شباهت مادر جایگزین و نوزاد در روش رحم اجاره ای

شباهت مادر جایگزین و نوزاد

شباهت مادر جایگزین و نوزاد تا چه اندازه خواهد بود؟

بیشتر بیمارانی که قصد درمان ناباروری از طریق رحم اجاره ای یا رحم اهدایی را دارند از پزشکان و متخصصان درمان ناباروی در مورد میزان شباهت فرزند با مادر جایگزین بعد از تولد سوال می کنند.

در واقع این یکی از مهمترین موضوعات و مسائلی است که بیماران نسبت به آن می اندیشند و به دنبال دریافت پاسخ درست آن هستند. پزشکان و متخصصان نیز ملزم به ارائه توضحیات درست و دقیق  نسبت به روش درمانی رحم اجاره ای و پاسخگویی به سوالات بیماران هستند.

butterfly

بیشتر بیماران مخصوصا آن دسته از بیمارانی که در خانواده و جوامع سنتی و مذهبی رشد و تربیت شده اند، برآنند که به  خانواده و بستگان و آشنایان خویش هیچ گونه توضیحی نسبت به روش درمان بیماری نا باروری ندهند.

همچنین یکی از مهمترین دغدغه های آنان این است که بر اساس تفاوت های ظاهری و چهره فرزند با مادر و پدر خانواده، دوستان و بقیه افراد توانایی تشخیص این موضوع را نداشته باشند.

با توجه به اینکه بیشتر بیماران در مورد روش درمانی رحم اجاره ای و انواع آن اطلاعات کافی و صحیحی ندارند، ممکن است روش درمانی رحم اجاره ای را از نظر اخلاقی و اعتقادی غیر قابل قبول انگارند. به همین دلیل بیماران نسبت به میزان شباهت مادر جایگزین و نوزاد نگران هستند و دائما به این موضوع می اندیشند که فرزند بعد از تولد به چه کسی شباهت خواهد داشت؟

شباهت مادر جایگزین و نوزاد

اگر دانش و اطلاعات کافی نسبت به روش درمانی رحم اجاره ای یا رحم اهدایی و انواع آن داشته باشید، به راحتی می توانید جواب این سوال که چه میزان مادر جایگزین و نوزاد با یکدیگر شباهت دارند را حدس بزنید اما اگر دانش کافی نسبت به این موضوع ندارید، نگران نباشید.

می توانید از طریق لینک های زیر به دیگر مقالات ما در خصوص رحم اجاره ای و انواع آن دسترسی پیدا کنید:

اکنون برای یافتن پاسخ سوالات خود این مقاله را با دقت مطالعه بفرمایید زیرا ما قصد داریم طی این مقاله دلایل و عواملی که باعث شباهت مادر جایگزین و نوزاد می شود را توضیح دهیم.

چه اندازه فرزند و مادر جایگزین در روش رحم اجاره ای به یکدیگر شباهت دارد؟

در حقیقت میزان شباهت فرزند با مادر جایگزین به نوع و روش درمانی بستگی دارد که متخصص درمان ناباروری با توجه به شرایط شما و همسرتان برای شما بر می گزیند.

به علت وجود بعضی عوامل و فاکتورها همچون ژنتیک بیشتر بیماران می پندارند که بر اثر ارتباط خونی و ژنتیکی مادر جایگزین و فرزند، نوزاد صد درصد به مادر جایگزین شباهت پیدا خواهد کرد.

ما طی این مقاله به بررسی نقش و تایثر این دو عامل خواهیم پرداخت تا ازاین طریق ابهامات ذهنی و تصورات شما را اصلاح نماییم. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که ادامه این مقاله را با دقت مطالعه بفرمایید.

پیوند ژنتیکی

قطعا وراثت و ژنتیک نقش تاثیر گذار و مهمی را بر روی ویژگی ظاهری و خصوصیات اخلاقی افراد ایفا می کند. به عبارت دیگر فرزندان خصوصیات اخلاقی و ظاهری خود را از اهدا کنندگان اسپرم و تخمک به ارث می برند. اگر اسپرم و تخمک از مادر و پدر گرفته شده باشد، قطعا فرزند از نظر مسائل ژنتیکی و  DNA و نیز ظاهری به مادر و پدر خود شباهت پیدا خواهد کرد.

همانطور که می دانید روش درمانی رحم اجاره ای به دو نوع تقسیم می شود. طی سالهای اخیر روش درمانی رحم  اجاره ای سنتی محبوبیت خود را به میزان زیادی در بین بیماران از دست داده و کمتر مورد استفاده واقع می شود. طبیعی است که در روش درمانی رحم اجاره ای سنتی، مادر جایگزین  و فرزند از نظر ژنتیکی و ساختار DNA تا حدودی به یکدیگر شباهت خواهند داشت. زیرا در این روش مادر جایگزین همزمان وظیفه اهدا تخمک و نیز حمل جنین را در طی ماههای بارداری به عهده دارد. در واقع مادر بیولوژیکی نوزاد، مادر جایگزین محسوب می شود. بنابراین فرزند با مادر خویش هیچ گونه شباهتی نخواهد داشت.

ولی در روش درمانی رحم اجاره ای، هیچ گونه شباهتی بین مادر جایگزین و فرزند وجود نخواهد داشت. زیرا مادر جایگزین تنها جنین را در ماه های بارداری حمل می کند. به عبارت دیگر مادر جایگزین تنها به مدت نه ماه میزبان جنین است و از آنجاییکه اهدا کننده تخمک نیست، هیچ شباهتی بین مادر جایگزین و نوزاد رخ نخواهد داد.

البته شایان ذکر است که در بعضی از روش های درمان رحم اجاره ای که تخمک و اسپرم برای تشکیل جنین به بیماران اهدا می شود، از نظر مسائل ژنتیکی و ساختار DNA بین جنین و اهدا کننده تخمک یا اسپرم شباهت وجود داشته باشد اما در بیشتر موارد در روش درمانی رحم اجاره ای که اسپرم و تخمک از آن مادر و پدر است، هیچ گونه شباهتی بین مادر جایگزین و فرزند وجود نخواهد  داشت.

شباهت مادر جایگزین و نوزاد

پیوند خونی

درست است که مادر جایگزین و جنین از طریق بند ناف با یکدیگر در ارتباط هستند و مواد مغذی، اکسیژن و خون از این طریق در اختیار جنین قرار خواهد گرفت، ولی این بدین معنا نیست که بین مادر جایگزین و فرزند رابطه خونی وجود دارد. به همین دلیل ملاحظه می کنیم که مادر جایگزین و نوزادان گروههای خونی متفاوتی دارند. اما در بعضی از روش های درمان رحم اجاره ای که طی آن متخصصان و پزشکان ناباروری اقدام به دریافت اسپرم یا تخمک از اهدا کننده می کنند، شباهت و پیوند خونی بین مادر جایگزین و جنین ایجاد خواهد شد. اما در شایعترین نوع این درمان که روش درمانی رحم اجاره ای است و در آن اسپرم وتخمک از مادر و پدر نوزاد گرفته می شود، هیچ پیوند و شباهت گروه خونی بین مادر جایگزین وفرزند وجود نخواهد داشت.

با ما تماس بگیرید

شرکت عصر طب بین الملل یک شرکت بین اللملی توریسم درمانی است که سعی دارد از طریق همکاری با بیمارستان های مجهز، پزشکان و متخصصان باروری دلسوز و با تجربه و نیز مادرهای جایگزین پاک دامن، جایگاه ایران را در زمینه توریسم درمانی و بخصوص درمان ناباروری در بین کشورهای جهان ارتقا دهند.

شرکت ما می  تواند به شما کمک کند که به آرزوی دیرینه خود دست یابید و با انجام دادن روش درمانی رحم اجاره ای یا رحم اهدایی، فرزند خود را در آغوش گرفته و به منزل باز گردید.

مشاوران پزشکی شرکت ما آمادگی پاسخگویی به سوالات شما را دارند. بنابراین برای دریافت جواب سوال های خود با یکی از روش های زیر، با ما مشورت کنید.

برای کسب اطلاعات کامل تر مقاله : همه چیز درباره رحم اجاره ای ( رحم جایگزین) در ایران را مطالعه فرمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟