درمان ناباروری و ویروس کرونا

درمان ناباروری و ویروس کرونا

از زمان شیوع بیماری همه گیر کرونا، تغییر چشمگیری در همه جنبه های زندگی معمول ما ایجاد شده است. درمان پزشکی نیز تحت تأثیر این پاندمی قرار گرفته است. همه کلینیک ها و بیمارستان ها مجبور هستند که از پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس و ایجاد محیطی محافظت شده برای بیماران پیروی کنند. به دلیل کمبود کادر پزشکی وبعضا دورکاری کارکنان، برخی از کلینیک ها و بیمارستان ها ممکن است تعداد بیمارانی را که ویزیت کرده یا درمان می کنند کاهش دهند.

زوج هایی که تحت درمان ناباروری قرار دارند، و یا کسانی که پس از یک دوره طولانی درمان باردار شده اند ممکن است حتی بیشتر از افراد عادی دچار سردرگمی شده و نگران ویروس کرونا باشند. بنابراین، در اینجا ما قصد داریم تا در مورد درمان ناباروری و ویروس کرونا توضیحات بیشتری را ارائه داده و به سوالات متداول در این زمینه پاسخ دهیم.

واکسن کرونا چگونه عمل می کند؟

واکسن COVID-19 با وادار کردن سیستم ایمنی بدن برای تولید آنتی ژن های مرتبط با ویروس سارس از شما در برابر ویروس محافظت می کند. پس از آن، بدن شما ایمنی از قبل ایجاد شده دارد تا در صورتی که در معرض ویروس قرار گرفتید از شما در برابر ویروس محافظت کند. برای به دست آوردن ایمنی مناسب، باید دو دوز واکسن را با فاصله چند هفته بر اساس نوع واکسن دریافتی تزریق کنید.

butterfly

واکسن کرونا چه عوارضی دارد؟

پس از واکسیناسیون ممکن است حداقل عوارض جانبی مشاهده شود که شامل درد در محل تزریق، سردرد، خستگی، تب خفیف و ضعف عضلانی می باشد. این علائم نتیجه واکنش سیستم ایمنی بدن به واکسن است.

آیا باید زمانیکه تحت درمان باروری هستم واکسینه شوم؟

پاسخ مثبت است. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد واکسیناسیون بر درمان باروری یا حاملگی تأثیر می گذارد. بنابراین، واکسیناسیون حتی در طول درمان باروری شدیدا توصیه می شود. با این حال بهتر است از واکسینه شدن در آخرین روزهای منتهی به برداشت تخمک یا انتقال جنین خودداری کنید. حدود 15 درصد از افراد بعد از واکسیناسیون دچار تب می شوند. اگرچه صرف این موضوع خطرناک نیست، اما بیمارستان ها ممکن است به دلیل پیروی از پروتکل های بهداشتی از پذیرش بیماران دارای تب بالا جلوگیری کنند.

آیا در صورت بارداری باید واکسن بزنم؟

آیا در صورت بارداری باید واکسن بزنم؟

مطمئنا. واکسن فایزر در حال حاضر به همه زنان باردار توصیه می شود. هیچ عارضه ای در بین زنان باردار در مقایسه با سایر موارد گزارش نشده است. هیچ گونه افزایشی در آمار ناهنجاری جنین یا نقایص مادرزادی مشاهده نشده است. احتمال ابتلا به نوع شدید کووید-19 که منجر به بستری شدن در بیمارستان و مرگ می شود، در بین زنان باردار شایع تر است. بنابراین واکسیناسیون می تواند احتمال عفونت شدید را کاهش دهد. در میان زنانی که عفونت شدید کووید داشتند، زایمان زودرس گزارش شده است که با واکسیناسیون می توان از این امر جلوگیری کرد.

آیا واکسن کرونا باعث سقط جنین می شود؟

بر اساس مشاهدات، ارتباطی بین واکسیناسیون و سقط جنین یا ناهنجاری نوزاد وجود ندارد. بنابراین هیچ خطری در این رابطه که مرتبط با واکسیناسیون باشد وجود ندارد.

آیا اگر درهنگام شیردهی واکسن کرونا تزریق شود مشکلی بوجود می آید؟

خیر، واکسن COVID-19 هم برای مادر و هم برای کودک بی خطر تلقی می شود و بر شیر مادر تأثیر نمی گذارد.

تاثیر کرونا بر درمان ناباروری چیست؟

اکنون به دلیل واکسیناسیون گسترده در ایران، هیچ مشکلی در راه درمان ناباروری وجود ندارد. تمام پروتکل های بهداشتی در کلینیک های باروری ما انجام می شود تا بتوانید درمان پزشکی خود را با کمترین استرس دنبال کنید. بیماران می توانند بدون هیچ گونه نگرانی توسط پزشک خود ویزیت شده و تحت معاینات لازم از جمله غربالگری، سونوگرافی، آزمایش خون و غیره قرار گیرند.

ما به بیماران خود توصیه می کنیم که با رعایت رژیم غذایی سالم و ورزش کردن، سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کرده تا سلامت جسمی و روانی آنها افزایش یابد. علاوه بر این فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک صورت و ضد عفونی کننده دست به همراه واکسینه شدن می تواند خطر ابتلا را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

آیا امکان انتقال کرونا از مادر به نوزاد وجود دارد؟

انتقال ویروس کرونا از مادر به نوزاد امکان پذیر بوده اما بسیار نامحتمل است.

کرونا چه تاثیری بر زنان باردار دارد؟

خطر اصلی ابتلا به ویروس کرونا در زنان باردار زایمان زودرس است. خطر سقط جنین یا نقص مادرزادی در اثر ویروس کرونا افزایش نمی یابد.

سخن پایانی

این موضوع کاملاً قابل درک است که در مورد ابتلا به COVID-19 نگران باشید، در حالی که درمان بیماری دیگری را دنبال می کنید و یا پس ازطی مشکلات زیادی به تازگی باردار شده اید. باید بدانید که نباید به تنهایی با احساسات خود کنار بیایید. خانواده TebMedTourism در تمام طول سفر پزشکیتان در کنار شما هستند تا در مورد روش درمانی خود بدون نگرانی در مورد مسائل دیگر احساس راحتی و آرامش داشته باشید. اگر می خواهید در مورد درمان ناباروری خود مشاوره کنید، در تماس گرفتن با شماره تلفن 9120985010-98+ درنگ نکنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد جزییات آن کسب کنید.

Author: Leila Nazari

Publisher and SEO specialist: beheshteh hadizadeh

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 1930 288 903 98+

آدرس: تهران – میدان هفت حوض -تقاطع هشت متری اول – پلاک 2 – واحد 6

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟