زمان مصرف الکل بعد از اسلیو معده

زمان مصرف الکل بعد از اسلیو معده

چه زمانی می توان بعد از عمل اسلیو معده از مشروبات الکلی استفاده کرد؟

مصرف الکل بعد از اسلیو معده :

استفاده از مشروبات الکی در مهمانی های رسمی و غیر رسمی، خانوادگی و دوستانه یکی از مسائل رایج در زمانه ما است.  این مسئله محدود و منحصر به جوامع اروپائی و آمریکایی نمی شود بلکه مشاهده می کنیم که در جوامع و کشورهای دینی که مصرف مشروبات الکی از سوی مراجع دینی و خانواده ها بشدت نهی و حرام اعلان می شود، در بین بعضی دختران و پسران جوان رايج است و از آن استقبال می شود. زیرا مشروبات الکلی با افزایش هورمون های آدرنالین وسرتونین در افراد حس سرخوشی و شادی را بوجود می آورد و باعث می شود فرد برای زمان کوتاهی غم ها و ناراحتی های خود را به دست فراموشی بسپارد. به همین دلیل افرادی که از مسائل و مشکلات روحی و روانی رنج می برند و یا عزیزی را بواسطه مرگ یا شکست عشقی از دست داده اند سعی دارند با استفاده از مشروبات الکلی بر روی زخم ها و آلام روحی خود مرهم بگذارند. اما متاسفانه بعضا دیده شده که افراد در استفاده از آن افراط می کنند و همین امر باعث می شود بیماری های روحی و جسمی همچون دیابت، فشار خون بالا، چاقی مفرط در ناحیه شکم و پهلو و کبد چرب را برای بیمار به همراه آورد. زیرا تمام مشروبات الکلی کربوهیدرات مایع با کالری بسیار بالا و غیر مفید برای بدن هستند که باعث می شود مواد معدنی ضروری بدن همچون پروتئین ها و ویتامین ها و… را از بدن خارج و چربی های غیر مفید را جایگزین آن ها کنند.

با وجود این هر شخصی می تواند سبک زندگی خویش را بر اساس علاقه شخصی خود انتخاب کند. اما در مورد بیمارانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند مسئله متفاوت است و آنها نمی توانند به عادت های غذایی خود بازگردند و باید از رژیم غذایی که پزشک معالج برای آنها در نظر گرفته است پیروی کنند. واضح و مبرهن است که اکنون به ذهن مخاطبان این مقاله که قصد انجام عمل اسلیو معده را دارند این سوال خطور می کند که آیا کسانی که عمل اسلیو معده را انجام می دهند به هیچ وجه نمی توانند از مشروبات الکلی استفاده کنند؟ ما در این مقاله قصد داریم که به این سوال پاسخ دهیم. بنابراین برای رسیدن به جواب سوال های خود این مقاله را دنبال کنید.

butterfly

پزشکان چه زمانی اجازه مصرف مشروبات الکلی را به بیماران می دهند؟

معمولا پزشکان و جراحان عمل های کاهش وزن بخصوص جراحان اسلیو معده به سختی اجازه مصرف مشروبات الکلی را به بیماران می دهند. زیرا بعد از عمل اسلیو معده مشروبات الکلی با بدن شما به صورتی متفاوت عمل می کند وبه همین دلیل مصرف مشروبات الکلی بویژه بلافاصله بعد از عمل، ایده مناسب و جالبی نیست. معمولا پزشکان به بیماران خود تاکید می کنند که با دقت و به درستی از رژیم غذایی خود پیروی کنند و در مصرف مشروبات الکلی تجدید نظر کنند.

ولی بعضی بیماران که به استفاده از مشروبات الکلی عادت کرده اند دائما از دکتر در مورد زمان استفاده از آن بعد از عمل اسلیو معده سوال می کنند. در پاسخ به این سوال باید بگویم که بیمار نمی تواند به سرعت و به آسانی از مشروبات الکلی در رژیم غذایی خود استفاده کند و حداقل بعد از عمل شش ماه زمان نیاز دارد که بدن بتواند به وضعیت مناسب خود باز گردد.

زمان مصرف الکل بعد از اسلیو معده

زیرا مشروبات الکلی و عمل اسلیو معده به صورت متناقض با یکدیگر عمل می کنند. به عبارت دیگر پزشکان در طی فرایند عمل با برداشتن بخشی از معده سعی دارند احساس سیری را سریعتر در بیمار ایجاد کنند که بدین طریق حجم کمتری از غذا وارد معده بیمار شود و بیمار به راحتی به وزن ایده آل خود دست یابد. ولی مشروبات الکلی حجم زیادی از کربوهیدرات مایع و پر کالری را وارد معده فرد می کنند و نمی توانند در فرد به سرعت احساس سیری را ایجاد کنند و یا سیری کاذب ایجاد می کنند که با وجود اینکه بیمار احساس سیری می کند ولی تمایل دارد حجم بیشتری از غذا را میل کند.

بنابراین مشروبات الکلی سرعت کاهش وزن افراد را که بخاطرآن عمل اسلیو معده را انجام داده اند، به صورت چشمگیری کاهش می دهد و مانع از ورود مواد معدنی مورد نیاز و ضروری بدن می شود. بنابراین پرهیز از مصرف مشروبات الکلی در روند موفقیت کاهش وزن بیمار به عنوان یک عامل مهم و اساسی محسوب می شود. از سوی دیگر مشروبات الکلی آسیب های بسیار جدی به کبد وارد می کند زیرا کبد نقش مهم و حیاتی را در سلامت اشخاص بازی می کند در واقع کبد منبع تامین انرژی بدن محسوب می شود و هنگامیکه فرد از مشروبات الکلی استفاده می کند به کبد فشار مضاعف وارد می شود، درحالیکه کالری غذایی زیادی مصرف نکرده است، کالری ناشی از مشروبات الکلی را تبدیل به انرژی می کند. از سوی دیگر مصرف مشروبات الکلی قبل از شش ماه باعث مسمومیت و کاهش قند خون فرد می شود.

اما این بدین معنا نیست که مریض به صرف انجام عمل اسلیو معده تا آخر عمر از استفاده مشروبات الکلی محروم است. بیمار با گذشت شش ماه بعد از عمل می تواند به آرامی در حد یک یا دو جرعه و همراه غذا که مستی برای فرد به دنبال نداشته باشد، به عنوان جزئی از وعده غذایی خود از مشروبات الکلی استفاده کند. بطور کلی بیمار همیشه باید نسبت به استفاده از مشروبات گازدار الکلی همچون آبجو که حاوی مقدار زیادی مواد قندی هستند، محتاط باشد.

خطرات و عوارض اسلیو معده

زمان مصرف الکل بعد از اسلیو معده

عمل اسلیو معده در ایران

ایران با داشتن تجهیزات به روز پزشکی و فناوری، و پزشکانی دلسوز و صاحب نام و با تجربه که تنها دغدغه آنها بهبود و سلامت بیماران است کشوری منحصر به فرد در زمینه علوم پزشکی و درمان محسوب می شود. از سوی دیگر ایران با داشتن بیمارستان های مجهز و قیمت های مقرون به صرفه به بیماران ایرانی و خارجی که به علت نداشتن شرایط خوب مالی امکان درمان در کشورهای همسایه در خاورمیانه و کشورهای اروپایی و آمریکایی را ندارند، این فرصت را اعطا می کند که برای درمان چاقی خود در این کشور اقدام کنند. شرکت بین المللی طب مد توریسم (TebMedTourism) به عنوان یک شرکت تسهیل گر در زمینه توریسم درمانی خدمات خوب و ارزنده ای را به بیماران خارجی خود اعطا می کند و خاطرات شیرینی را برای مسافران خود رقم می زند. بنابراین اگر قصد دارید برای کاهش وزن و درمان چاقی خود اقدام کنید با یکی از راه های ارتباطی زیر با پزشکان مشاور شرکت ما تماس حاصل کنید و به صورت رایگان اطلاعات لازم را کسب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله : کاهش وزن به روش جراحی اسلیو معده  را مطالعه بفرمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

Sleeve weight loss surgery in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟