پیوند کلیه با گروه خونی ناسازگار

پیوند کلیه

کلیه ها یک جفت اندام در بدن هستند که در دو طرف ستون فقرات قرار گرفته اند و خون را ازسموم بدن  تصفیه می کنند. سپس سموم و مواد زائد بدن را به صورت ادرار به مثانه منتقل کرده تا از بدن تخلیه شوند.

آخرین مرحله بیماری مزمن کلیه، نارسایی کلیوی یا مرحله نهایی بیماری کلیویESRD)) است که به وضعیتی اطلاق می شود که درآن کلیه های شما به خوبی کار نمی کنند. بنابراین برای زنده ماندن مجبور خواهید بود که دیالیز یا پیوند کلیه انجام دهید.

دلایل نارسایی کلیه

نارسایی کلیه می تواند به دلایل مختلف رخ دهد. شایع ترین علل مرحله نهایی بیماری کلیوی عبارتند از:

  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • بیماری خود ایمنی) مانند لوپوس و نفروپاتیIgA )
  • بیماریهای ژنتیکی (مانند بیماری کلیه پلی کیستیک)
  • سندرم نفروتیک
  • مشکلات دستگاه ادراری

گاهی اوقات کلیه ممکن است به طور ناگهانی در مدت زمان کوتاهی (به عنوان مثال در دو روز) از کار بیفتد. این نوع نارسایی کلیه نارسایی حاد کلیه نامیده می شود، که دائمی نیست و با استفاده از داروها قابل درمان است.

پیوند کلیه چیست؟

بیوپسی کلیه

پیوند کلیه نوعی عمل جراحی است که درآن کلیه سالم به بدن فردی که کلیه اش دچار اختلال عملکرد است منتقل می شود. پیوند کلیه را می توان با استفاده ازکلیه اهدا کننده زنده یا اهدا کننده فوت شده انجام داد.

در مقایسه با انجام دیالیز به صورت مادام العمر، پیوند کلیه در اکثر موارد درمانی است که می تواند عمر طولانی تر و احساس بهتری را ارائه دهد. پیوند کلیه اغلب با کیفیت زندگی بهتر، خطر مرگ کمتر، هزینه درمان کمتر و با محدودیت های کمتر در رژیم غذایی شما همراه است.

شما می توانید با توجه به تجربه و مهارت تیم پزشکانTebMedTourism، از موفقیت آمیز بودن پیوند کلیه خود مطمئن باشید و در عین حال از هزینه های این عمل استرس نداشته باشید. به دلایل ذکر شده و بسیاری عوامل دیگر، ایران به بهترین مقصد برای پیوند کلیه تبدیل شده است.

سازگاری گروه خونی

در بین افراد 4 گروه خونی وجود دارد:  A ،B ،AB  و O.هر فرد همیشه با گروه خونی خود سازگار بوده و می تواند احتمالاً با گروه های دیگر نیز سازگار باشد.

  • بیماران با گروه خونی AB گیرندگان عمومی هستند که می توانند کلیه را از هر گروه خونی دیگر دریافت کنند.
  • بیماران با گروه خونی A می توانند از افراد دارای گروه خونی O یا A کلیه دریافت کنند.
  • بیماران با گروه خونی B می توانند از کسانی که گروه خونی O یا B دارند کلیه دریافت کنند.
  • بیماران با گروه خونی O فقط می توانند از افراد دارای گروه خونی مشابه خود کلیه دریافت کنند.

پیوند با گروه خونی ناسازگار

هنگامی که پیوند کلیه با گروه خونی ناسازگار انجام می شود، این بدان معناست که گروه خونی شما با گروه خونی اهدا کننده شما متفاوت بوده و این گروه ها با یکدیگر سازگار نیستند. این روش از پیوند می تواند زمان انتظار را برای بیمارانی که نیاز به پیوند فوری دارند کاهش دهد.

در سال های گذشته، هنگامی که پیوند با گروه خونی ناسازگار اتفاق می افتاد، آنتی بادی های موجود در خون گیرنده بلافاصله به اندام اهدا کننده واکنش نشان می داد و باعث رد کلیه می شد. پیش از این پزشکان تنها با تطبیق جفت های خونی سازگار می توانستند از رد شدن جلوگیری کنند.

با گذشت سالها و با پیشرفت داروها، پیوند با گروه خونی ناسازگار امکان پذیر شد. یافتن اهدا کننده ای با گروه خونی متفاوت، زمان انتظار را کاهش داده و به بیماران دیالیزی کمک می کند تا کلیه را در اسرع وقت دریافت کنند.

چگونه پیوند با گروه خونی ناسازگار می تواند موفقیت آمیز باشد؟

برای پیوند به وسیله گروه های خونی ناسازگار، شما نیازمند دریافت داروهای خاصی قبل و بعد از پیوند کلیه هستید، تا آنتی بادی های خون کاهش یافته و خطر رد شدن در سطح حداقل باشد. درمان شامل موارد زیر است:

  • پلاسمافرز (Plasmapheresis) یا حذف آنتی بادی ها از خون شما. این فرایند شبیه دیالیز است و بیماران ممکن است بسته به میزان آنتی بادی در بدن، به چندین جلسه درمان نیاز داشته باشند.
  • ایمونوگلوبولین داخل وریدی (Intravenous immunoglobulin / IVIG) یا تزریق آنتی بادی به بدنتان برای محافظت از شما در برابر عفونت ها.

مصرف داروها قبل از پیوند به محافظت از کلیه پیوندی شما کمک می کند و خطرات دفع را درهنگامی که آنتی بادی های فرد گیرنده در برابر سلول ها و بافت های کلیه اهدایی واکنش نشان می دهند (پیوند کلیه با تطبیق متقابل مثبت)، کاهش می دهد. این روند می تواند بین دو یا سه هفته طول بکشد تا آنتی بادی های خون شما در سطح قابل قبول قرار گرفته و پیوند با مشکلی روبرو نشود.

پس از پیوند، سطح آنتی بادی کنترل می شود و در حدود دو هفته پس از جراحی، داروها همانند بیماران پیوندی با گروه های خونی سازگار خواهند بود.

پیوند کلیه در ایران

پیوند کلیه

در سال 1988 در ایران، یک برنامه قانونی برای پیوند کلیه اهدایی شخص زنده غیر فامیل اجرا شد. لیست انتظار پیوند کلیه در سال 1999 به دلیل افزایش تعداد پیوند کلیه با موفقیت حذف شد.

این رویکرد به عنوان برنامه ” مدل ایرانی پیوند کلیه ” نامگذاری شده که روند پیوند کلیه را تسریع کرده است به طوری که مجبور نباشید برای مدت طولانی در صف انتطار باقی بمانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند پیوند کلیه در ایران، می توانید با متخصصان ما از طریق شماره های ارائه شده و یا از طریق فرم های آنلاین موجود دروبسایت مشورت کنید.

برای اطلاعات بیشتر: آزمایش پیوند کلیه در ایران را مطالعه نمایید.

طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 1930 288 903 98+

آدرس: تهران – میدان هفت حوض -تقاطع هشت متری اول – پلاک 2 – واحد 6

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟