چگونه می توانیم از یبوست بعد از عمل اسلیو معده نجات پیدا کنیم؟

جلوگیری از یبوست بعد از عمل اسلیو معده

چگونه می توانیم از یبوست بعد از عمل اسلیو معده نجات پیدا کنیم؟

همانطور که می دانیم هر عمل جراحی اعم از عمل های زیبایی و یا درمانی عوارض و خطراتی را برای فرد به دنبال دارد. عمل اسلیو معده نیز از این امر مستثنی نیست. عمل اسلیو معده همچون عمل های دیگر بعضی مشکلات و عوارضی را برای بیمار به همراه دارد که یکی از رایج ترین آنها یبوست است. بطوریکه بیشتر بیمارانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند، یبوست را در روزهای اولیه بعد از عمل تجربه کرده اند. متاسفانه بیشتر بیماران با دیدن نشانه های یبوست دچار ناراحتی و تشویش شده و می پندارند که یبوست بعد از عمل نشان دهنده این است که عمل با شکست مواجه شده است. حال آنکه این تصور نادرست است. اگر شما هم مانند دیگر بیماران می پندارید که یبوست بعد از عمل ناموفق بودن عمل را نشان می دهد بهتر است که این مقاله را به دقت مطالعه کنید زیرا ما در این مقاله درصدد روشن کردن موضوع و ابهام زدایی ذهن شما هستیم تا بدین طریق آرامش را به شما بازگردانیم. به همین دلیل ترجیح می دهیم که قبل از هرچیزی ابتدا به طور دقیق و مختصر به تعریف یبوست و دلایل ایجاد آن بعد از عمل جراحی اسلیو معده بپردازیم و سپس راه های درمان را توضیح دهیم:

butterfly

یبوست چیست؟

یبوست به کاهش یا عدم تحرک روده ها به مدت یک هفته یا بیشتر اطلاق می گردد. بنابراین اگر معده شما به مدت یک یا دو روز کار نکرد نمی توان گفت دچار یبوست شده اید.

دلایل یبوست

در بیشتر مواقع یبوست مشکل بسیار جدی و پیچیده ای نیست و با کوچکترین و ساده ترین روشها می توان از وقوع آن جلوگیری و یا آن را بر طرف کرد.

کمبود آب و مایعات

تاکنون به کرات به علت ننوشیدن کافی آب و مایعات دچار خشکی روده ها و یبوست شده ایم. برای مثال در ماه مبارک رمضان روزه داران به علت اینکه تنها می توانند در وعده های سحر و افطار آب و نوشیدنی مصرف کنند، تنها بعد از گذشت چندین روز از ماه مبارک رمضان یبوست را تجربه می کنند.

جلوگیری از یبوست بعد از عمل اسلیو معده

کاهش فعالیت های بدنی

معمولا بعد از انجام عمل، بیشتر بیماران به علت درد و ضعف و بی حالی بعد از عمل ترجیح می دهند که برروی تخت استراحت کنند. این عدم تحرک نیز باعث بروز یبوست می شود.

کاهش میزان مصرف مواد غذایی

بعد از انجام عمل بیماران بخاطر درد ناشی از عمل و عدم تحرک، اشتهای چندانی نسبت به غذاها ندارند و نمی توانند به اندازه کافی غذا میل کنند. بنابراین طبیعی است که وقتی غذایی وارد دستگاه گوارش نمی شود رودها حرکتی نداشته باشند.

عوارض بعضی از داروها و مکمل های غذایی

استفاده از داروی بی هوشی در حین عمل و استفاده از بعضی از داروها و مکمل ها همچون قرص های آهن و کلسیم و داروهای مدر و قرص های شل کننده عضلات و … می تواند تاثیر شگرفی در ایجاد یبوست داشته باشند.

عدم مصرف فیبر به اندازه کافی

همانطور که می دانیم فیبر ها و سبزیجات دارای مقادیر زیادی آب و مواد معدنی ضروری هستند که عدم مصرف آن می تواند برای بدن مشکلاتی را از جمله خشکی روده ها بدنبال داشته باشد.

چگونه می توان از یبوست بعد از عمل اسلیو معده جلوگیری کرد؟

قطعا با آشنا شدن با تعریف یبوست و دلایل ایجاد آن توانسته اید راههای پیشگیری از آن را حدس بزنید. ما در این مقاله به صورت خلاصه به آن اشاره خواهیم کرد:

افزایش میزان مصرف آب و مایعات در روزهای اول بعد از عمل

همانطور که پیشتر عنوان کردیم مصرف مایعات و آب در اولین روزهای بعد از عمل باعث سهولت حرکت روده ها می شود. به عبارت دیگر مصرف مایعات و آب به میزان کافی شادابی را به روده ها و بافت بدن باز می گرداند. به همین دلیل معمولا پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که چند روز بعد از انجام عمل، حداقل دو لیتر در روز آب و مایعات بدون شکر و کافئین میل کنند.

افزایش فعالیت بدنی و ورزش

ورزش همیشه نقش مفید و موثری در درمان بیشتر بیماری ها داشته است. یبوست نیز از این قاعده مستثنی نیست. هرگونه تحرک و انجام فعالیت های ورزشی روده ها را به حرکت وا می دارد و از یبوست بعد از عمل جلوگیری می کند. به همین دلیل توصیه می شود که بیماران بعد از عمل تنها در تختخواب استراحت نکنند و مدت زمان کوتاهی در روز وقت خود را به قدم زدن اختصاص دهند.

تغییر رژیم غذایی

مصرف مقدار زیادی از غذاهای نرم و سبک که حاوی مقدار زیادی آب است همچون جو دوسر، آب سیب بدون شکر، سیب زمینی پخته، انواع غلات، سبوس، هلو، کارنیتین و کفیر باعث آسانی حرکت روده ها می شود ولی به یاد داشته باشید که باید به آرامی و به میزان کمی فیبر را به برنامه غذایی خود کند. زیرا مصرف بیش از حد آنها و به صورت ناگهانی باعث نفخ و تورم معده خواهد شد. همچنین روزهای اول بعد از عمل بهتر است که بیمار از مصرف غذاهای نفاخ همچون موز، پنیر، برنج، سیب زمینی سرخ کرده، بادام زمینی که باعث نفخ شکم می شوند، خودداری کند.

انتخاب داروهای مناسب بعد از عمل

معمولا مصرف بیش از حد کربنات کلسیم احتمال ایجاد یبوست را افزایش می دهد زیرا که هضم آن برای معده کاری دشواراست. ولی می توان نیترات کلیسم را جایگزین آن کرد. مصرف دو به یک کلسیم به منزیم باعث سهولت حرکت روده ها می شود.

پرهیز از مصرف کافئین

شاید باور نکنید که کافئین چه میزان در ایجاد یبوست موثر است. زیرا کافئین باعث خشکی روده ها و گرفتگی دستگاه گوارش می شود بنابراین باید از محصولات حاوی کافئین همچون قهوه، نسکافه، چای، نوشابه های انرژی زا و شوکولات خودداری کرد.

توصیه پایانی

همانطور که پیشتر عنوان کردیم یبوست بعد از عمل اسلیو معده به مدت 90 روز اول امری طبیعی است و در صورت رخ دادن آن جای هیچ گونه نگرانی نیست. اما اگر بیش از این مدت طولانی شود باید حتما به پزشک مراجعه کنید. همچنین توصیه می شود از مصرف خود سرانه و بیش از حد داروهای مسهل جدا خودداری کنید زیرا مصرف زیاد آن باعث وابستگی بدن و دستگاه گوارش به آن داروها شده و منجر به خشک شدن روده ها و بافت بدن شما می شود. به طوریکه شاید روده ها دیگر بدون مصرف آن ها و به تنهایی قادر به انجام وظیفه خود نباشند.

جلوگیری از یبوست بعد از عمل اسلیو معده

شرکت عصر طب بین الملل به عنوان یک شرکت تسهیلگر درمان که در زمینه توریسم درمانی فعالیت دارد با ارائه بهترین خدمات به بیماران داخلی و خارجی خود باعث سربلندی و افتخار کشور عزیزمان ایران شده است. شرکت ما همیشه درصدد است که با استفاده از زبردست ترین پزشکان و مجهز ترین بیمارستان ها رضایت و خوشحالی را برای مسافران و بیماران خود رقم بزند. به همین دلیل با به کارگیری مشاوران دلسوز و با حوصله توضیحات و دستور عمل های لازم را در مورد عمل اسلیومعده و تمام باید و نباید های قبل و بعد از عمل را در اختیار شما قرار می دهد.  شرکت بین عصرطب بین الملل در تمام طول مدت درمان در کنار شماست. بنابراین اگر قصد عمل انجام اسلیو معده را دارید و یا آن را انجام داده اید و از عوارض و مشکلات بعد از عمل رنج می برید و مستاصل شده اید بدون اتلاف وقت و تردید از طریق یکی از راههای ارتباطی زیر با مشاورین ما تماس بگیرید تا آنان با سعه صدر و حوصله به سوال های شما پاسخ دهند. سلامتی و آرامش شما دغدغه و آرزوی ماست.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله : کاهش وزن به روش جراحی اسلیو معده  را مطالعه بفرمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

Sleeve weight loss surgery in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟