جراحی سینوس: انواع و روش های مختلف

جراحی سینوس

جراحی سینوس: انواع و روش های مختلف

جراحی سینوس یا جراحی سینوزیت وقتی انجام می گیرد که اسپری های سالین داخل بینی یا آنتی بیوتیک ها برای درمان مشکلات سینوس دیگر مفید نباشند. سینوس ها حفره های داخل جمجمه هستند. سینوس ها ممکن است مشکلاتی نظیر پولیپ، افزایش ضخامت مخاطی یا عفونت مکرر داشته باشد. همچنین ممکن است سینوس ها بطور مادرزادی به شکل صحیح تکامل نیافته باشند. این مشکلات در مجموع ممکن است باعث اختلالات تنفسی گردند.

جراحی سینوس

سینوس ها و عملکرد آن ها

بیشتر مردم تصور می کنند که سیستم سینوس ها پشت بینی قرار دارند. اما حقیقت این است که حفره های سینوس پشت پیشانی و چشم ها و بینی قرار دارند.

سینوس ها استخوان جمجمه را سبک تر می کند و موکوس تولید می کند. موکوس مسیرهای تنفسی  را مرطوب می کند و به عنوان یک لایه محافظ آلودگی ها، ذرات و عفونت ها را از مجاری تنفسی دور می کند.

سطح داخلی سینوس ها توسط مژک ها پوشانیده شده است. مژک ها سلول های مویی شکل هستند که موکوس را داخل مسیر سینوس ها و به سمت بیرون هدایت می کنند.

جراحی سینوس
جراحی سینوس

مشکلات سینوس ها نظیر عفونت های مزمن سینوس ها کیفیت زندگی فرد را تحت الشعاع قرار می دهد. سینوزیت یا التهاب سینوس ها شایعترین مشکل سینوس ها می باشد. سینوزیت التهاب و تورم در سینوس ها می باشد. سینوزیت موجب احتقان و ناراحتی می شود. موارد متعددی ممکن است موجی سینوزیت شود که شامل:

  • آلرژی و حساسیت
  • عفونت باکتریایی یا ویروسی یا قارچی
  • پولیپ های سطح داخلی سینوس ها
  • انحراف سپتوم بینی

جراحی سینوس بویژه در صورت انحراف سپتوم بینی یا پولیپ یا سایر اختلالات ساختاری می تواند گزینه خوبی باشد.

انواع روش های جراحی سینوس

1. عمل جراحی سینوس با آندوسکوپی درمانی

عمل جراحی سینوس با آندوسکوپی عملکردی یک عمل شایع سینوس می باشد.

عمل جراحی سینوس به روش آندوسکوپی با بی حسی موضعی یا بی هوشی عمومی انجام می شود. در حین این عمل، جراح یک وسیله ای بنام آندوسکوپ را وارد بینی می کند. آندوسکوپ یک وسیله کوچک با یک دوربین ریز می باشد. این دوربین به یک لوله باریک انعطاف پذیر وصل می شود. این وسیله آندوسکوپی به جراح دید بهتری می دهد که بتواند محل دقیق انسداد سینوس را شناسایی کند.  همچنین به جراح کمک می کند که سایر وسایل مورد نیاز برای برداشتن بافت اسکار، پولیپ ها و غیره را به درستی و آرامی هدایت کند.

در عمل جراحی سینوس با آندوسکوپی درمانی، جراح در سطح پوست شما برشی ایجاد نخواهد کرد. بنابراین یک دوره نقاهت سریعتر و راحت تری خواهید داشت.

جراحی سینوس
جراحی سینوس

2. سینوپلاستی با بالون:

این روش وقتی استفاده می شود که جراح قصد ندارد بافت یا چیزی را از سینوس های شما خارج کند.

جراح یک لوله نازک را به داخل بینی هدایت می کند. یک بالون کوچک به این لوله وصل شده است. سپس او بالون را به ناحیه مدنظر در داخل بینی و سینوس هدایت کرده و بالون را باد می کند. این روش موجب تمیز شدن مجاری تنفسی شده و سینوس ها را پهن تر می کند و در نتیجه سینوس ها بهتر تخلیه شده و دیگر محتقن نخواهند بود.

سینوپلاستی با بالون دوره نقاهت کوتاهتری از عمل جراحی سینوس با آندوسکوپی درمانی خواهد داشت.

3. جراحی کاهش ضخامت شاخک ها یا توربینات های بینی

مشکلات سینوس ممکن است به دلیل تورم شاخک های بینی ایجاد شود. شاخک های بینی استخوان هایی در مسیر تنفسی هستند که هوای استنشاق شده را مرطوب می کند.

جراحی کاهش ضخامت شاخک بینی با بی حسی موضعی انجام می شود. جراح هیچ برشی در سطح پوست ایجاد نمی کند. جراح یک برش کوچک در لایه موکوسی بینی ایجاد می کند و بافت های اضافی را بر می دارد.

4. عمل جراحی کالدول لاک

ایی عمل یک جراحی باز سینوس می باشد که با بی هوشی عمومی انجام می شود. این روش بیشتر در مواقع سینوزیت مزمن حفره ماگزیلاری (حفره استخوانی در زیر چشم و داخل گونه ها) انجام می شود. البته این روش ناشایع بوده و نسبت به سایر روش ها، تهاجمی تر می باشد.

عمل جراحی کالدول لاک برای برداشتن لایه داخل سینوس ضخیم شده انجام می شود و درناژ و تخلیه سینوس ها را تسهیل می کند. در این روش، جراح مخاط و استخوان فک بالا را از راه دهان برش می دهد و وارد حفره ماگزیلاری می شود.

جراح یک مسیر جدید و وسیع تر بین بینی و حفره ماگزیلاری ایجاد می کند. سپس سینوس ها را از اجزای زائد تمیز می کند.

جراحی سینوس
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟