آیا لیپواسکالپچر بهتر از لیپوساکشن است؟

آیا لیپواسکالپچر بهتر از لیپوساکشن است؟

آیا می خواهید از شر چربی های اضافی بدن خود خلاص شوید؟ آیا از رژیم گرفتن خسته شده اید و هنوز شاهد کاهش وزن خود نیستید؟ در این صورت ممکن است بخواهید که دو گزینه لیپوساکشن و لیپواسکالپچر را در نظر بگیرید. هر دوی این تکنیک ها برای از بین بردن رسوبات چربی اضافه و داشتن کانتور بهتر بدن مفید هستند.

برای انجام هر یک از روش ها، داوطلبان باید بالای 18 سال سن داشته باشند و از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار باشند. آنها همچنین باید از قبل با  رژیم غذایی و ورزش برای کاهش وزن تلاش کرده و با شکست مواجه شده باشند.

butterfly

تفاوت لیپواسکالپچر و لیپوساکشن

لیپوساکشن و لیپواسکالپچر دو روش جراحی زیبایی هستند که برای از بین بردن رسوبات چربی از قسمت های مختلف بدن استفاده می شوند. این دو اصطلاح به دلیل ماهیت مشابه، گاهی اوقات در جامعه پزشکی به جای هم استفاده می شوند. آنها معمولاً روی باسن، ران، شکم، بازو، گردن، چانه، و پایین ساق پا اعمال می شوند. این روش ها تحت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می شود.

لیپواسکالپچر یا لیپوماتیک نوعی از لیپوساکشن است که نه تنها چربی را از نواحی خاص حذف می کند، بلکه با افزودن چربی به “محل مناسب” و بهبود کانتور بدن، فرم بدن را تغییر می دهد. از سوی دیگر، لیپواسکالپچر یا اسمارت لیپو تکنولوژی پیشرفته تری است که در نواحی که مقادیر چربی کمتری دارند مانند گردن و چانه استفاده می شود. درست مانند لیپوساکشن، این روش نیز با هدف از بین بردن چربی اضافی انجام می شود. در لیپوسکالپچر، با ایجاد برش های کوچک روی پوست رسوبات چربی توسط لوله های فلزی نازک از بین می روند. پس از برداشتن چربی، می توان آن را به سایر قسمت های بدن مانند سینه یا باسن منتقل کرد. این فرآیند باعث سفت شدن پوست و رفع افتادگی آن می شود.

کانال یوتیوب عصر طب بین الملل

لیپوساکشن  معمولاً برای برداشتن مقادیر گسترده تری از چربی مانند ناحیه شکم استفاده می‌شود. ممکن است زمانی که نواحی بزرگ‌تری تحت درمان است، به بیهوشی عمومی نیاز باشد اما در لیپواسکالپچر از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود، بنابراین بیمار در طول عمل بیدار است و هیچ خطری که مرتبط با بیهوشی عمومی باشد وجود ندارد. بیماران می توانند بلافاصله پس از انجام عمل بایستند و این به پزشک امکان می دهد تا هرگونه بی نظمی را در کانتورینگ بدن تشخیص دهد و عیوب را اصلاح کند. در این شرایط دیگر نیازی به مراجعه مجدد بیمار برای رفع بی نظمی ها نیست. پزشک در محل بدن بیمار را پیکرتراشی می‌کند و این روش را تا حصول بهترین نتیجه ممکن ادامه می‌دهد.

لیپواسکالپچر معمولا برای بهبود فرم بدن استفاده می شود، بنابراین برای افرادی که اضافه وزن دارند استفاده نمی شود. هر دوی این درمان ها در ایران موجود است و به شما کمک می کند تا از شر رسوبات ناخواسته چربی خلاص شوید. شما باید قبل از انجام هر یک از این روش ها توسط یک جراح پلاستیک خبره معاینه شوید.  شرکت TebMedTourism که یک شرکت مجرب در زمینه جراحی زیبایی است، بهترین جراحان و مجهزترین کلینیک ها را در اختیار شما قرار می دهد تا بهترین فرم بدن را به شما ارائه داده و  باعث شود تا ظاهری جذاب پیدا کنید.

تفاوت لیپوساکشن و لیپواسکالپچر

butterfly

شباهت‌های لیپواسکالپچر و لیپوساکشن

حقیقت این است که لیپواسکالپچر یا لیپوماتیک یک فناوری مدرن تر از لیپوساکشن است. علیرغم نام‌های متفاوت، پزشکان ممکن است از این اصطلاحات بصورت مترادف استفاده کنند. در مورد لیپوساکشن، پزشک قصد دارد چربی را با حجم بیشتری از قسمت خاصی از بدن خارج کند. در لیپوسکالپچر علاوه بر برداشتن سلول های چربی، پزشک سعی می کند کانتور بدن را بهبود بخشد و چربی را به سایر قسمت های بدن مانند باسن یا سینه منتقل کند تا بدن را پیکرتراشی کند.

با وجود تفاوت بین هر دو روش، اولویت مهم آنها نتیجه زیبایی شناختی جراحی است. این موضوع به این دلیل است که این دو روش برای افراد دارای اضافه وزن خیلی بالا مورد استفاده قرار نمی گیرند، بلکه آنها برای از بین بردن رسوبات چربی برای به دست آوردن نتایج زیبایی استفاده می شوند.

دوره نقاهت

روند بهبودی بیماران می تواند تحت تأثیر سلامت کلی بیمار و مقدار چربی برداشته شده باشد. به طور کلی پس از جراحی لیپواسکالپچر باید 48 ساعت استراحت کنید. در عرض 2-4 روز، شما مجاز به برگشتن به سرکار خواهید بود. بر حسب شرایط جراحی شما به مدت 7 تا 10 روز در مورد انجام ورزش و فعالیت های سنگین محدودیت خواهید داشت.

دوره نقاهت جراحی لیپوساکشن کمی متفاوت است. پس از عمل، ممکن است به 7 تا 10 روز استراحت قبل از بازگشت به کار نیاز داشته باشید. قبل از بازگشت به فعالیت های بدنی شدید پزشک 4 تا 6 هفته استراحت را به شما توصیه خواهد کرد. روند بهبودی تا زمانی که بتوانید به طور کامل نتایج را ببینید و تورم برطرف شود تقریباً 3 ماه طول می کشد.

در هر دوی این روش ها بسته به گستردگی درمان و تکنیک جراح، انتظار می رود تورم و کبودی بین 1 تا 3 ماه از بین برود. بیماران باید به مدت 4-6 هفته پس از جراحی از لباس فشرده سازی استفاده کنند تا تورم و درد به حداقل برسد. همچنین می‌تواند پس ازاینکه لیپوساکشن باعث ایجاد حفره های خالی در بدن شد از تشکیل سروماها، که مجموعه‌ای از مایع لنفاوی در داخل حفره بدن است جلوگیری کند. لباس فشرده سازی حفره های خالی را تحت فشار قرار می دهد تا از تشکیل سروما جلوگیری کند.

butterfly

هزینه لیپوساکشن و لیپواسکالپچر

هزینه لیپواسکالپچر و لیپوساکشن

هزینه این دو روش برحسب عوامل مختلفی از جمله موارد زیر متفاوت خواهد بود:

  • ناحیه درمان
  • دستمزد جراح
  • کشور و ایالتی که روش در آن انجام می شود
  • هزینه های بیهوشی

هزینه لیپوساکشن در ایران بر حسب منطقه مورد نظر درمان حدود 2500 دلار است. هزینه لیپواسکالپچر معمولاً کمتر است زیرا روشی کم تهاجمی است و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد. بنابراین بر اساس ناحیه درمان می تواند از 2000 تا 2500 دلار در ایران هزینه داشته باشد.

کدام روش بهتر است؟

هر دوی این روش ها مزایای خاص خود را دارند. آنها بطور معمول عوارض مشابهی دارند. برای اینکه بدانید کدام روش بهترین نتایج را به همراه دارد، باید وضعیت خود را با یک جراح ماهر در میان بگذارید. درمورد تفاوت های کلی بین هر دو روش در ادامه صحبت می شود.

  • در حالی که در روش لیپواسکالپچر از یک بی حس کننده موضعی استفاده می شود، در لیپوساکشن معمولا از بیهوشی عمومی استفاده خواهد شد که می تواند خطرات خاص خود را داشته باشد.
  • لیپوساکشن به طور معمول مقدار بیشتری از سلول های چربی را حذف می کند که آن را به گزینه مناسب تری برای استفاده برای ناحیه شکم و باسن تبدیل می کند. با این حال، لیپواسکالپچر می تواند کانتور و زاویه های بدن را بهتر تغییر دهد.
  • در لیپواسکالپچر، رسوبات چربی برداشته می‌شوند تا ناحیه مورد نظر لاغرتر شود، در حالی که در لیپوساکشن، چربی برداشته‌شده را می‌توان به سایر قسمت‌های بدن منتقل کرد تا کل ظاهر فیزیکی بدن را فرم دهد.
  • لیپواسکالپچر یک روش کاهش وزن نیست و در اکثر موارد صرفا بعنوان جراحی زیبایی بکار می رود. در این روش حتی اگر حداکثر مقدار مجاز چربی برداشته شود ، باز هم ممکن است تنها چند پوند وزن کم کنید. با این حال، بیماران از طریق لیپواسکالپچر زاویه بندی اندام ها و تناسب بهتری پیدا خواهند کرد و در لباس های خود ظاهر بهتری خواهند داشت.
  • از نظر زیبایی شناسی، لیپواسکالپچر روش دشوارتری است زیرا باید ابعاد کلی بدن در نظر گرفته شود. بنابراین جراح علاوه بر تکنیک جراحی، نیاز به دیدی هنرمندانه نیز دارد.

دانستن این نکته ضروری است که وقتی چربی ها از بدن خارج می شوند دیگر چربی بازنخواهد گشت، مگر زمانی که فرد از رژیم غذایی سالم پیروی نکند و دوباره وزن اضافه کند. علیرغم اثربخشی این دو روش، همه افراد کاندید مناسبی برای انجام جراحی نیستند. کسانی که پوست های تنگ و با قابلیت ارتجاعی بالا  دارند کاندیدهای  خوبی برای این روش هستند. افرادی که مشکلات جریان خون و سیستم ایمنی پایین دارند، باید قبل از انتخاب برای انجام روش ها با احتیاط بیشتری مورد ارزیابی قرار گیرند.

مشاوران TebMedTourism که خود پزشک هستند شما را راهنمایی می کنند تا بر اساس شرایط پزشکی و اهداف زیبایی شناسی خود بهترین روش درمانی را انتخاب کنید. می توانید از طریق شماره واتس اپ ارائه شده با ما تماس بگیرید تا در هر ساعت از شبانه روز با متخصصین ما مشاوره رایگان داشته باشید.

شرکت عصر طب بین الملل با بهره مندی از پزشکان جراح پلاستیک با تجربه و اساتید دانشگاهی، بالاترین کیفیت لیپوساکشن و لیپوماتیک را با قیمتی مناسب و منطقی به شما ارائه می کند.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان ما، لطفا با ما در ارتباط باشید:

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 00989032881930

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟