مقایسه کامپوزیت و پرسلین ونیر در طرح لبخند هالیوودی: کدام روش بهتر است؟

هالیوود اسمایل

داشتن لبخند زیبا یکی از ویژگی های اصلی یک فرد خوش ظاهر است. این امرتاثیر محسوسی بر اعتماد به نفس فرد دارد. ممکن است دندان‌های شما تغییر رنگ داده و شکسته شده باشند، و یا شکاف‌های بین دندانی یا ترازناهموار داشته باشید که وضعیت بدی را برای دندان‌های شما ایجاد کرده باشد. زمانی که در لبخند زدن احساس راحتی ندارید و از ظاهر خود خجالت می کشید، وقت آن رسیده است که به دندانپزشکی زیبایی فکر کنید.

لبخند هالیوودی یک روش دندانپزشکی است که می تواند به زیبایی و سلامت دندان ها کمک کند. وقتی در مورد لبخند هالیوودی صحبت می کنیم، چه بخواهید یک عمل زیبایی انجام دهید و یا اینکه مشکلات دندان های خود را درمان کنید، ونیرها همیشه یک گزینه هستند. دو نوع از رایج ترین ونیرها، کامپوزیت و پرسلین هستند. پاسخ به این سوال که کدام نوع ونیر برای شما مناسب است به عوامل متعددی بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم تفاوت های بین ونیرهای کامپوزیت و پرسلین را بررسی کنیم و ببینیم کدام یک از آنها برای دندان های شما بهتر است.

butterfly
Hollywood Smile

لبخند هالیوودی به چه معناست؟

لبخند هالیوودی به دندان های ایده آل و درخشان افراد مشهور اشاره دارد. این روش می تواند تمام عیوب دندانی مانند تغییر رنگ و لکه دندان ها، شکاف های دندانی، نامرتبی دندان ها و پوسیدگی را برطرف کرده تا لبخندی درخشان و زیبا به شما هدیه دهد. درمان طرح لبخند هالیوودی می تواند شامل سفید کردن یا بلیچینگ دندان، ارتودنسی، روکش، ایمپلنت، تاج دندان و غیره باشد.

پرسلین ونیر

در اوایل دهه 1980، دندانپزشکی زیبایی به معنای واقعی با اختراع پرسلین ونیر آغاز شد. این روش درمانی می تواند اندازه، شکل و رنگ دندان ها را با چسباندن مستقیم یک پوسته نازک ونیر روی دندان تغییر دهد. لایه ها بصورت سفارشی در لابراتوار دندانپزشکی از پرسلین ساخته می شوند. طراحی پرسلین ونیرشبیه به یک ناخن مصنوعی است که بر روی ناخن طبیعی چسبانده می شود. با این حال، پوسته‌های ونیر با چسبندگی بسیار قوی روی دندان‌ها قرار می‌گیرند، به‌ویژه زمانی که به مینای دندان چسبانده می‌شوند.

هنگامی که از ونیر پرسلین برای اصلاح لبخند خود استفاده می کنید، مهارت و تخصص دندانپزشک و دندان سازعامل مهمی می تواند باشد. نتایج طبیعی و زیبایی شناختی ونیر نیازمند تجربه متخصصان است که این امر بواسطه اقدام از طریق شرکت تسهیلگر مراقبت های بهداشتی عصر طب بین الملل به راحتی قابل حل است.

طول عمر متوسط ونیرهای پرسلین 15 تا 20 سال است، که اگر با دقت نگهداری شوند می توانند حتی بیشترازاین مدت دوام بیاورند. پرسلین برای درمان تمام عیوب دندانی انتخاب خوبی است و ظاهری طبیعی دارد. آنها دارای طیف گسترده ای از رنگ سفید هستند، و دندانپزشک شما می تواند رنگی را انتخاب کند که با رنگ پوست شما مطابقت دارد.

از نظر هزینه، ونیرهای پرسلین گرانتر از ونیرهای کامپوزیت هستند. آنها نیازمند به هزینه های بیشتر و زمان بیشتری برای آماده سازی در آزمایشگاه هستند. با این حال، اگر هزینه های جایگزینی کامپوزیت را در طول زمان در نظر بگیریم، هزینه آن ممکن است مانند پرسلین باشد.

فواید

  • ماندگاری بیشتر
  • سفارشی ساخته شده
  • ظاهر طبیعی تر
  • یک انتخاب خوب برای تمام مشکلات دندانی
  • اصلاح دندان های با لکه های تیره تر
  • ترمیم دندان هایی که در موقعیت نادرست قرار گرفته اند

معایب

  • هزینه گران درمان
  • نیاز به بیش از یک جلسه درمان برای قراردادن بر روی دندان ها
  • صرف زمان بیشتر برای آماده سازی
  • آنها ممکن است بیفتند و نیاز به چسباندن مجدد داشته باشند
  • در صورت آسیب کل پوسته باید تعویض شود
هالیوود اسمایل

کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر می‌تواند ظاهر دندان‌های شما را بهبود بخشیده و دندان‌های کج، لب پریده و شکسته و شکاف‌های بزرگ در بین دندان ها را درمان کنند. آنها را می توان به راحتی حذف، تعمیر و یا جایگزین کرد. از نظر هزینه، ونیرهای کامپوزیت ارزان بوده و برای اکثر بیماران قابل استفاده هستند.

ترمیم دندان از طریق کامپوزیت ونیر با تمیز کردن دندان های بیمار و آماده سازی آن ها برای استفاده از کامپوزیت شروع می شود. دندانپزشک شما ممکن است نیاز به برداشتن یک لایه نازک از مینای دندان شما داشته باشد، تا به چسبیدن مواد کامپوزیت به سطح دندان کمک کند. گاهی اوقات اگرنیاز به تغییرات جزئی در شکل یا رنگ دندان ها وجود داشته باشد، احتیاجی به برداشتن مینای دندان نیست.

دندانپزشک ازنوعی چسب استفاده کرده تا به مواد کامپوزیت کمک کند به دندان شما بچسبد، و سپس مواد کامپوزیت روی سطح دندان شما اعمال شود. سپس مواد کامپوزیت با استفاده از نورقوی توسط دندانپزشک شما خشک و سفت می شود. در نهایت دندانپزشک لبه های اضافی دندان را تمیز کرده و به عنوان اقدام نهایی دندان ها را صیقل می دهد.

ونیرهای کامپوزیت معمولاً مستقیماً بر روی دندان ها استفاده می شوند. با این حال، آنها می توانند به طور غیر مستقیم نیز بر روی دندان اعمال شوند. پس از اینکه دندانپزشک قالبی از دندان های شما گرفت، ونیرهای کامپوزیت به صورت غیر مستقیم در خارج از دهان شما ساخته می شوند. هنگامی که آنها آماده شدند، دندانپزشک با خراشیدن دندان ها و استفاده از چسب یا باندینگ از آنها استفاده می کند.

ونیرهای کامپوزیت معمولاً می توانند به طور متوسط ​​بین 5 تا 7 سال دوام بیاورند. با این حال، می توانید با مراقبت خوب از آنها، طول عمر کامپوزیت را افزایش دهید. پس از آن، ممکن است لازم باشد آنها را تعویض کنید. باید از جویدن غذا یا اشیاء سفت با دندان خودداری کنید. می توانید در استفاده از نوشیدنی هایی همچون قهوه غلیظ احتیاط کنید، زیرا آنها می توانند روکش های کامپوزیت شما را لکه دار کنند.

فواید

  • هزینه کمتر
  • سریع بودن روش
  • پوشاندن بسیاری از عیوب زیبایی شناختی دندان
  • نیاز حداقلی به تغییر شکل دندان ها
  • برگشت پذیری روش

معایب

  • ماندگاری کمتر در مقایسه با ونیر پرسلین
  • نیاز به تعویض وترمیم بعد از چند سال
  • امکان لکه شدن
  • گزینه خوبی برای رفع مشکلات جدی دندان نیست

سخن پایانی

شما برحسب نیاز خود می توانید تصمیم بگیرید که کدام تکنیک برای شما گزینه بهتری است. شما باید مزایا و معایب هر دو نوع ونیر را به دقت ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک بیشتر برایتان مناسب است. شما حتی می توانید بسته به اهداف پزشکی و بودجه خود از هر دو نوع ونیر استفاده کنید. کارشناسان TebMedTourism می توانند به شما در تصمیم گیری هوشمندانه در مورد روند لبخند هالیوودی خود، چه با استفاده از ونیرها و یا سایر درمان های زیبایی دندان کمک کنند. هدف ما در TebMedTourism این است که مطمئن شویم که هر بیمار شانس داشتن لبخندی رویایی را دارد و با بالاترین سطح رضایت از ایران خارج می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره واتس اپ (9120985010-98+) با ما در تماس باشید.

Author: Leila Nazari

Publisher and SEO specialist: Mohamad Gerami

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

ابتسامة هوليود في إيران

Hollywood Smile in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 1930 288 903 98+

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟