قوانین مربوط به تعیین جنسیت در کشورهای مختلف

قوانین-مربوط-به-تعیین-جنسیت-در-کشورهای-مختلف

امروزه با پیشرفت فناوری کمک باروری (ART) ، بسیاری از زوجین ممکن است در مورد قوانین تعیین جنسیت در کشورهای مختلف فکر کنند. اکنون می توان جنسیت کودک را با اطمینان قابل توجهی انتخاب کرد. روش های مختلفی وجود دارد که می توان برای به دست آوردن کودک با جنسیت دلخواه انجام داد.

یکی از روش ها این است که اگر جنین جنسیت موردنظر والدین را نداشته باشد بارداری خاتمه پیدا کند. روش دیگر استفاده از تکنیک جداسازی اسپرم های X و  Yپیش از لقاح است. این تکنیک احتمال دختر شدن را از 50٪ به 85٪ و احتمال پسر شدن را از 50٪ به 65٪ می رساند.

روش سوم در تعیین جنسیت نوزاد، استفاده از روش پس از لقاح با روش های IVF (لقاح آزمایشگاهی) و PGD (تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی) است. انجام این روش با تعیین جنسیت مورد نظر که تقریباً 100 درصد است، احتمال بارداری بالایی دارد. انجام این روش که اخیراً مورد استفاده قرار داده می شود، روشی مطمئن برای انتخاب جنسیت بدون خاتمه دادن به بارداری است.

تعیین جنسیت چگونه کار می کند؟

 

بسیاری از زوج ها سعی کرده اند با استفاده از روش های مختلف بر جنسیت نوزاد آینده خود تأثیر بگذارند. آنها ممکن است در مورد رژیم غذایی، زمان مقاربت، موقعیت مقاربت یا استفاده از دوش های شیمیایی توصیه های زیادی از دیگران شنیده باشند. با این حال، این روش ها همگی غیر قابل اعتماد هستند و نمی توانند از موفقیت بالایی برخوردار باشند.

تعیین جنسیت مطمعن و کاربردی فقط در صورت داشتن جنین از طریق روش IVFموثر است. PGD وPGS تکنیک هایی هستند که برای تشخیص اختلالات ژنتیکی به منظور کنارگذاشتن جنین هایی که دارای ناهنجاری های ژنتیکی هستند و همچنین تعیین جنسیت جنین مورد نظر برای رشد در رحم بکار برده می شوند.

جنسیت هر جنین توسط دو جفت کروموزوم X و Y تعیین می شود. یک جفت کروموزوم از مادر و جفت دیگر از پدر به ارث می رسند. با آزمایش یک گروه از سلول های متعلق به جنین به عنوان نمونه، می توان ترکیب کروموزومی آن را شناسایی کرد. سپس فقط جنین دارای جنسیت دلخواه در رحم کاشته می شود.

دلایل تعیین جنسیت

 

انتخاب جنسیت یک موضوع بحث برانگیز در سراسر جهان است. انجام این فرآیند می تواند دو دلیل عمده داشته باشد: دلایل پزشکی و دلایل غیر پزشکی.

بعضی از زوجین مراحل تعیین جنسیت را طی می کنند به این دلیل که می خواهند از بیماری های ژنتیکی مربوط به یک جنسیت خاص جلوگیری کنند. به عنوان مثال، والدین مورد نظر ممکن است ژن هایی برای بیماری هموفیلی یا دیستروفی عضلانی داشته باشند که فقط می تواند نوزادان پسر را تحت تأثیر قرار دهد. در چنین شرایطی آنها اغلب می توانند به صورت قانونی روند تعیین جنسیت را طی کرده تا از طریق آن صاحب یک نوزاد دختر شوند زیرا دلیلی پزشکی برای اینکار دارند.

برخی دیگر از زوجین ممکن است به دلایل غیرپزشکی مانند برآورده ساختن اولویت های شخصی خود یا به عنوان راهی برای برقراری تعادل در خانواده، از روش تعیین جنسیت استفاده کنند.آنها به عنوان مثال ممکن است دو فرزند دختر داشته باشند و ترجیح بدهند برای فرزند سوم خود یک پسر داشته باشند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) به استفاده از روش تعیین جنسیت به دلایل غیرپزشکی اعتراض کرد به این دلیل که این اقدام می تواند باعث بوجود آمدن مشکلات اخلاقی، قانونی و اجتماعی شود. آنها می گویند که دستکاری نسبت طبیعی جنسیت، می تواند منجر به عدم تعادل جنسیتی و تبعیض احتمالی جنسیتی با پایین آوردن ارزش زنان خصوصا در برخی کشورها شود.

کشورهای قانونی برای انجام روش تعیین جنسیت

 

قوانین تعیین جنسیت در سراسر جهان متفاوت است. ممنوعیت استفاده از روش تعیین جنسیت در برخی کشورها باعث شده تا تعداد قابل توجهی از زوجین به دنبال خدمات مربوط به تعیین جنسیت در خارج از کشور باشند. شرایطی که در آن تعدادی از افرادبه منظور انجام روش تعیین جنسیت، روند اهدای تخمک و سایر روشهای درمانی ناباروری به خارج از کشور سفر می کنند، “گردشگری باروری” نامیده می شود.

در مواردی که تعیین جنسیت ممنوع است، افراد معمولاً به کشورهایی مانند ایالات متحده، مکزیک، ایتالیا، قبرس و بسیاری از کشورهای آسیایی مانند ایران و تایلند سفر می کنند. هنگامی که می خواهید مقصدی مناسب برای انجام روش تعیین جنسیت انتخاب کنید، می توانید قبل از هر اقدامی با متخصص باروری محلی خود مشورت کرده تا بتوانید با آنها در مورد کلینیک های معتبر دنیا مشاورت کنید.

اگر در نظر دارید که روش تعیین جنسیت را در خارج از کشور تجربه کنید، توصیه می شود کشوری را انتخاب کرده که در عین داشتن خدمات پزشکی مطمعن، هزینه های مقرون به صرفه ای داشته باشد. ایران با توجه به کیفیت بالای تجهیزات و قیمت های مقرون به صرفه اش می تواند یک گزینه فوق العاده برای انجام روش تعیین جنسیت باشد. متخصصان ما در شرکت TebMedTourism می توانند شما را راهنمایی کرده تا در این روند به نتیجه ای دقیق و دلخواه برسید.

کشورهای غیرقانونی برای انجام روش تعیین جنسیت

 

تعیین جنسیت در بسیاری از کشورها غیرقانونی است. در میان 36 کشوری که سیاست انجام روش تعیین جنسیت را دارند، هیچ یک از آنها به طور واضح اجازه انجام این کار را نداده اند. پنج کشور انجام این روند را به طور کامل و 31 کشور دیگر آن را به دلایل غیرپزشکی ممنوع می دانند.

استفاده از روش PGD یا PGS (انتخاب ژنتیکی قبل از لانه گزینی) به منظور انجام تعیین جنسیت، در انگلستان، استرالیا و کانادا به استثنای استفاده به دلایل پزشکی ممنوع است. موضع آنها در مورد این تکنیک این است که انجام آن به شرطی که مصلحت است کودک با یک جنس خاص متولد شود موجه و قابل قبول است. چین و هند دو کشور دیگر هستند که تعیین جنسیت در آنها غیرقانونی است.

اما چرا باید روند تعیین جنسیت به طور گسترده ای در سراسر جهان غیرقانونی باشد؟ پاسخ این سوال احتمالاً مرتبط با وجود خطرات ناشی از تعیین جنسیت است که ممکن است منجر به یک مهندسی ژنتیکی نامطلوب شده و در نهایت موجب به آسیب نژاد بشر در آینده شود.

سخن پایانی

 

همانطور که قبلا ذکر شد، دو دلیل اصلی در مورد استفاده از روش تعیین جنسیت وجود دارد. اگر دلیلی پزشکی برای این امر وجود دارد، بهتر است از فناوری های PGD  یا PGS استفاده شود تا اطمینان حاصل کنید که کودک شما فقط به دلیل جنسیت خود دارای اختلالات ژنتیکی خاصی نخواهد شد. با این حال، در استفاده از روش تعیین جنسیت به دلایل غیرپزشکی، علاوه بر قوانین متنوع موجود در کشورهای مختلف، موارد اخلاقی نیز وجود دارد که بهتر است قبل از تصمیم جدی در مورد انجام این روش مورد بررسی قرار گیرند.

 اما فراتر از همه واقعیت ها، ترتیب دادن یک مهمانی تعیین جنسیت برای دانستن اینکه کودک شما دختر است یا پسر بسیار لذت بخش بوده و می تواند تجربه ای بسیار هیجان انگیز و مهیج برای بسیاری از زوج ها باشد!

طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟