جلوگیری از نقایص مادرزادی با استفاده از PGD در سنین بالای بارداری

جلوگیری-از-نقایص-مادرزادی-با-استفاده-از-PGD

امروزه تعداد بیشتری از زنان در دهه 30 یا حتی 40 زندگیشان بچه دار می شوند. این امر می تواند به دلیل بالا رفتن سن ازدواج و بسیاری دلایل دیگر در ملت های مختلف رخ دهد. اما در اینجا دو سوال اساسی می تواند مطرح شود؛ “آیا بارداری در سنین بالا خطرات بیشتری دارد؟ ” و همچنین ” جلوگیری از نقایص مادرزادی با استفاده از PGD چگونه ممکن است؟”

دلایل بارداری دیرهنگام

 

در سال 2016 میانگین سنی مادرانی که اولین فرزند خود را به دنیا اوردند 28 سال بود. در ایالات متحده  میزان زاد و ولد در زنان 30 تا 34 سال بیشتر از آنهایی است که بین 25 تا 29 سالگی هستند. مطالعات نشان می دهد که افراد می توانند بچه دار شدن را به دلایل زیادی به سن 35 سالگی یا بالاتر موکول کنند. داشتن تحصیلات عالیه، یافتن شغل مطلوب، هنجارهای اجتماعی و فرهنگی که باعث می شود زوجین احساس آمادگی لازم برای والدین شدن نداشته باشند، شرایط بد اقتصادی، روشهای پیشرفته پیشگیری از بارداری، محل کار انعطاف ناپذیر، بیکاری و بسیاری عوامل دیگر را می توان از دلایل بارداری در سنین بالا نام برد. زنان همچنین از وجود گزینه های باروری مدرن مانند IVF برخوردارهستند که می تواند به آنها در زمینه تأخیرانداختن در بارداری و بچه دار شدن در سنین بالاتر اطمینان بیشتری دهد.

همه ما درباره ساعت بیولوژیکی بدن زنان و چگونگی تأثیر آن بر تولید مثل در سنین بالا اطلاع داریم. زنان باردار بالای 35 سال که چشم انتظار فرزند اولشان هستند مادران مسن تر محسوب می شوند. اما آیا قرار گرفتن در سن 35 سالگی یا بالاتر برای مادر و کودک خطری ایجاد می کند؟

butterfly

خطرات بارداری در سنین بالا

 

بارداری در سنین بالا می تواند خطرات متفاوتی را برای مادر و کودک به همراه داشته باشد:

کاهش باروری:

باروری در مردان و زنان با افزایش سن کاهش می یابد. به دلیل کاهش میزان تخمک زنان، قدرت باروری آنها با افزایش سن کاهش می یابد. این امر علاوه بر کیفیت و تحرک اسپرم، بر تعداد آن نیز تأثیر گذار است.

خطرات ژنتیکی:

خطرات اختلالات ژنتیکی می تواند در بارداری در سنین بالا افزایش یابد. به عنوان مثال خطر داشتن نوزادان مبتلا به سندرم داون در مادران 25 ساله 1 در 1064 مورد است، در حالیکه در بین زنان 45 ساله این خطر  1 مورد از 19 نوزاد است.

سقط جنین:

سن مادر می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. یک مطالعه نشان داد که خطر سقط جنین در زنان 20 تا 24 ساله حدود 8.9 درصد است که این میزان در مادران 45 ساله یا بیشتر تا 74.7 درصد افزایش می یابد. تخمک های با کیفیت پایین را می توان به عنوان علت بالاتر بودن خطر سقط جنین در نظر گرفت.

مرده زایی:

یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن پزشکی کانادا نشان داد که میزان مرده زایی در زنان مسن تقریباً 1.2 تا 2.23 برابر بیشتر است. از هر 1000 زن زیر 35 سال 1 نفر فرزند مرده به دنیا می آورد در حالیکه حدود 1.4 درصد زنان بین 35 تا 39 سال این مشکل را دارند.

خطرات دیگر:

داشتن دوقلوها، فشار خون بالا، دیابت بارداری و زایمان دشوار می تواند از دیگر خطرات بارداری در سنین بالا باشد. برخی از مطالعات نشان می دهد که علیرغم وجود خطرات بیشتر بارداری در زنان مسن، آنها لزوماً مشکلات بیشتری نسبت به سایر نوزادان ندارند. این زنان اغلب تحت نظارت یک پزشک با تجربه بوده به این منظور که بتوانند تجربه یک بارداری سالم و زایمان موفق را داشته باشند.

نقص مادرزادی چیست؟

 

نقص مادرزادی وضعیتی است که نوزاد هنگام تولد دارد. برخی از این نقایص درست پس از زایمان مشخص هستند. به عنوان مثال، داشتن انگشت اضافی یا مشکل پا چنبری را می توان به محض تولد نوزاد مشاهده کرد. با این حال، برخی از نقایص دیگر مانند کم شنوایی یا نارسایی های قلبی را می توان پس از انجام آزمایشات معینی شناسایی کرد.

 دلایل بسیاری از نقایص مادرزادی نامشخص است. برخی از آنها به دلیل ژن هایی که توسط والدین به فرزندان به ارث می رسد رخ می دهد و برخی دیگر به دلیل قرار گرفتن در معرض برخی داروها، عفونت ها یا مواد شیمیایی رخ می دهد.

غربالگری جنین به کمک فناوری PGD

 

با استفاده از لقاح آزمایشگاهی (IVF) به عنوان یکی از بهترین فناوری های باروری مدرن، می توانید قبل از بارداری روند غربالگری را انجام دهید. متخصص جنین شناس با اخذ نطفه ها و تلقیح آنها ازطریق روشIVF در محیط آزمایشگاه، جنین ها را با استفاده از تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی (PGD) برای یافتن هرگونه ناهنجاری ژنتیکی یا تعداد نادرست کروموزوم ها که باعث نقایص هنگام تولد می شوند مورد بررسی قرار می دهد.

فناوری IVF+PGD به غربالگری جنین ها کمک می کند تا فقط جنین های سالم و با کیفیت بالا برای بارداری انتخاب شوند، به ویژه در میان زنانی که سنین بالاتری دارند. فناوری PGD با حذف جنین های دارای اختلال ژنتیکی می تواند میزان موفقیت IVF را افزایش دهد. PGD ​​همچنین می تواند جنسیت جنین را مشخص کند، بنابراین شما می توانید از گزینه انتخاب جنسیت نیز بهره مند شوید. سپس پزشک جنین (های) انتخابی را در رحم زن کاشته تا رشد کند و منتهی به یک بارداری سالم شود.

شما می توانید همچنین با انجام اقدامات دیگر خطرات ناشی از نقایص مادرزادی را کاهش دهید:

  • با یک پزشک مجرب مشورت کنید و چکاب پیش از بارداری انجام دهید
  • عوامل خطر مخصوص به خود را بیابید
  • مولتی ویتامین و مواد مغذی مصرف کنید
  • وزن خود را متعادل نگه دارید
  • از عفونت جلوگیری کنید
  • الکل مصرف نکنید
  • سیگار نکشید
  • داروها را فقط با تأیید پزشک مصرف کنید
  • هرگونه مشکل پزشکی را قبل از بارداری درمان کنید
  • قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و اشعه را محدود کنید
  • روزانه ورزش کنید و فعال بمانید

توصیه نهایی و مهم این است که آرام  مانده و از موقعیت های استرس زا دوری کنید. اگر در نظر دارید برای غربالگری جنین خود روند  PGDرا بگذرانید، می توانید با کارشناسان ما در شرکت  TebMedTourism  تماس گرفته تا مشاوره رایگان انجام دهید و از خدمات مقرون به صرفه ما در کنار بالاترین امکانات بهره مند شوید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟