خطرات و عوارض عمل اسلیو معده چیست؟

خطرات و عوارض عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده چه خطراتی می تواند بهمراه داشته باشد؟

عوارض عمل اسلیو معده چیست؟

امروزه در جامعه افراد بسیاری را مشاهده می کنیم که از افزایش وزن و چاقی بیش از حد رنج می برند و برای درمان و حل مشکل شان راه های بی شماری را امتحان می کنند. زیرا چاقی نه تنها روابط اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه باعث ایجاد بیماری های بی شماری همچون بیماری دیابت و فشار خون بالا می شود. چه بسیار دختران و پسران جوانی که بخاطر چاقی و نداشتن تناسب اندام و ظاهری آراسته در روابط عاطفی خود شکست خورده اند. به همین دلیل افراد سعی دارند برای بهتر شدن روابط اجتماعی خویش و جلوگیری از ابتلا به بیماری های روحی و جسمی وزن خود را کاهش دهند.

butterfly

بعضی افراد با مراجعه به باشگاه ها و انجام حرکات سنگین ورزشی و پیروی از رژیم های سخت و طاقت فرسا سعی دارند وزن خود را کاهش داده و به اندام ایده آل خود برسند اما بعضی دیگر بعد از مدت زمان کوتاهی خسته و افسرده از ادامه مسیر منصرف شده و به روشهای دیگر کاهش وزن یعنی استفاده از داروها و عمل های جراحی متوسل می شوند و خطرات انجام عمل های زیبایی پر هزینه و خطرناک را می پذیرند تا بتوانند از مشکل چاقی رها شوند. بعضا مشاهده شده است که این افراد به دام بعضی از افراد سودجو و کلاهبردار گرفتار می شوندو یا با پزشکانی برخورد می کنند که اخلاق و وجدان پزشکی را کنار نهاده و تنها بدنبال بدست آوردن درآمد بیشتر هستند.

آمارها و تحقیقات حاکی از آن است که بعضی از افراد جان خود را با مصرف سوء و نادرست داروهای کاهش وزن و انجام عمل های زیبایی غیرضروری کاهش وزن از دست داده اند. اما پیشرفت علوم پزشکی و تکنولوژی توانسته این مشکل را حل کند و امید را در وجود بیماران زنده کند.

خطرات و عوارض عمل اسلیو معده

عمل کاهش وزن اسلیو معده یکی از راه هایی است که به کاهش وزن شما کمک می کند. اما به راستی عمل اسلیو معده چیست؟ عوارض عمل اسلیو معده چیست؟ چه خطرات و معایبی برای مریض بدنبال دارد؟ اگر از چاقی مفرط رنج می برید و بدنبال راهی برای خلاصی از آن هستید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

عمل اسلیو معده چیست؟

عمل اسلیو معده یکی از عمل های کاهش وزن است که پزشک جراح با استفاده از لاپاراسکوپی و با ایجاد برش های کوچکی داخل شکم 80% حجم معده مریض را کاهش می دهد بطوریکه معده باقیمانده بیمار به شکل یک موز در می آید و همین امر باعث کاهش 50 تا 70 درصد از وزن بیمار می شود. بعداز انجام این عمل دیگر بیمار نمی توانند پرخوری کند. زیرا معده حجم معینی از غذا را تحمل می کند از سوی دیگر این عمل باعث تشدید فعالیت هورمون های کاهش وزن در بدن بیمار می شود. در نتیجه بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از عمل بای پس وزن بیمار کاهش و به وزن ایده آل خود دست می یابد.

معایب و مضرات عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده همچون جراحی های دیگر دارای خطرات و معایبی است که ما به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

عوارض عمل اسلیو معده :

خطرات و عوارض عمل اسلیو معده
  • عوارض بی هوشی: این عمل با بی هوشی کامل انجام می شود. گاهی اوقات ممکن است بیماران نسبت به داروهای بی هوشی حساسیت نشان دهند.
  • مشکلات تنفسی: گاهی اوقات مشاهده شده است که بیماران بعد از عمل اسلیو معده با مشکلات تنفسی مواجه می شوند به همین دلیل بعد از انجام عمل به آنها دستگاه تنفس واکسیژن متصل می کنند تا میزان مشکلات تنفسی و سرفه های آنان کاهش یابد.
  • خطر سکته مغزی و قلبی و انتقال لخته خون به ریه بعد یا در حین انجام عمل.
  • خطر ابتلا به بیماری های معده و گوارشی: بیمار ممکن است بعد از عمل با بیماری های معده مانند ریفلاکس معده، سندرم تخلیه معده، حالت تهوع و استفراغ، نشت اسید معده به مری، انسداد روده کوچک، نشت در محل منگنه شدن معده یا انسداد دستگاه گوارش مواجه شود. به همین دلیل به بیمار توصیه می شود بعد از عمل حجم کمی غذا و و بیشتر از غذاهای پوره استفاده کند.
  • خونریزی داخلی و خارجی
  • ریزش مو: بعداز عمل اسلیو معده، مریض باید حجم کمی از غذا را وارد معده خود کند و همین امر باعث می شود که میزان مواد معدنی ضروری بدن همچون پروتیئن، ویتامین و زینک و… کاهش یابد. همین مسئله باعث ریزش موی افراد می شود. به همین دلیل بعد از عمل به بیمار توصیه می شود قرص های حاوی پروتئین و زینک و ویتامین ب 6 و اسید فولیک مصرف کند.
  • احساس سرمای بیش از حد: مریض بعد از عمل نمی تواند هر مقدار و هر غذایی را که دوست داشت مصرف کند. باید از مصرف زیاد مواد قندی پرهیز وغذا را به آرامی میل و از رژیم غذایی که دکتر برایش تجویز کرده پیروی کند. بنابراین طبیعی است که حجم زیادی از چربی های بدن خود را از دست بدهد. به همین دلیل نسبت به قبل از عمل بیشتر احساس سرما می کند.

توصیه های مهم در مورد دوران نقاهت جراحی اسلیو معده

تاکنون به معایب و خطراتی که میزان شیوع بیشتری در بین بیماران دارند اشاره کردیم اما خطرات و عوارض عمل اسلیو معده دیگری وجود دارد که کمتر در بین بیماران به چشم می خورد:

  • پوسیدگی و فرسایش مفاصل
  • افزایش خطر ابتلا به سرطان
  • ابتلا به افسردگی و سایر اختلالات روانی
  • مشکلات روابط اجتماعی و روانشناختی
  • افت قند خون
خطرات و عوارض عمل اسلیو معده

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله : کاهش وزن به روش جراحی اسلیو معده  را مطالعه بفرمایید.

عمل اسلیو معده در ایران

ایران با داشتن تجهیزات به روز پزشکی و فناوری، و پزشکانی دلسوز و صاحب نام و با تجربه که تنها دغدغه آنها بهبود و سلامت بیماران است کشوری منحصر به فرد در زمینه علوم پزشکی و نیز درمان چاقی محسوب می شود. از سوی دیگر ایران با داشتن بیمارستان های مجهز و قیمت های مقرون به صرفه به بیماران ایرانی و خارجی که به علت نداشتن شرایط خوب مالی امکان درمان در کشورهای همسایه در خاورمیانه، کشورهای اروپایی و آمریکایی را ندارند، این فرصت را اعطا می کند که برای درمان چاقی خود در این کشور اقدام کنند. شرکت بین المللی طب مدتوریسم (TebMedTourism)  به عنوان یک شرکت تسهیل گر در زمینه توریسم درمانی، خدمات خوب و ارزنده ای را به بیماران داخلی و خارجی خود اعطا می کند و خاطرات شیرینی را برای مسافران خود رقم می زند. بنابراین اگر قصد دارید برای کاهش وزن و درمان چاقی خود اقدام کنید با یکی از راه های ارتباطی زیر با پزشکان مشاور شرکت ما تماس حاصل کنید و به صورت رایگان اطلاعات لازم را کسب کنید:

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

Sleeve weight loss surgery in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟