روش مزولیپولیز برای فرم دهی به بدن

روش مزولیپولیز برای فرم دهی به بدن

داشتن فرم بدن مناسب همیشه کار آسانی نیست. این امر نیازمند ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم است که ممکن است رعایت آن دشوار باشد. افزایش سن و ژنتیک نیز می تواند در فرم بدن و توزیع چربی در قسمت های مختلف آن موثر باشد. یکی از راه های میانبر و آسان برای حذف چربی های موضعی ناخواسته و کانتورینگ بدن استفاده از روش مزولیپولیز است.

مزولیپولیز یک روش غیرجراحی است که هدف آن از بین بردن چربی موضعی بدن و لاغر‌تر کردن ناحیه مورد نظر به روش غیر تهاجمی است. مزولیپولیز در یک محیط ایمن به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود. این درمان بهترین نتیجه را روی رسوبات کوچک چربی دارد. این روش درمان، با تزریق مواد حل کننده چربی به پوست انجام می شود تا چربی های موضعی را از بین ببرد. استفاده از روش مزولیپولیز برای فرم دهی به بدن در حال حاضر یک روش محبوب برای داشتن شکل بدن مورد نظر شما است.

روش مزولیپولیز

برای روش مزولیپولیز ابتدا ناحیه مورد نظر در قسمت های کوچک علامت گذاری می شود. به عنوان مثال، شکم نباید به عنوان یک بخش کامل، بلکه به عنوان چندین قسمت کوچک با توجه به شکل مورد نظر علامت گذاری و مشخص شود. قبل از ادامه برای کاهش درد یا ناراحتی، از یک کرم بی‌حس کننده روی ناحیه تزریق استفاده می‌شود. سپس پوست با استفاده از الکل تمیز می شود. تزریق باید در وسط ناحیه رسوب چربی در عمق 1.5 سانتی متری انجام شود، و در صورت استفاده از این درمان برای سلولیت باید به صورت سطحی تر تزریق شود.

ترکیبات مزولیپولیز باعث حل شدن و از بین رفتن چربی های ناخواسته از بدن و سفت شدن پوست می شود. برای این امر معمولاً 5 یا 6 جلسه درمان با فواصل 2 یا 3 هفته ای مورد نیاز است. اگر اندازه ناحیه تحت درمان بیشتر باشد، ممکن است به جلسات بیشتری نیاز باشد.

از آنجایی که مزولیپولیز یک روش غیر تهاجمی بدون استفتده از داروی بیهوشی است، نیازی به دوره نقاهت پس از درمان نیست، بطوریکه مراجعین می توانند بلافاصله پس از انجام درمان به خانه بروند.

مناطق تحت درمان

مناطق تحت درمان مزولیپولیز

مزولیپولیز معمولاً برای این نواحی بدن استفاده می شود:

  • غبغب
  • شکم
  • پهلوها
  • بازوها
  • ران، بیشتر قسمت های دارای سلولیت
  • پشت
  • خط کمر
  • باسن

اثربخشی

این درمان برای چربی های موضعی نرم موثرتر است. چربی های سفت معمولاً به این روش به خوبی پاسخ نمی دهد. تزریق برای بیمارانی که سلولیت یا شلی پوست دارند، سطحی تر است. قبل از درمان باید نواحی مورد نظر را لمس کرده و با دقت علامت گذاری کرد تا با دقت بیشتری تحت درمان شود. به عنوان مثال، در مورد درمان شکم، برخی از بیماران دارای یک پد چربی بزرگ به هم پیوسته در قسمت بالای ناف هستند، در حالی که برخی از افراد ممکن است دارای نواحی چربی در زیر یا بالا و زیر شکم باشند. قبل از تزریق مجدد، باید 6 تا 8 هفته صبر کنید تا از اثر کامل اولین تزریق بهره مند شوید.

اثرات جانبی

اثرات جانبی مزولیپولیز

هیچ گونه نایکنواختی یا عوارض جانبی جدی در بین بیماران مشاهده نشده است. آنها درد، تورم و سوزش کم تا متوسط ​​را به عنوان عوارض جانبی این روش گزارش کردند که معمولاً 2 روز طول می کشد و کاملاً قابل تحمل است. قرمزی، خارش، و التهاب از دیگر عوارض احتمالی روش مزولیپولیز است که به صورت جزیی است. استفاده از کمپرس سرد می تواند تورم و درد را کاهش دهد. همچنین اجتناب از تماس مستقیم با خورشید به مدت 24 ساعت توصیه می شود.

راههای جلب رضایت بیمار

قبل از شروع روش، می بایست نتیجه احتمالی تخمین زده شده و صریحاً در مورد آن با مراجعه کننده صحبت شود. بیماران نباید انتظار کاهش وزن با روش مزولیپولیز را به صورت بیش از حد داشته باشند، زیرا این روش در بهبود چربی های کوچک تا متوسط ​​موضعی یا در ترکیب با روش جراحی به منظور بهبود نتایج نهایی موثرتر است. علاوه بر این، بیماران باید از عوارض نادر این روش مانند درد یا تغییر رنگدانه های پوستی مطلع باشند. آنها باید بدانند که ممکن است تا حصول نتیجه مطلوب به چندین جلسه درمان نیاز باشد. بنابراین قبل از شروع درمان باید رضایت آگاهانه بیماران به کلینیک ارائه شود.

سخن پایانی

کارایی و ایمنی روش مزولیپولیز برای کاهش رسوبات چربی موضعی در حال حاضر اثبات شده است. این درمان را می توان برای آن دسته از مراجعینی که نمی خواهند تحت عمل جراحی قرار گیرند و یا نمی توانند آن را انجام دهند استفاده می شود. برای اطمینان از دریافت بهترین نتایج زیبایی، انتخاب بهترین تکنیک، دوز و جلسات درمانی ضروری است. این روش نباید برای تغییرات چشمگیر اندازه در نظر گرفته شود. با این حال، این روش یک تکنیک مفید برای از بین بردن رسوبات چربی با سایز کوچک یا متوسط ​​یا به عنوان یک درمان مکمل همراه با جراحی برای فرم دهی به بدن است.

لمزيد من المعلومات: اقرأ اسلیو معده و انواع روش های جراحی لاغری

Author: Leila Nazari

Publisher and SEO specialist: beheshteh hadizadeh

طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 1930 288 903 98+

آدرس: تهران – میدان هفت حوض -تقاطع هشت متری اول – پلاک 2 – واحد 6

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟