آزمایش پیوند کلیه در ایران

آزمایش پیوند کلیه

بسیاری از مردم در سراسر جهان از نارسایی کلیه رنج می برند. آنها برای مقابله با مشکلات کلیوی خود، معمولاً دو گزینه دارند: پیوند کلیه یا دیالیز. بسیاری از بیماران معتقدند که پیوند کلیه موفقیت آمیز گزینه بسیار بهتری از انجام دیالیز است. صرف نظر از نوع پیوند کلیه- کلیه اهدا کننده زنده یا فوت شده- شما همیشه باید آزمایش های خاصی را انجام دهید.

آزمایشات انجام می شوند تا اطمینان حاصل شود که پیوند کلیه برای شما بهترین انتخاب است و کلیه اهدایی با بدن شما سازگار است. ارزیابی باید بسیار جامع بوده و ممکن است چندین ماه طول بکشد. در همین حین، شما با تیم پیوند خود از جمله جراح پیوند، پرستار هماهنگ کننده و هماهنگ کننده مالی در ارتباط خواهید بود. ما در این مقاله، آزمایش پیوند کلیه در ایران و چگونگی این روند را بررسی می کنیم.

سوابق پزشکی

قبل از پیوند کلیه، تیم پیوند سوابق پزشکی و جراحی شما را با دقت بررسی می کند. شما باید انتظار داشته باشید که در مورد بیماری ها، جراحی ها و داروهای قبلی خود از شما سوالاتی پرسیده شود. تیم پیوند ممکن است از شما در مورد سابقه پزشکی خانواده تان نیز بپرسد.

ارزیابی فیزیکی

آزمایش پیوند کلیه

تیم پیوند شما باید مطمئن شود که از سلامت کافی برای پشت سر گذاشتن جراحی برخوردار هستید و با خطری روبرو نخواهید شد. آنها باید بدانند که روند پیوند کلیه برای شما بهترین انتخاب است، بنابراین شما را از نظر فیزیکی معاینه کرده و اندام های اصلی بدن شما را بررسی می کنند.

ارزیابی روانی

دریافت کلیه جدید مزایای زیادی دارد. همزمان با آن، به رفتار مسئولانه شخص گیرنده نیز نیاز دارد. هدف از آزمایش روانشناسی دانستن آمادگی شما از نظر احساسی برای مراقبت های بعد از پیوند است. در آزمون روانشناسی سعی می شود ارزیابی شود که آیا آمادگی مقابله با جنبه های فیزیکی و احساسی پیوند را دارید یا خیر، زیرا ممکن است در طول روند احساسات غیر منتظره ای را تجربه کنید.

آزمایش گروه خونی

در بین نژادهای مختلف انسان ها، چهار گروه خونی اصلی وجود دارد : A، B ، AB  و O. هر فرد در یکی از این دسته ها جای می گیرد. ایده آل این است که دریافت کلیه از گروه خونی سازگار شما اتفاق بیفتد. با این حال، پیوند عضو با گروه خونی ناسازگار نیز امکان پذیر است. این نوع پیوند به عنوان پیوند ناسازگار با ABO شناخته می شود که برای کاهش خطر رد شدن، نیاز به درمان های اضافی قبل و بعد از پیوند دارد.

آزمایش آنتی ژن لکوسیت انسانی (HLA)

آزمایش پیوند کلیه

در سطح اکثر سلولها، مولکول نقش مهمی در پاسخ ایمنی بدن به مواد خارجی دارد. آنها نوع بافت فرد را متفاوت از سایرین می سازند. آزمایش آنتی ژن لکوسیت انسانی قبل از پیوند عضو یا استفاده از سلول بنیادی اهدایی انجام می شود تا مشخص شود آیا نوع بافت گیرنده و اهدا کننده با یکدیگر مطابقت دارد یا خیر.

آزمایش سازگاری (crossmatching)

در بدن ما ماده ای وجود دارد که با حمله به هر عامل خارجی، از ما در برابر آن محافظت می کند. به این ترتیب ما از ویروس ها و میکروب ها جان سالم به در می بریم. آزمایش Crossmatching نشان می دهد که چگونه آنتی بادی های شخص گیرنده به آنتی بادی های اهدا کننده واکنش نشان می دهند. اگر آنتی بادی هایی نسبت به کلیه اهدایی دارید، بدن شما سعی می کند عضو اهدایی را از بین برده و یا به آن آسیب برساند. آزمایش سازگاری می تواند به درک نحوه واکنش بدن شما به اندام خارجی کمک کند. اگر نتیجه آزمایش سازگاری مثبت باشد، به این معنی است که گیرنده و اهدا کننده با یکدیگر سازگار نیستند.

سرولوژی

یک آزمایش خون باید برای بررسی قلب، کلیه، کبد، سیستم ایمنی بدن، تیروئید و قند خون انجام شود. علاوه بر این، آزمایشات ویژه ای برای ویروس های خاصی مانند هپاتیت، سیتومگالوویروس و HIV انجام می شود.

سایر آزمایشات پزشکی

آزمایش پیوند کلیه

بسته به وضعیت پزشکی خاص بیمار، آزمایش های دیگری ممکن است انجام شود از جمله:

  • اشعه ایکس قفسه سینه
  • اکوکاردیوگرام
  • الکتروکاردیوگرام
  • تست استرس قلبی
  • غربالگری سرطان
  • کولونوسکوپی
  • معاینه زنان
  • معاینه پروستات
  • ارزیابی دندانپزشکی

بعد از تکمیل ارزیابی چه اتفاقی می افتد؟

پس از انجام کلیه ارزیابی ها، تیم پیوند جلسه ای خواهند داشت و در مورد وضعیت شما بحث خواهند کرد. آنها نتایج آزمایش شما را بررسی می کنند و هرگونه موضوع نگران کننده را مورد بحث قرار می دهند تا برای اینکه آیا شما کاندیدای مناسبی برای پیوند کلیه هستید یا خیر تصمیم بگیرند. پس از جلسه، هماهنگ کننده پیوند نتایج را به شما اطلاع می دهد و در مورد مراحل بعدی با شما صحبت می کند. اگر شما یک نامزد واجد شرایط نباشید، تیم مراقبت های بهداشتی به شما کمک می کند تا سایر روش های درمانی را دنبال کنید.

برای اطلاعات بیشتر: مراحل گام به گام انجام عمل پیوند کلیه در ایران را مطالعه نمایید.

پیوند کلیه در ایران

ایران امروزه یکی از کشورهای پیشرو در زمینه پیوند کلیه است. ایران در سال 1988 اهدای کلیه زنده غیر مرتبط (LNRD) را قانونی کرد. اهدای کلیه از اهداکنندگان زنده قانونی است و بیماران نیازی به صبر طولانی مدت برای انجام عمل جراحی پیوند ندارند. علاوه بر این، هزینه مناسب پیوند کلیه در ایران، این کشور را به یکی از مقاصد اصلی این روش درمانی برای همه بیماران از سراسر جهان تبدیل کرده است (چرا ایران بهترین مقصد برای پیوند کلیه است؟). در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در این زمینه، می توانید با کارشناسان ما در شرکت TebMedTourism همه روزه و به صورت 24  ساعته تماس بگیرید.

Author: Leila Nazari

Publisher and SEO specialist: beheshteh hadizadeh

طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 1930 288 903 98+

آدرس: تهران – میدان هفت حوض -تقاطع هشت متری اول – پلاک 2 – واحد 6

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟