تفاوت کاشت مو طبیعی با کاشت مو مصنوعی

کاشت مو در ایران

کاشت مو طبیعی بهتر است یا کاشت مو مصنوعی ؟

کاشت مو طبیعی و مصنوعی در ایران

طاسی و ریزش مو یکی از مشکلاتی است که این روزها در بین زنان و مردان شایع شده است. افرادی که از ریزش مو رنج می برند روش های مختلفی را برای حل این مشکل انتخاب می کنند. مردم با دیدن اولین علامت های ریزش مو به پزشکان و متخصصان پوست و مو مراجعه و پزشکان  نیز روش های درمانی مختلفی همچون تزریق مزوتراپی، تزریق پلاسما، مصرف داروی ماینوکسیدیل و … را به آنها پیشنهاد می کنند، اما گاهی اوقات این گزینه های روش درمانی خوبی به شمار نمی آیند و نمی توانند مشکل ریزش موی افراد را برطرف سازند. در این گونه موارد  کاشت مو مصنوعی و طبیعی تنها راه حل موجود برای این مشکل به شمار می آید. اما عمل زیبایی کاشت مو چیست و چگونه است؟ کاشت مو طبیعی با کاشت مو مصنوعی چه تفاوتی دارد؟ چه کسی می تواند از روش کاشت مو مصنوعی استفاده کند؟ ما قصد داریم  طی این مقاله به این سوالات پاسخ داده و در مورد آن به صورت مفصل توضیح دهیم. بنابراین اگر از ریزش و طاسی مو رنج می برید و قصد  انجام عمل زیبایی کاشت مو را دارید و نمی دانید کدام روش برای شما مناسب است ، پیشنهاد می کنیم این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

butterfly

کاشت مو مصنوعی چیست؟

کاشت مو مصنوعی یک نوع جراحی زیبایی قدیمی است که در دهه هشتاد  به صورت چشمگیری رواج یافت اما به علت  پیامدهای منفی آن برای بدن سازمان غذا و دارو از شیوع آن جلوگیری کرد. اما بعد از گذشت چند سال، با پیشرفت چشمگیری آن به عنوان یک عمل زیبایی بسیار محبوب در جامعه شناخته شد.  بطوریکه بعضی از متخصصان آن را به عنوان یک عمل زیبایی مناسب به بیماران خود پیشنهاد می دهند. در عمل زیبایی کاشت مو مصنوعی از یکسری الیاف مصنوعی استفاده می شود که در انتها آن یک گره پلاستیکی یا فلزی وجود دارد و جراح هر رشته مو را یکی یکی زیر پوست سر قرار می دهد. کاشت مو مصنوعی یک روش جراحی ساده و آسان است که در کلینیک های سرپایی توسط پزشکان ، متخصصان یا  اپراتورها انجام می شود، اما مواد استفاده شده در آن باعث بروز برخی مشکلات و حساسیت در بدن افراد می شود.

مزایای کاشت مو مصنوعی

کاشت مو مصنوعی روش مناسبی برای افرادی است که در پشت سر خود در ناحیه اهدا کننده مو کافی ندارند ، یا فرد از مشکلات جسمی خاصی رنج می برد که نمی تواند از روش طبیعی کاشت مو بهره مند شود. این روش دارای مزایا وویژگی های مثبتی است که توجه پزشکان و بیماران را به خود جلب می کند، که می توان از جمله به این خصوصیات اشاره کرد:

کاشت مو در ایران

هزینه های پایین:  کاشت موی مصنوعی نسبت به کاشت موی طبیعی ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

انتخاب رنگ و شکل ظاهری مو: قبل از شروع عمل کاشت مو مصنوعی، بیمار می تواند نوع و جنس مو صاف یا مجعد، رنگ و شکل ظاهری موها را به دلخواه خود انتخاب کند.

بیهوشی: در این روش از بی حسی موضعی استفاده می شود و بیمار درد زیادی را  حین کاشت احساس نمی کند. برخی از داروهای آرامبخش و مسکن می تواند به آرامش بیمار کمک کند.

وقت: اگر وقت کافی برای کاشت موی طبیعی ندارید ، کاشت مو مصنوعی روشی مناسب برای شماست زیرا به زمان زیادی احتیاج ندارد. و بیمار می تواند بلافاصله پس از کاشت نتیجه نهایی را مشاهده کند. همچنین این روش محدودیت سنی خاصی ندارد.

خطرات، عوارض جانبی و معایب کاشت مو مصنوعی

مانند هر عمل جراحی دیگر، این عمل زیبایی نیز برخی خطرات، عوارض و معایبی را شامل می شود که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم:

بروز تورم، التهاب، جوش  و برخی واکنشهای آلرژیک مانند خارش شدید در محل کاشت.

عفونت یا ضایعات چرکی و خونریزی در محل پیوند، بطوریکه پزشک معالج برای جلوگیری از عفونت میکروبی و خونریزی شدید مقداری آنتی بیوتیک و داروهای بند آورنده خون  به بیمار تجویز می کند.

موهای مصنوعی مانند موهای طبیعی نیستند به عبارت دیگر، موهای مصنوعی هرگز رشد نمی کنند به همین دلیل بیمار نمی تواند موها را رنگ یا صاف کند،و از ژل، یا وسایل حرارتی همچون سشوار برای خشک کردن موها استفاده کند. به همین دلیل، قبل از شروع به کاشت مو مصنوعی، الیاف مصنوعی به رنگ مشابه موهای طبیعی و به طول تقریبی 10 تا 25 سانتی متر  برای کاشت آماده می شوند.

بیمار برای مراقبت از موهای مصنوعی باید از شامپوها و محصولات مراقبتی مخصوص مو استفاده کند.

کاشت مو در ایران

با گذشت زمان موهای کاشته شده با عادت های روزمره همچون شانه زدن شروع به ریزش می کنند. به همین دلیل باید طی دوره های کوتاه دوباره نسبت به کاشت و ترمیم آنها اقدام کرد. همچنین لازم است هر ماه بیمار باید برای تمیز کردن پوست سر خود به کلینیک مراجعه کند تا از رشد پوسته های کوچک و بی رنگ در پایه موهای پیوند شده جلوگیری کرد.

چنانچه بیمار از انجام کاشت مو مصنوعی پشیمان شود به علت نازک شدن پوست سر و التهابات، دیگر قادر به انجام عمل زیبایی کاشت مو طبیعی نخواهد بود.

کاشت موی طبیعی چیست؟

همانطور که در مقالات قبلی عنوان شد، در عمل زیبایی کاشت موی طبیعی، فولیکول های مو از پشت سر، یعنی از ناحیه اهدا کننده به ناحیه دریافت کننده  که از طاسی و ریزش مو رنج می برد، انتقال می یابند و عمل پیوند انجام می شود. کاشت موی طبیعی به دو روش FUE  و FUT  انجام می شود. در هریک از این تکنیک ها، مو می تواند به طور طبیعی رشد کند. بنابراین می توان موها را رنگ و صاف و از وسایل خشک کننده مانند سشوار نیز استفاده کرد.

بهترین روش کاشت مو کدام است؟ کاشت موی طبیعی یا کاشت مو مصنوعی؟

گزینه مناسب کاشت مو به شرایط جسمی و مالی شما و تشخیص پزشک بستگی دارد.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، در هر دو فرآیند، ویژگیها و مزایای  مثبت و منفی وجود دارد به همین دلیل شرایط خاص بیمار مشخص می کند کدام روش برای او بهتر است. اما روش کاشت زیبایی مو طبیعی ظاهر و زیبایی طبیعی به فرد می بخشد و بیمار پس از دوره نقاهت بعد از عمل زیبایی کاشت مو طبیعی به راحتی به زندگی عادی و روتین خود باز می گردد.  زیرا در عمل زیبایی کاشت مو طبیعی برای کاشت مجدد و یا ترمیم نیازی به مراجعه مجدد پزشک وجود ندارد و  بیمار می تواند بعد از انجام عمل زیبایی، موهای طبیعی داشته باشد. اما اگر در ناحیه اهدا کننده در پشت سر شما به اندازه کافی مو وجود ندارد، باید کاشت مو مصنوعی را انتخاب کنید.

برای اطلاعات کامل تر مقاله : همه چیز در مورد کاشت مو در ایران را مشاهده نمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

همه چیز در مورد کاشت مو

Hair transplant in Iran

زراعة الشعر في إيران

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟