ریزش مو یا طاسی پس از عمل زیبایی کاشت مو

کاشت مو در ایران

ریزش مو بعد از عمل کاشت مو

کاشت مو در ایران

بسیاری از بیمارانی که به طاسی مبتلا هستند یا از ریزش مو در بعضی از نواحی سر خود رنج می برند  و قصد انجام عمل زیبایی کاشت مو را دارند نسبت به ریزش مو پس از انجام  عمل زیبایی کاشت مو ابراز نگرانی می کنند. بیشتر بیماران برای دریافت مهمترین اطلاعات و یافتن پاسخ سوالات خود در اینترنت و وسایل رسانه جمعی به جستجو می پردازند. مهمترین و بیشترین سوال در مورد عمل زیبایی کاشت مو این است که آیا بیمار بعد از عمل زیبایی کاشت مو دوباره با ریزش مو مواجه می شود؟ آیا موهای کاشته شده مدت طولانی باقی می مانند یا نه؟ چرا ریزش مو رخ می دهد و چگونه می توان از این امر جلوگیری کرد؟ طی این مقاله قصد داریم به این سوالات و هزاران سوال دیگری که ذهن شما را به خود مشغول کرده پاسخ دهیم. بنابراین با دقت به مطالعه این مقاله بپردازید.

butterfly

چرا موهای کاشته شده می ریزند؟

همانطور که قبلا ذکر شد، عمل زیبایی کاشت مو به دو روش FUE یا FUT  انجام می شود. پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو با هر یک از تکنیکهای نام برده ، اغلب بیماران با ریزش موهای کاشته شده ، حتی موهای اصلی خود روبرو می شوند. این امر منجر به ایجاد استرس و اضطراب در بیماران می شود. اما این مسئله امری طبیعی است. به دلیل تحریکی که در پوست سر به واسطه کاشت مو ایجاد شده این مسئله رخ می دهد.

کاشت مو در ایران

روند کاشت مو به یک سال کامل زمان نیاز دارد تا بتواند نتایج نهایی فرآیند عمل را به درستی به نمایش بگذارد. در این مدت باید صبور باشید. به عبارت دیگر، از هفته سوم و چهارم بعد از عمل، متوجه ریزش موهای کاشته شده می شوید، اما به هیچ وجه جای نگرانی نیست و باید نسبت به این مسئله خوشحال باشید. زیرا این یک علامت مثبت است که نشان می دهد زمان رشد موهای جدید از داخل پوست سر بسیار نزدیک است. از هفته سوم تا پایان ماه دوم، لازم است برای رشد مجدد موها به یک دوره استراحت برای ریشه مو در نظر گرفته شود، در طول ماه های سوم و چهارم، موهای جدید به تدریج برمی گردند. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که موهای کاشته شده اغلب در مقایسه با موهای اصلی اطراف آن ضعیف تر و نازک تر هستند، اما به مرور این موها رشد خواهند کرد و ضخیم تر می شوند، بنابراین نگران نباشید. از ماه هفتم تا ماه نهم ، وضعیت موها به صورت چشمگیری بهبود می یابد و در این دوره می توانید رشد و تراکم بیشتری از مو را مشاهده کنید، به طوریکه از نظر جنس، بافت و ضخامت همچون موی طبیعی به نظر می رسد.

توصیه ها و دستورالعمل های تجویز شده  بعد از عمل زیبایی کاشت مو را دنبال کنید:

از آنچه تاکنون ذکر شد دریافتیم که ریزش مو بعد از عمل زیبایی کاشت مو یک مسئله ترسناک و جدی نیست، بلکه بخشی از فرایند عمل زیبایی کاشت مو است. با این حال، دستورالعمل هایی وجود دارد که به حفظ و سلامت موهای کاشته شده کمک می کند، و شما می توانید با رعایت این توصیه ها به موی ایده آل خود دست یابید. در اینجا به مهمترین این نکات اشاره می کنیم:

کاشت مو در ایران
  • حداقل به مدت دوروز از دوش گرفتن یا شستن مو بلافاصله پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو خودداری کنید. به توصیه های پزشک خویش توجه کنید و برای شستشوی موهای خود از شامپو و شویندهایی که دکتر معالج شما تجویز کرده استفاده کنید.
  • در هفته های اول از نشستن مستقیم زیر نور آفتاب خودداری کنید.
  • به مدت دو هفته بعد از عمل زیبایی کاشت مو، سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی را متوقف کنید.
  • بدون مشورت با پزشک خویش از مصرف هرگونه دارو شیمیایی و گیاهی خودداری کنید.
  • دو هفته بعد از عمل کاشت مو از انجام فعالیتهای ورزشی سنگین مانند شنا خودداری کنید.
  • بهتر است به مدت هفت روز پس از عمل زیبایی کاشت مو از انجام روابط جنسی خودداری کنید.
  • از خارندن منطقه کاشت شده با ناخن جدا بپرهیزد و در موارد شدید می توان آن را به آرامی با نوک انگشتان لمس کنید.
  • چند هفته اول بعد از عمل زیبایی کاشت مو از وسایل گرما زا همچون سشوار بپرهیزید.
  • در ماه های اول بعد از عمل کاشت مو از کرم های فیکس کننده آرایشی استفاده نکنید.
  • روزانه یک یا دوبار به آرامی پوست سر خود را با مقداری روغن ماساژ دهید.
  • برای کوتاهی و آرایش موی خود در سه ماه اول بعد از عمل زیبایی کاشت مو می توانید فقط از قیچی استفاده کنید اما از ماه ششم بعد از عمل کاشت مو می توانید از تیغ برای ترشیدن سر خود بهره ببرید.
  • شبها سر خود را با زاویه 45 درجه بر روی دو بالش قرار دهید و از اصطکاک سر با بالش جلوگیری کنید.

توصیه پایانی:

رعایت کامل و دقیق دستورات و توصیه های پزشک معالج شما میزان موفقیت عمل زیبایی کاشت مو را تضمین می کند. بنابراین، به توصیه های پزشک و دستورالعمل های ذکر شده توجه کنید.

برای اطلاعات کامل تر مقاله : همه چیز در مورد کاشت مو در ایران را مشاهده نمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

همه چیز در مورد کاشت مو

Hair transplant in Iran

زراعة الشعر في إيران

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟