تعویض دریچه آئورت و میترال قلب در ایران

تعویض دریچه آئورت و میترال قلب

تعویض دریچه آئورت و میترال قلب

تعویض دریچه آئورت یا میترال قلب نوعی عمل قلبی است که در آن به دلیل عدم کارکرد مناسب این دریچه ها، با دریچه مناسب جایگزین می گردد. در صورت عدم کارکرد مناسب دریچه های قلب، عوارض و مشکلات شدیدی برای بیمار ایجاد می شود که حتی ممکن است مرگ آور باشد.  دریچه های تعویض شده می تواند برای کل طول عمر فرد کارایی مناسب داشته باشد.

تعویض دریچه آئورت و میترال قلب

عملکرد دریچه آئورت یا میترال قلب

قلب دارای چهار دریچه شامل درچه آئورت، دریچه میترال، دریچه سه لتی و دریچه ریوی می باشد. این دریچه ها موجب هدایت خون در مسیر درست از طریق قلب می گردد. دریچه های میترال و سه لتی انتقال خون از دهلیزها به بطن ها را کنترل می کند و دریچه های آئورت و ریوی مسئول هدایت خون از بطن ها به خارج از قلب هستند.

دریچه آئورت و دریچه میترال شایعترین دریچه های مورد بحث قلبی هستند. دریچه میترال حفرا فوقانی و تحتانی سمت چپ قلب را از هم جدا می کند. دریچه آئورت بین بطن چپ و شریان آئورت قرار دارد. این دریچه در بالای حفره بطن چپ قرار دارد.

تعویض دریچه آئورت و میترال قلب

اختلالات عملکردی دریچه های آئورت و میترال

دو اختلال شایع در عملکرد دریچه آئورت و دریچه میترال شامل موارد زیر می باشد:

تعویض دریچه آئورت و میترال قلب

– رگورژیتاسیون یا برگشت خون

این وضعیت بدین معنی است که دریچه آئورت یا دریچه میترال باریک شده اند. درنتیجه بطور کامل باز نمی شوند. این مسئله باعث محدود کردن خروج  خون از حفره های قلبی شده و در نتیجه قلب برای خون انرژی و فشار بیشتری را تحمل می کند.

– تنگی دریچه

به این معنی است که دریچه آئورت یا میترال دچار تنگی می شود. بنابراین بطور کامل باز نمی شوند. این تنگی منجر به محدودیت خروج خون از طریق دریچه شده و فشار زیادی برای خروج خون از طریق دریچه تنگ به قلب وارد می شود.

باز و بسته شدن نامناسب دریچه آئورت و دریچه میترال ممکن است مشکلات عدیده ای برای قلب ایجاد کند و علائم و مشکلات فراوانی نظیر نارسایی قلب ایجاد کند.

جراحی تعویض دریچه آئورت یا تعویض دریچه میترال

اگر اختلال دریچه آئورت یا دریچه میترال شدید باشد، نمی تواند با روش هایی نظیر ترمیم دریچه میترال یا آئورت یا تغییر شکل دریچه درمان گردد. در این بیماران، جراح قلب تعویض دریچه آئورت یا تعویض دریچه میترال را توصیه خواهد کرد. این دریچه های مشکل دار را می توان با دریچه های مکانیکی یا دریچه های حیوانی (بیولوژیکی) جایگزین کرد.

تعویض دریچه آئورت و میترال قلب

– دریچه های مکانیکی:

این دریچه ها از جنس تیتانیوم یا پیرولیتیک کربن می باشند که با دوام و مصنوعی هستند. طول عمر دریچه های مکانیکی حدود 30 سال می باشد و بیمار می بایستی برای همیشه داروهای رقیق کننده خون نظیر وارفارین یا کومادین استفاده کند. دریچه های مکانیکی به بیماران کمتر از 50 سال توصیه می شود.

– دریچه های بیولوژیکی یا حیوانی یا زیستی:

این دریچه ها از بافت حیوانات ساخته شده اند. طول عمر این دریچه ها 10 تا 15 سال می باشد. بیماران نیازی به استفاده طولانی مدت از داروهای رقیق کننده خون ندارند. این نوع دریچه ها به بیماران بالای 65 سال توصیه می شود.

تعویض دریچه آئورت و میترال قلب

عمل تعویض دریچه آئورت یا عمل تعویض دریچه میترال تحت بی هوشی عمومی انجام می گیرد. جراح برای دسترسی به قلب باید جدار قفسه سینه و نیز قلب را باز کند. پزشک جراح قلب را به یک دستگاه قلبی- ریوی وصل می کند و در نتیجه حین عمل فعالیت قلب متوقف می شود.

حین عمل، جراح هرگونه بافت یا تجمع کلسیفیکاسیون بر روی دریچه را برای بهبود عملکرد آن  خارج می کند. سپس کل دریچه آسیب دیده را بطور کامل خارج می کند و بعد دریچه مصنوعی را به محل دریچه خارج شده می دوزد.

حال دریچه جدید آماده به کار است. جراح قلب دریچه را برای اطمینان از عملکرد درست قلب یک نوبت آزمایش می کند. سپس جریان خون دوباره احیا شده و جراح محل برش را بخیه می کند و می بندد.

طول مدت عمل جراحی تعویض دریچه میترال یا عمل تعویض دریچه آئورت بیمار به بیمار متفاوت بوده و ممکن است  حدود 3 تا 5 ساعت طول بکشد.

طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن:

5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟