مزایای فناوری PGDوPGS ؛ آیا استفاده از آنها ضروری است؟

مزایای-فناوریPGD---وPGS

در برخی اوقات زوج ها در صورت داشتن اختلال ژنتیکی در خود یا خانواده، نگران سلامتی فرزندان آینده خود می شوند، این امر به این دلیل است که ناهنجاری های ژنتیکی می تواند به فرزندان منتقل شود. در این صورت، آنها می توانند از مزایای فناوری PGD و PGS استفاده کنند تا مطمئن شوند فرزند آینده آنها از اختلالات ژنتیکی مشابهی رنج نخواهد برد.

شاید در این فکر باشید که چگونه این فناوری می تواند به جلوگیری از اختلالات ژنتیکی کمک کند و آیا استفاده از فناوری PGD و PGS امری ضروری است یا خیر. در این مقاله قصد داریم در مورد این فناوری که همراه با لقاح آزمایشگاهی (IVF) بکار برده می شود توضیحاتی ارائه دهیم.

تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی (PGD)

 

تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی (PGD) برای تشخیص اختلالات ژنتیکی DNA که توسط والدین به جنین به ارث می رسد طراحی شده است. آزمایش PGD پس از فرآیند اخذ تخمک و لقاح نطفه ها اتفاق می افتد. با انجام این آزمایش، پزشکان جنین های دارای DNA غیر طبیعی را کنار گذاشته و فقط جنین های سالم را برای رشد به رحم منتقل می کنند. با بررسی دقیق جنین، خطر به دنیا آمدن نوزادان مبتلا به ژن های مشکل زا کاهش می یابد.

فناوریPGD  ​​اغلب به آن دسته از زوج هایی که سابقه بیماری ژنتیکی در خانواده خود دارند توصیه می شود. آنها ممکن است سالم بوده و هیچ علائمی از بیماری نشان ندهند، اما می توانند آنها را ناخواسته به فرزندان خود منتقل کنند. در گذشته والدینی که ناقل احتمالی ژن های مشکل ساز بودند، فرزندخواندگی یا اهدای جنین را به عنوان راهی برای بچه دار شدن انتخاب می کردند و یا تصمیم می گرفتند که اصلا بچه نداشته باشند. امروزه به لطف فناوریPGD ، آنها این فرصت را دارند که فرزندان خونی خود را بدون هیچ گونه اختلال ژنتیکی داشته باشند.

butterfly

غربالگری ژنتیکی پیش از لانه گزینی  (PGS)

 

غربالگری ژنتیکی پیش از لانه گزینی (PGS) شبیه فناوریPGD  است، به این دلیل که از اختلالات ژنتیکی کودک در آینده جلوگیری می کند. با این حال، فناوریPGS  هر یک از ژن ها را به منظور یافتن ناهنجاری های خاص ارزیابی نمی کند. این فناوری به دنبال هرگونه ناهنجاری کروموزومی است که ممکن است جنین را تحت تأثیر قرار دهد. یک سلول سالم باید دارای 23 جفت کروموزوم باشد. وجود تعداد کروموزوم های بیشتر یا کمتر نمایانگر یک ناهنجاری ژنتیکی است که ممکن است باعث سقط جنین یا شکست خوردن چرخه IVF شود.

با تعیین ناهنجاری در کروموزوم ها، فناوری PGS می تواند به حذف جنین آسیب دیده برای داشتن فرزند سالم کمک کند. ناهنجاری کروموزوم ها در سنین بالا افزایش می یابد، بنابراین زنان در سنین بالاتر می توانند از فناوری PGS بهره مند شوند. همچنین PGS می تواند جنسیت جنین را مشخص کند که از این طریق می تواند توسط والدینی که علاقمند به انتخاب جنسیت فرزند به سلیقه خود هستند مورد استفاده قرار گیرد.

چه کسی می تواند از فناوریPGD/PGS  استفاده کند؟

اگرچه PGD یا PGS مراحل تکمیلی فرایند IVF هستند که می توانند فرایندی پرهزینه باشند، اما به دلیل افزایش شانس موفقیت چرخه IVF و کاهش خطرات به دنیا آمدن بچه دارای بیماری های ژنتیکی مانند فیبروز کیستیک، انجام آن به صرف هزینه و زمان می ارزد. اگر فرزند قبلی شما از بیماری ژنتیکی رنج می برد، باید برای بارداری های بعدی خود فرایند PGD را انجام دهید. به دلیل خطر بالای ناهنجاری های کروموزومی در سنین بالا، این فناوری می تواند همچنین برای زنان در سن 35 سالگی یا بالاتر مفید باشد.

اگر تجربه سقط مکرر یا چندین درمان باروری ناموفق را داشته اید، انجام IVF + PGD می تواند به شما به طور قابل توجهی در داشتن بارداری طبیعی کمک کند. اما به طور کلی، همه افراد می توانند از فناوری PGD استفاده کنند.

مزایای فناوری PGD و  PGS

 

یکی از مهمترین دلایلی که زوجین تحت فرایند PGD  قرار می گیرند، کاهش خطر به ارث بردن بیماری های ژنتیکی برای فرزندشان است. با وجود مزایایی که این فناوری با خود به همراه دارد، بهتر است که شما برای هر نتیجه ای آماده باشید. این امکان وجود دارد که همه جنین ها به عنوان جنین دارای نقص ژنتیکی شناخته شوند و در انتهای کار هیچ یک از آنها داخل رحم کاشته نشوند. اگرچه این امر می تواند بسیار دردآور باشد، اما هنوز می تواند فرصت برنامه ریزی بهتر برای ادامه روند و داشتن لقاح سالم در دفعات بعدی وجود داشته باشد.

هنگامی که فرایند IVF با استفاده از PGD انجام می شود، میزان موفقیت بیشتر است. بدون PGD میزان موفقیت حدود 50 درصد است، در حالیکه در موارد استفاده از IVF+PGD میزان موفقیت به 70 درصد می رسد. با استفاده از فرایند PGD، مشکلات پزشکی جنین ها پیدا شده و فقط جنین های سالم به رحم منتقل می شوند. این روش شانس موفقیت چرخه IVF را بسیار افزایش می دهد. این بدان معناست که احتمالاً بیمار نیاز به انجام یک چرخه IVF خواهد داشت. با استفاده ازPGD ، شما حتی می توانید تصمیم خود را برای ادامه بارداری مجدداً ارزیابی کنید، زیرا جنین در آن مرحله هنوز در رحم کاشته نشده است. برای آن دسته از زوج هایی که هیچ گونه اختلال ژنتیکی ندارند، انجام فرایند PGS  می تواند برای انتخاب جنسیت فرزندشان بسیار مفید باشد.

 هزینه آزمایش PGD/ PGS

 

فناوری  PGS یا  PGDخدمات اضافی IVF است که گاهی اوقات می تواند هزینه هنگفتی داشته باشد، زیراکه این فرایند یک روش آزمایشگاهی تخصصی است. هزینه های PGD معمولاً بستگی به تعداد جنین های مورد بررسی دارد. ما هزینه متوسط ​​PGD را برای بیش از پنج جنین در برخی از مشهورترین کشورهای جهان جمع آوری کرده ایم:

  • هزینه IVF+PGD در ایالات متحده از حدود 20000 دلار آغاز می شود.
  • هزینه IVF+PGD در تایلند از حدود 12.500 دلار آغاز می شود.
  • هزینه PGD در مالزی از حدود 12000 دلار آغاز می شود
  • هزینه IVF+ PGD در انگلستان از حدود 9000 پوند آغاز می شود
  • هزینه IVF+ PGD در اسپانیا از حدود 8000 یورو آغاز می شود
  • هزینه IVF+ PGD در ایران حدود 4500 دلار است.

همانطور که می بینید، هزینه PGD در کشورهای مختلف تفاوت قابل توجهی دارد. در برخی از کشورها هزینه ها برای تعداد زیادی از زوج ها بسیار بالا است. مهمترین نکته ای که باید هنگام انتخاب کشور مقصد در نظر بگیرید، کیفیت درمان، علاوه بر هزینه ها است. در میان کشورهایی که خدمات IVF+PGD ارائه می دهند، ایران یکی از بهترین مقاصدی است که در آن خدمات پزشکی حرفه ای به همراه مقرون به صرفه ترین هزینه ها ارائه می شود. در شرکت تسهیل کننده خدمات درمانی “TebMedTourism” ، ما آماده ایم تا بصورت رایگان اطلاعات بیشتری را در خصوص سوالات شما بصورت شبانه روزی ارائه دهیم.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟