندین مزیت در استفاده از روش IVF و PGD وجود دارد. در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • اگر می خواهید باردار شوید، تقریباً می توانید مطمئن باشید که فرزندی با جنسیت دلخواهتان خواهید داشت
  • اگر تحت فرآیند PGD قرار بگیرید، ممکن است چندین جنین اضافی داشته باشید که می توان آنها را برای استفاده در آینده منجمد کرد، تا در صورت سقط جنین یا تصمیم برای داشتن فرزندان بیشتر بتوانید از آنها استفاده کنید
  • با استفاده از روشPGD  احتمال موفقیت IVF بیشتر می شود، زیرا از این طریق جنین های ضعیف و غیرطبیعی کنار گذاشته می شوند. بنابراین بیمارانی که سنین بالاتری دارند، می توانند از این فناوری برای افزایش احتمال بارداری خود استفاده کنند.

موارد منفی استفاده از روشIVF  به همراه  PGD

 

  • هزینه یک چرخه IVF و PGD می تواند در برخی کشورها بسیار بالا باشد. به منظور مقرون به صرفه تر کردن هزینه ها، می توانید کشورهایی را انتخاب کنید که در آنجا هزینه های کمتری برای این فرآیند وجود دارد. ایران به دلیل وجود قیمت های خارق العاده پایین، داشتن بالاترین کیفیت در فناوری و بهترین امکانات و خدمات می تواند یکی از بهترین گزینه های مناسب برای انجام روش های IVF + PGD باشد. (برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شرکت TebMedTourism تماس بگیرید).
  • داروهای باروری مانند سایر داروها می توانند عوارض جانبی خاصی مانند افزایش وزن، نفخ و … با خود به همراه داشته باشند.
  • بعضی از کلینیک ها فقط به دلایل پزشکی اجازه انجام آزمایش PGD را می دهند. اگر می خواهید برای تعیین جنسیت فرزند خود تحت آزمایش PGD قرار بگیرید، باید با آنها تماس گرفته و اطلاعات لازم را جویا شوید.

به طور خلاصه

به لطف فناوری های مدرن تولید مثل، امروزه امکان تعیین جنسیت فرزندتان بر اساس علاقه و تصورات شما در دسترس است. شما می توانید یک دختر داشته باشید تا پیراهن های زیبا بر تنش کنید، یا یک پسر که او را برای تعطیلات آخر هفته به ماهیگیری ببرید! همه آن به شما بستگی دارد! اما در ابتدا، اگر نیازمند هر گونه کمک و اطلاعات بیشتر هستید، می توانید با کارشناسان ما در TebMedTourism مشورت کرده و از پکیج های شگفت انگیز IVF + PGD ما برای تحقق آرزوهای خانوادگی خود بهره مند شوید.

طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟