شانس دو قلو زایی به روش آی وی اف (IVF)

شانس دوقلوزایی در روش آی وی اف IVF و رحم اجاره ای

شانس دو قلو زایی به روش آی وی اف (IVF)

احتمال چند قلوزایی یکی از مهمترین مسائلی است که ذهن افرادی که قصد درمان ناباروری از طریق روش درمانی آی وی افIVF  را دارند به خود اختصاص داده است. همانطور که می دانیم هدف و آرزوی تمام افرادی که از نازایی رنج می برند، تجربه حس زیبای پدر و مادر شدن است. زمانی که بیماران از تمام روش های درمانی خسته و دل زده می شوند، به آی وی اف IVF  به عنوان آخرین راه حل می نگرند و به آن پناه می برند. طی دهه های اخیر آی وی اف IVF و رحم اجاره ای به عنوان یک روش درمانی موفق در زمینه ناباروری توانسته نتایج خوب و قابل قبولی را عرضه کند. اما آی وی اف IVF و رحم اجاره ای نیز همچون دیگر روش های درمانی مسائل و مشکلات خاص خود  را به دنبال دارد. اگر تاکنون زوج هایی را که برای فرزند دار شدن از روش آی وی اف IVF و رحم اجاره ای  استفاده کرده اند را مشاهده کرده باشید، قطعا دیده اید که این افراد ممکن است صاحب فرزندانی دو قلو یا چند قلو شوند.

از سوی دیگر وقتی با زنانی صحبت می کنیم که رحم خود را اجاره می دهند و یا آن را اهدا می کنند، اذعان می دارند که حداقل یکبار تجربه دو قلوزایی را داشته اند. درست است که بچه ها هدیه الهی هستند و زندگی با وجود آنان رنگ و بوی زبیاتری به خود می گیرد و انرژی وشادی را به والدین خود هدیه می کنند اما به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی و مشغولیت های روزمره زندگی اکثر بیماران ترجیح می دهند که تنها یک فرزند داشته باشند. به همین دلیل این موضوع را به متخصص معالج خود تاکید می کنند. امکان دوقلو زایی از طریق آی وی اف IVF و رحم اجاره ای باعث شده است بیمارانی که شرایط مالی مطلوبی ندارند نسبت به انجام آن نگران و مردد باشند. زیرا علاوه بر هزینه سنگین نگهداری از فرزندان دوقلو و یا چند قلو، نیاز به وجود شخصی برای پرستاری به صورت تمام وقت برای نگهداری و مراقبت از نوزادان احساس می شود که این مسئله ای درخور توجه است که باید قبل از اقدام به دوقلوزایی به آن بیاندیشید. همچنین مادرانی که رحم خود را اجاره می دهند، در طول این گونه بارداری باید مشکلات بیشتری را تحمل کنند. به عبارت دیگر مادرانی که دو قلو یا چند قلو باردار هستند، نسبت به بقیه دو برابر خسته می شوند، دو برابر گرسنه می شوند و دو برابر از مشکلات بارداری همچون تهوع و ویار بارداری رنج می برند. بنابراین دو قلو زایی یا چند قلو زایی برای آنان نیز مسئله ای سهل و آسان نخواهد بود. برعکس برای آنان خطراتی را بدنبال خواهد داشت که در اینجا مجال اشاره به آن وجود ندارد. اما با وجود این مشکلات بعضی از والدین و مادرانی که رحم خود را اجاره می دهند با این مسئله مشکلی ندارند و اصرار به دوقلو یا چند قلوزایی دارند. زیرا آنان اعتقاد دارند که با یکبار بارداری می توانند صاحب چندین فرزند شوند و این مسئله ای دلپذیر برای آن هاست.  بنابراين قبل از هر اقدامی باید با علت های رخ دادن دو قلوزایی و چند قلوزایی در روش درمانی آی وی اف  IVFآشنا شویم و دریابیم آیا پزشکان و متخصصان قادر به کنترل و پیشگیری از چند قلوزایی هستند یا خیر؟ آیا می توان از آن اجتناب کرد؟  آ

اگر شما از بیماری ناباروی رنج می برید و رویای فرزند دار شدن از طریق روش درمانی آی وی اف IVF و رحم اجاره ای را دارید اما این سوال ها شما را مردد ساخته است و نمی دانید که این روش برای شما مناسب است یا خیر، لطفا این مقاله را با دقت مطالعه کنید زیرا ما بر آنیم که در طی این مقاله دلایل رخ دادن دوقلوزایی و چند قلوزایی از طریق آی وی اف IVF و رحم اجاره ای را توضیح دهیم. مطمئنا مطالعه این مقاله برای شما مفید خواهد بود و سوالات و ابهامات ذهنی شما را پاسخ خواهد داد و در از بین بردن یا کاهش استرس شما نقش چشمگیری را ایفا خواهد کرد.

شانس دوقلوزایی در روش آی وی اف IVF و رحم اجاره ای

چه زمانی ممکن است دوقلوزایی در روش آی وی اف IVF و رحم اجاره ای رخ دهد؟

ابتدا قبل از هرچیزی ما باید دلایل رخ دادن دو قلوزایی را دریابیم و بفهمیم که معمولا چه زمانی این مسئله رخ می دهد. در مقالات قبلی در مورد روش درمانیIVF  آی وی اف  و رحم اجاره ای به خوبی توضیح دادیم و به اندازه کافی به تعریف و شرح آن پرداختیم. اما اگر بخواهیم بطور مختصر و خلاصه آن را توضیح دهیم، باید بگویم که آی وی اف IVF و رحم اجاره ای یک روش رایج درمان ناباروری است که متخصصان درمان ناباروری سعی دارند از طریق آن تخمک را از تخمدان مادر خارج و سپس با اسپرم پدر در محیط آزمایشگاهی بارور کنند و در رحم اجاره ای قرار می دهند تا جنین در آنجا رشد کند و نوزاد متولد شود. اما هنگامی که یک تخمک بارور شده به چندین جنین تقسیم می شود، یا هنگامی که برای افزایش شانس بارداری چندین جنین به رحم اهدایی منتقل می شود، ممکن است دوقلوزایی یا چند قلوزایی رخ می دهد.  واضح و مبرهن است که این روش درمانی زمان و هزینه زیادی را به خود اختصاص می دهد.

بنابراین طبیعی است که هم متخصصان درمان ناباروری و هم بیماران توقع دارند نتایج مثبت و قابل قبولی را برای آنان به همراه داشته و آنان را به هدف خود برساند. بنابراین برای کاهش ریسک شکست این روش درمانی بیشتر از یک جنین را به رحم اجاره ای وارد و آن را پیوند می دهند. اما مسئله درخور توجه این است که همیشه وجود چندین جنین در رحم اجاره ای منجر به چند قلو زایی و دو قلو زایی نمی شود. و گاهی تنها یک نوزاد را به بیماران هدیه می دهد.

شانس دوقلوزایی در روش آی وی اف IVF و رحم اجاره ای

در واقع متخصصان باروری سعی دارند که شانس موفقیت عمل را از این طریق افزایش دهند. به همین دلیل پزشکان و متخصصان زنان و زایمان زنان را تشویق به انتقال چندین جنین بارور شده در رحم اجاره ای می کنند تا از این طریق درصدد شکست این روش درمانی و بالطبع آسیب ها و خسارت های اقتصادی و روانی که در پی شکست این روش درمانی به بیمار وارد می شود را به طور چشمگیری کاهش دهند.

توصیه پایانی

همانطور که همیشه در مقالات خود بیان می کنیم بیماران قبل از هر اقدامی ابتدا باید یک تیم پزشکی و متخصصان مجرب و کار آزموده، کلینیک و بیمارستان به روز و مجهز را برای درمان خود انتخاب کنند و سپس در طول درمان به طور کامل به پزشک معالج خود اعتماد کنند و پیش از هر اقدامی با آنان مشورت کنند. اگر تمایل به دو قلوزایی و چند قلوزایی دارند باید با پزشک خود مطرح سازند تا تمام جوانب را  به خصوص شرایط فیزیکی و درمانی رحم اجاره ای را بررسی کنند. قطعا رضایت مادری که قصد دارد رحم خود را اجاره دارد اهمیت زیادی دارد زیرا ممکن است برای او خطراتی را به همراه دارد.

با ما تماس بگیرید

ما سعی کردیم در این مقاله کوتاه به بررسی موضوع دوقلو زایی از طریق روش درمانی آی وی اف IVF و رحم اجاره ای بپردازیم. مسلما در این مقاله نمی توان به بررسی همه جانبه این موضوع پرداخت و همه سوالات و ابهامات ذهنی شما را برطرف ساخت. ولی جای هیچ نگرانی نیست. زیرا شرکت عصر طب بین الملل شرایطی را برای شما فراهم نموده است که تا حدود بسیار زیادی استرس های شما را کاهش می دهد.

شانس دوقلوزایی در روش آی وی اف IVF و رحم اجاره ای

شرکت عصر طب بین الملل  یک شرکت تسهلیگر بین المللی در زمینه توریسم درمانی است که همیشه سعی داشته با در اختیار داشتن بهترین متخصصان و مجهزترین بیمارستان ها و کلینیک ها خدمات ارزنده ای را به بیماران داخلی و خارجی خود عرضه کند. اکنون نیز با در اختیار داشتن بهترین و مجرب ترین مشاوران درمانی که با خوشرویی آمادگی پاسخ به سوالات شما را  دارند، سعی دارد وظیفه درمانی خود را به نحو احسن در مورد تمامی بیماران داخلی و خارجی انجام دهد. بنابراین شک و تردید را کنار گذاشته و با مشاوران ما  از طریق یکی از روش های زیر تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات کامل تر مقاله : همه چیز درباره رحم اجاره ای ( رحم جایگزین) در ایران را مطالعه فرمایید.

tebmed

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟