توصیه های مهم در مورد دوران نقاهت جراحی اسلیو معده

عمل اسلیو معده

دوران نقاهت جراحی اسلیو معده

جراحی کاهش وزن یک تصمیم مهم  و حیاتی است زندگی شخص را تغییر می دهد. اگر قصد انجام جراحی اسلیو معده دارید ، احتمالاً بی صبرانه منتظر نتایج خواهید بود. برای اینکه بتوانید از مزایای جراحی اسلیو معده بهره مند شوید ، باید به دوره نقاهت به عنوان یک دوره اصلی و مهم در پیش روی خود توجه کنید.

در طی روزهای اول و دوم پس از عمل جراحی اسلیو معده ، باید یک رژیم غذایی مایع را دنبال کنید و از رختخواب خارج شوید. مدت زمان بستری در بیمارستان مشروط بر اینکه هیچ عارضه ای نداشته باشید، از یک یا دو شب متغیر است. به همین دلیل این روز ها، روزهای دلپذیر و قشنگی برای شما نخواهد بود اما  این روزها اهمیت و نقش اساسی و کلیدی در موفقیت این جراحی ایفا می کنند. شما باید رژیم غذایی را که جراح در طول دوره نقاهت به شما داده است را به خوبی دنبال و اجرا کنید و به آن پایبند باشید. این نکات با توجه به نوع روش اسلیو معده  و همچنین شرایط فردی شما متفاوت است.

butterfly

بیشتر جراحان و متخصصان  در این دوره استفاده از مایعات را تجویز می کنند. غذاهایی همچون  آب،آب میوه شیرین نشده، چای و قهوه  و محصولات بدون کافیئن و بدون قند،شیر بدون چربی،سوپ خامه صاف شده ، ژلاتین بدون قند، تکه های یخ.

طی این روزها بیار درد را تجربه می کند زیرا اثرات بی حسی شروع به از بین رفتن کرده و بعد از مدتی کاملا از بین می رود. در صورت بروز این مسئله پزشک برای راحتی شما مسکن هایی را تجویز کند. احساس ضعف ، حالت تهوع ، خستگی ، بی خوابی ، نفخ شکم ، درد و اسهال در این مدت کاملا طبیعی است. در صورت نگرانی و مشکل می توانید با پزشک و پرستاران خود صحبت و مشورت کنید.

اولین هفته بعد از جراحی اسلیو معده

در این مرحله به خوبی استراحت می کنید زیرا یا دردی احساس نمی کنید ویاکمترین درد را حس خواهید کرد. معمولا مریض هایی که عمل اسلیو معده را انجام می دهند بیشترین درد را در هفته اول جراحی تجربه می کنند. بعد از
آن درد کم کم از بین می رود و قابل تحمل می شود. در این مرحله شما همچنان نمی توانید الکل و هر آنچه که نیاز به جویدن دارد را مصرف کنید.

عمل اسلیو معده

اطمینان حاصل کنید که در طول روز آب زیادی نوشیده اید زیرا بدن شما دیگر آب ورطوبت از مواد غذایی جامد را جذب نخواهد کرد.

بسیاری از بیماران نیز در این مدت به دلیل محدود بودن رژیم غذایی و کم کالری احساس خستگی می کنند. پزشک در این دوره استراحت بیشتر در رختخواب را توصیه می کند تا بتوانند به سرعت بهبودی یابند.

در این دوران نباید اشیا سنگین  چیزی کنید و یا از پله بالا روید. اما می توانید پس از گذشت هفت  روز از عمل جراحی اسلیو معده با مجوز و صلاحدید پزشک رانندگی را از سر بگیرید.

سه هفته بعد از عمل اسلیو معده

اگر مانند اکثر بیماران باشید ، می توانید در این زمان به فعالیت های عادی و روتین زندگی خود من الجمله کار ، برگردید. اما اطمینان حاصل کنید که این کار را به صورت تدریجی انجام می دهید زیرا بدن شما هنوز در دوره نقاهت جراحی به سر می برد و به رژیم غذایی جدیدی عادت می کند.

در حال حاضر و در این مرحله از نقاهت نباید هیچ درد قابل توجه یا جدی وجود داشته باشد. فقط یک احساس کشش یا خارش که کاملا طبیعی است.

عمل اسلیو معده

اکنون ، شما مجاز به خوردن غذاهای نرم پوره مانند سبزیجات بخارپز و آب پز ، گوشت گاو ، مرغ سرخ شده، پنیر نرم ، تخم مرغ خرد شده ، ماهی ، لوبیا ، سوپ و ماست خواهید بود. قبل از مصرف حتماً این مواد غذایی را با آبگوشت ، آب میوه ، شیر بدون چربی یا آب مخلوط کنید. بدون  مخلوط مواد غذایی مذکور نمی توان آنها را مصرف و میل نمود

لطفا توجه داشته باشید که خوردن هر نوع غذای جامد در این زمان مانند دانه ها ، آجیل ها یا سبزیجات الیافی با پارهشدن خط اصلی جراحی شما می تواند باعث نشت شود. بنابراین ، به رژیم توصیه شده توسط پزشک خود پایبند باشید.

همچنین جراح شما سه هفته بعد از عمل اسلیو معده ، برخی فعالیت های تمرینی سبک را به شما پیشنهاد می دهد. 3-5 دفعه پیاده روی روزانه و هر بار به مدت 5-10 دقیقه پیاده امری مفید است.

انجام هر نوع تمرین با  وزنه توصیه نمی شود با این وجود  از پزشک خود در مورد آن سوال کنید زیرا در بین اشخاص مختلف متفاوت است.

عمل اسلیو معده

برای اطلاعات بیشتر مقاله : کاهش وزن به روش جراحی اسلیو معده  را مطالعه بفرمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

Sleeve weight loss surgery in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟