میزان موفقیت عمل پیوند کلیه چقدر است؟

میزان موفقیت عمل پیوند کلیه

میزان موفقیت عمل پیوند کلیه چقدر است؟

قطعا در اطرافیان خود با افرادی که از بیماری نارسایی کلیه رنج می برند یا عمل پیوند کلیه را انجام داده اند مواجه شده ایم. اگر تاکنون به مراکز انجام دیالیز مراجعه کرده باشید، افراد زیادی را مشاهده کرده اید که در انتظار انجام دیالیز به سر می برند. آن ها به غیر از اینکه درد و عوارض زیادی را متحمل می شوند مدت زمان و گاهی هزینه زیادی را برای انجام دیالیز صرف مي کنند و این برای بیماران آزار دهنده است. به همین دلیل بیشتر بیماران دیالیزی تمایل دارند که پیوند کلیه انجام دهند. اما به نظر شما همه بیماران دیالیزی برای انجام پیوند کلیه مناسب هستند؟ چه کسانی برای پیوند کلیه مناسب هستند؟ موفقیت عمل پیوند کلیه چه میزان است و به چه عواملی بستگی دارد؟ برای پاسخ به این سوالها باید ابتدا با عملکرد کلیه ها و نقش مهم و موثر آن در سلامت بدن آشنا شویم. آیا تاکنون اندیشیده اید که کلیه ها چه نقشی را در سلامت بدن ایفا می کنند؟

ما در این مقاله قصد داریم که نقش کلیه ها را در سلامت بدن توضیح دهیم و به تمام سوالاتی که ذهن شما را به خود مشغول کرده و باعث ایجاد تشویش و نگرانی در وجود شما شده است پاسخ دهیم. بنابراین لطفا این مقاله را با دقت مطالعه کنید. بدون شک این مقاله در افزایش آگهی شما بسیار موثر خواهد بود.

butterfly

کلیه ها چه کاری در بدن انجام می دهند؟

اگر بخواهیم یک تعریف کوتاه و قابل فهم در مورد عملکرد کلیه ها ارائه دهیم باید بگویم که کلیه  ها همچون دو لوبیای کوچک قهوه ای رنگ و به اندازه مشت دست می باشند که هر یک از آن ها در طرفین ستون فقرات و در موازات اصلی مهره ۱ تا ۳ کمری قرار دارند و کلیه راست کمی پایین‌تر از کلیه چپ واقع شده است. در واقع کلیه ها همچون یک فیلتر عمل می کنند. آن ها با تولید ادرار، بدن را از مواد سمی و زائد خون تصفیه و پاک می سازند. بنابراین واضح و مبرهن است که اگر کلیه ها نتوانند وظیفه خود را کامل و درست انجام دهند مواد سمی و زائد از خون تصفیه نمی شود و تمام بدن را فرا می گیرند و بعد از مدت زمان کوتاهی مرگ به استقبال مان خواهد آمد. پس نمی توانیم نقش مهم کلیه ها را در سلامت بدن و زندگی خود نادیده بگیریم. تمام انسان ها برای ادامه حیات خود به حداقل یک کلیه نیاز دارند. بعضی از بیماریها همچون دیابت، فشار خون بالا و مزمن، بیماری های گلومرولونفریت و بیماری کلیه پلی کیستیک به کلیه ها صدمه وارد می کنند و اجازه نمی دهند که آنان وظایف خود را به درستی انجام دهند. بنابراین بیمار با یکسری مشکلات و درد مواجه می شود. مطمئنا وقتی ما با اولین تجربه بیماری یا درد کلیه به متخصصان نفرولوژی مراجعه می کنیم، آنان با بررسی شرایط شما و بعضی آزمایش ها تصمیم می گیرند که برای معالجه و درمان شما چه اقداماتی را باید انجام دهند. ابتدا متخصصان سعی دارند از طریق تجویز بعضی داروها و یا جلسات دیالیز درمان بیمار را شروع و آن را کنترل کنند. اما گاهی اوقات هیچ یک از آنان در روند درمان مریض نقش موثر و چشمگیری را بازی نمی کنند و تنها راه درمان عمل پیوند کلیه می باشد. در ادامه ما به شما توضیح خواهیم داد که عمل پیوند کلیه چیست.

عمل پیوند کلیه چیست؟

عمل پیوند کلیه یک جراحی و اقدام درمانی است که پزشک کلیه جدید را به شما پیوند می دهد تا همچون کلیه های طبیعی خود شما شروع به فعالیت کنند. به عبارت دیگر جراح متخصص ارولوژیست، کلیه های جدید و سالم را از بدن شخص اهدا کننده جدا و به بدن بیمار و گیرنده کلیه که از نارسایی کلیه رنج می برد پیوند می زند. بنابراین با دریافت کلیه های جدید بدن دوباره قادر خواهد بود که مواد سمی و زائد را از خون بیمار پاکسازی و تصفیه کند تا بیمار همچون بقیه افراد به زندگی طبیعی خود ادامه دهد.

میزان موفقیت عمل پیوند کلیه

چه کسانی می توانند اهدا کننده کلیه باشند؟

در واقع متخصصان، کلیه جدید را از دو منبع دریافت می کنند:

  • اهدا کننده زنده : همه افراد و اعضای خانواده همچون خواهر، برادر، پدر و مادر و عمو …. به شرط اینکه از سلامتی خوبی برخوردار باشند می توانند کلیه خود را اهدا کنند. شایان ذکر است که اهدا کننده زنده نسبت به گزینه دوم، در اولویت قرار می گیرد و گزینه بهتری خواهد بود. زیرا شما زمان زیادی در صف انتظار دریافت کلیه از بیماران مرگ مغزی ازدست نمی دهید و بیمار بعد از عمل درد و عوارض جانبی کمتری را متحمل می شود و همچنین نتیجه بهتری را برای بیمار در طولانی مدت رقم می زند.
  • اهدا کننده متوفی: قطعا تاکنون در مورد افرادی که دچار مرگ مغزی شده اند و اقدام به اهدای تمام و یا بخشی از اعضای بدن خود می کنند شنیده اید. با رضایت و موافقت خانواده متوفی پزشکان و جراحان می توانند کلیه را از بدن متوفی خارج و به بدن شخص گیرنده پیوند بزنند.

چه عواملی بر میزان موفقیت پیوند کلیه نقش دارد؟

در سالهای اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر عمل پیوند کلیه عملی پیچیده و غیر ممکن نیست بلکه نسبت به سالهای  قبل توانسته پیشرفت قابل توجه ای کسب کند و نتایج قابل قبولی را به بیماران و جامعه پزشکی ارائه دهد. چند دلیل اصلی و مهم  وجود دارد که شانس موفقیت عمل افراد را بعد از پیوند کلیه افزایش می دهد که ما به آن به طور مختصر اشاره می کنیم.

  • انجام آزمایش ها و چک آپ کامل قبل عمل

قبل از هر اقدامی بیمار باید یکسری چک آپ و آزمایش های کامل انجام دهد تا پزشک معالج او مطمئن شود که بیمار از سلامت لازم برای عمل برخوردار است و از هیچ بیماری که بر روی نتیجه عمل تاثیر گذار خواهد بود، رنج نمی برد.

  • سازگاری خوب با یک اهدا کننده :

برای افزایش شانس موفقیت عمل خود باید یک اهدا کننده که از نظر نوع گروه خونی با شما هماهنگی داشته باشد را پیدا کنید. اگر گروه خونی شما o   می باشد شما می توانید به دیگر گروههای خونی کلیه اهدا کنید و اگر شما دارای گروه خونی AB  می باشید شما می توانید از تمام گروههای خونی دیگر کلیه دریافت کنید زیرا در اصطلاح به این گروه خونی دریافت کننده جهانی می گویند.

  • زمان مناسب

در عمل پیوند کلیه زمان نقش کلیدی و موثری را در میزان موفقیت عمل پیوند ایفا می کند. هرچه زودتر عمل پیوند انجام شود، میزان موفقیت عمل بیشتر خواهد بود. بعضی اوقات پیدا کردن اهدا کننده مناسب زمان نسبتا زیادی را به خود اختصاص مي دهد. بنابراین تا زمان پیدا شدن اهدا کننده مناسب باید جلسات دیالیز خود را ادامه دهید.

برای کسب اطلاعات کامل تر مقاله : عوامل و مراحل پیوند کلیه در ایران را مطالعه فرمایید.

پیوند کلیه در ایران

ایران با در اختیار داشتن پزشکانی دلسوز و حاذق و زبردست و تجهیزات پیشرفته و به روز قصد دارد بهترین خدمات را به بیماران داخلی و خارجی که از هزینه های سنگین درمان و نیز دردها و عوارض های داروها و دیالیز خسته و درمانده شده اند و به دنبال پزشکان دلسوزی می گردند که تنها دغدغه آنها سلامتی بیماران است، ارائه می نماید. پزشکان ایرانی طبیعی است که از هیچ تلاشی برای بهبود بیماران داخلی و خارجی خود دریغ نمی کنند.

میزان موفقیت عمل پیوند کلیه

شرکت عصر طب بین الملل یک شرکت بین المللی تسهیلگر درمان در زمینه توریسم سلامت است که توانسته با ارائه بهترین خدمات با نازلترین قیمت به بیماران داخلی و خارجی خود، باعث سربلندی ایران در جامعه پزشکی در دنیا شود. بنابراین اگر شما از نارسایی کلیه و بیماری های مجاری ادراری خود رنج می برید و یا از ادامه جلسات دیالیز خود خسته شده اید بدون لحظه ای درنگ و تردید با مشاورین ما در شرکت تماس بگیرید تا به تمام سوالات شما با مهربانی و سعه صدر پاسخ دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر هم اکنون با ما تماس بگیرید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟