خطرات احتمالی اهدای تخمک

اهدای تخمک

درمان ناباروری از طریق تخمک اهدایی

توصیه می کنیم قبل از تصمیم به اهدای تخمک یا استفاده از تخمک اهدایی، تا آخر مقاله با ما بمانید. بطور کلی، قبل از تصمیم به اهدای تخمک، نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت. مسائلی نظیر وضعیت جسمی، روانی و احساسی از این دست نکات مهم هستند. هرچند اهدای تخمک ممکن است خطراتی برای اهداکننده داشته باشد، اما بدانید که این خطرات علاوه بر اهداکننده تخمک، ممکن است متوجه گیرنده تخمک نیز باشد. بطور کلی، اهدای تخمک ممکن است خطرات سایکولوژیک و احساسی را به همراه داشته باشد. هرچند در بحث اهدای تخمک، موضوع کمک به ایجاد یک زندگی جدید می باشد و این مهم می تواند بسیاری از خطرات روحی – روانی اهدای تخمک را از بین ببرد.

تخمک اهدایی
butterfly

عوارض احتمالی اهدای تخمک

برای اهدا کننده تخمک

باید اطلاع داشته باشید که اهدای تخمک ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد. شروع چرخه اهدای تخمک، با تزریق داروهای کمک باروری آغاز می شود که این داروها ممکن است واکنش های متفاوتی را در بدن فرد اهداکننده تخمک ایجاد کند.

اهدای تخمک در ایران
اهدای تخمک

اهداکننده تخمک ممکن است دچار سردرد، واکنش های حساسیتی به دارو، شکم درد، افزایش وزن و مشکلاتی از این دست گردد. تحریک بیش از حد تخمدان قبل از اهدای تخمک یکی از این عوارض احتمالی است. هرچند در اغلب افراد اهداکننده تخمک، این علائم و عوارض خفیف است، اما ممکن است در تعداد اندکی از افراد اهداکننده تخمک، این عوارض شدید باشد.

ممکن است تحریک بیش از حد تخمدان، سبب ایجاد لخته خون در بدن گردد که در این صورت بیمار باید بستری شود و تحت درمان کامل قرار گیرد. همچنین احتمال ایجاد پارگی در تخمدان وجود دارد که البته عارضه بسیار نادری است.

برای گیرنده تخمک

باید توجه داشت که عوارض احتمالی اهدای تخمک برای گیرنده تخمک، به میزان زیادی به بدن فرد گیرنده مربوط می شود. باید توجه داشت که فرد گیرنده تخمک اهدایی در ریسک خطرات بسیار پایینی تری قرار دارد، و صرفا ممکن است دچار بیماری های عفونی فرد اهداکننده تخمک گردد. به عنوان مثال، ویروس ایدز یا اچ آی وی یکی از این دست بیماری ها است. هرچند فرد اهداکننده تخمک، قبل از اهدای تخمک، از جهت بیماری های عفونی نظیر ایدز HIV و سایر بیماری های عفونی قابل انتقال غربالگری می شود، اما به هر حال ریسک خطر پایینی برای انتقال این بیماری ها از طریق جنین به گیرنده تخمک وجود دارد.

اهدای تخمک در ایران
اهدای تخمک

اما هرچند قبلا هم اشاره شد، این رخدادی با احتمال وقوع بسیار پایین است. علاوه بر نکات و عوارض احتمالی که در بالا اشاره شد، ممکن است پروسه انتقال جنین به رحم فرد گیرنده نیز خطراتی هرچند با احتمال پایین داشته باشد. اگر مادر تاکنون زایمان نداشته باشد، ممکن است به هنگام عبور جنین از دهانه واژن یا سرویکس، به دلیل تنگی این ناحیه، مشکلاتی ایجاد گردد که البته در این حالت، پزشک می تواند با استفاده از وسایل پزشکی مختلف، این مشکل را حل نماید و جنین را بدون عارضه، منتقل نماید.

نتیجه گیری

در این بخش ما تلاش کردیم درخصوص خطرات احتمالی اهدای تخمک برای شما توضیحاتی را فراهم آوریم. بطور کلی، قسمت اعظم خطرات احتمالب اهدای تخمک برای اهداکننده تخمک می باشد و گیرنده تخمک، با عوارض جدی روبرو نخواهد بود. از سوی دیگر، در اغلب موارد اهداکننده تخمک بابت این کار هزینه دریافت می کنند و این هزینه می تواند قبول این خطرات احتمالی را برای اهداکننده تخمک میسر کند.

اطلاع داشته باشید که اگر شما جزو افرادی هستید که به دنبال درمان نازایی خود با استفاده از روش تخمک اهدایی می باشید، خطر خاصی متوجه شما نخواهد بود اما اگر تصمیم به اهدای تخمک دارید، باید بدانید این روش ممکن است خطراتی را برای شما داشته باشد، بنابراین قبل از اقدام به اهدای تخمک، کاملا تحقیق و بررسی کنید تا از عوارض و خطرات این روش آگاه شوید و در نهایت تصمیم عاقلانه ای برای خود و زندگی خود بگیرید تا در آینده دچار یاس و تاسف نشوید.

تخمک اهدایی
اهدای تخمک

به عنوان مثال، ایجاد ارتباط روحی – عاطفی یکی از مواردی است که در آینده ممکن است با آن روبرو شوید. تصور کنید شما تخمک اهدا کرده اید و چند سال بعد، فرزندی که از تخمک شما به دنیا آمده را مشاهده می کنید. ارتباط عاطفی که بین شما و این نوزاد بوجود می آید، ممکن است در آینده موجب آسیب روحی – روانی برای شما گردد، بنابراین اگر می خواهید از روش اهدای تخمک برای کسب درآمد استفاده کنید، بهتر است ابتدا تحقیقات و بررسی های کاملی را انجام داده باشید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

IVF+Egg donation in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟