زمان بهبود پیوند کلیه برای شخص گیرنده

پیوند کلیه

کلیه یکی از اعضای حیاتی بدن است که بدون حضور آنها نمی توانیم دوام بیاوریم. آنها با حذف سموم و مواد زائد، خون ما را فیلتر کرده و این مواد را به ادرار تبدیل می کنند. کلیه ها مایعات بدن را متعادل کرده، فشار خون را تنظیم می کنند، شکل فعال ویتامین D را در بدن تولید می کنند و همچنین تولید گلبول های قرمز را کنترل می کنند. هنگامی که کلیه ها به خوبی کار نمی کنند، بیماران نمی توانند بدون انجام دیالیز یا پیوند کلیه زنده بمانند.

انتخاب پیوند کلیه به شما آزادی بیشتری در برنامه روزانه تان می بخشد، زیرا دراین صورت نیازی نیست به طور مداوم به جلسات دیالیز بروید. بنابراین پس از پیوند موفقیت آمیز کلیه، کیفیت بهتری از زندگی را تجربه خواهید کرد و می توانید مشابه زمان قبل از بیماری به زندگی عادی خود بازگردید. با این حال، پیوند کلیه یک جراحی پیچیده است و شما ممکن است مایل باشید که بدانید مدت زمان بهبود پیوند کلیه برای گیرنده چقدر است.

در این مقاله، در مورد آنچه که باید در مورد زمان بهبود پیوند کلیه بدانید و اینکه آیا این بهترین تصمیم برای شما است صحبت شده است.

در عمل جراحی پیوند کلیه چه اتفاقی می افتد؟

عمل پیوند کلیه معمولاً 4-6 ساعت به طول می انجامد. کل بیماران تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرند. جراح برشی را در ناحیه کلیه ایجاد می کند و کلیه اهدایی را داخل بدن قرار می دهد. سپس رگ های خونی متصل می شوند و حالب (لوله ای که ادرار را از بدن خارج می کند) به مثانه متصل می شود.

دهانه برش با استفاده از بخیه، منگنه یا چسب مخصوص دوخته می شود. برای بیرون آوردن مایعات اضافی که در حین عمل جراحی جمع شده اند، ممکن است درن (drain) داخل شکم بیمار قرار گیرد. همچنین ممکن است برای کمک به خروج ادرار از یک استنت (stent) داخل حالب استفاده شود که 6 تا 12 هفته بعد با استفاده از یک روش ساده برداشته می شود.

بهبودی بعد از پیوند کلیه

بستری شدن دربیمارستان برای دریافت کننده پیوند کلیه معمولاً حدود 7-14 روز طول می کشد. ممکن است بتوانید روز بعد از پیوند در اطراف اتاق قدم بزنید. بعد از دو هفته، احساس بسیار بهتری خواهید داشت، با این حال نباید حدود یک ماه رانندگی کنید، اجسام سنگین (بیش از 10 پوند) بلند کنید، و یا کارهای سخت انجام دهید. توصیه می شود 6 تا 8 هفته به سر کار نروید و بعد از آن فعالیت های سبک خود را از سر بگیرید. در همین حین، شما باید با هماهنگ کننده پیوند کلیه خود در تماس باشید و سوالات احتمالی خود را در طول دوره بهبودی مطرح کنید.

برای جلوگیری از دفع کلیه، باید هر روز داروهای خود را مصرف کنید. در هفته های اولیه، شما باید 2 یا 3 بار در هفته به پزشک خود مراجعه کرده تا از بهبودی بدن خود اطمینان حاصل کنید. این ملاقات ها به مرور کمتر می شوند.

اگر فعال بمانید سریعتر بهبود می یابید. پزشکتان ممکن است به شما ورزش های ایمن را توصیه کند. اما ورزشهای تماسی مانند فوتبال برای سلامتی شما خطرناک خواهد بود، زیرا ممکن است به کلیه اهدایی شما آسیب برساند.

همچنین داشتن سبک زندگی سالم بسیار ضروری است. شما باید سیگار و مشروب را ترک کنید. شما می توانید از یک متخصص تغذیه برای داشتن رژیم غذایی سالم استفاده کنید تا بتوانید قند و فشار خون خود را تحت کنترل نگه دارید.

کلیه پیوندی خود را ایمن نگه دارید

پیوند کلیه

برای ایمن نگه داشتن کلیه اهدایی، باید دستورالعمل های تیم پیوندتان را برای تسریع بهبودی و جلوگیری از رد شدن کلیه جدید خود، به دقت دنبال کنید.

  • به رفتن به همه قرارملاقات های چکاپ خود ادامه دهید
  • اگر در مورد داروهای خود سوالی دارید، در پرسیدن آن درنگ نکنید.
  • دوز مناسب داروهای خود را در زمان تعیین شده مصرف کنید
  • از دستورالعمل های رژیم غذایی و ورزش خود پیروی کنید.

چه زمانی باید با پزشک تماس بگیرم؟

پیوند کلیه خطر بیماری هایی مانند فشار خون بالا و دیابت را افزایش می دهد. ابتلا به عفونت پس از پیوند کلیه مشکل دیگری است که باید در مورد آن مراقب باشید. عفونت می تواند در محل برش بوده و یا نوع دیگری ازعفونت که بدن شما را به دلیل مصرف داروهای ضد رد (سرکوب کننده سیستم ایمنی) تحت تأثیر قرار می دهد باشد. علاوه بر این، خطر رد کلیه وجود دارد. در صورت داشتن علائم زیر باید با پزشک خود تماس بگیرید:

  • تب
  • درد، به ویژه هنگام آب دهان
  • کاهش ناگهانی خروجی ادرار
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • افزایش وزن ناگهانی در مدت کوتاهی

اگر داروهای خود را به موقع مصرف کنید، احتمالا کلیه شما بعد از پیوند خوب عمل می کند. اما در صورت مشاهده هر یک از علائم فوق، باید با تیم پیوند خود صحبت کنید.

نتایج پیوند کلیه

پس از پیوند موفقیت آمیز کلیه، دیگر نیازی به دیالیز نخواهید داشت. پیوند کلیه اهدایی می تواند به طور متوسط ​​15 تا 20 سال دوام داشته باشد. برخی از آنها برای مدت زمان طولانی تر و برخی دیگر برای مدت کوتاه تری دوام خواهند داشت. با این حال اگر کلیه جدید شما از کار بیفتد، می توانید دیالیز را از سر بگیرید یا جراحی پیوند کلیه را برای بار دوم در نظر بگیرید.

یکی از مهمترین موارد قبل از پیوند کلیه، تصمیم گیری در مورد کشور مقصد و تیم پیوند است.تیم پیوند کلیه در ایران، به لطف استفاده ازحرفه ای ترین تیم پزشکی و تجهیزات پیشرفته، دارای سابقه طولانی در پیوندهای موفق است. علاوه بر این، به دلیل کاهش ارزش پول رایج در ایران، می توانید از بهترین کیفیت خدمات پزشکی و غیر پزشکی با قیمت بسیار پایین بهره مند شوید. (همچنین می توانید در مورد اینکه “چرا ایران بهترین مقصد برای پیوند کلیه است؟” بیشتر بخوانید). برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید بصورت رایگان سراسر هفته و به صورت شبانه روزی با مشاوران ما در TebMedTourism تماس بگیرید.

Author: Leila Nazari

Publisher and SEO specialist: beheshteh hadizadeh

طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 1930 288 903 98+

آدرس: تهران – میدان هفت حوض -تقاطع هشت متری اول – پلاک 2 – واحد 6

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟