چه کسی برای انجام عمل اسلیو معده مناسب است؟

چه کسی برای انجام عمل اسلیو معده مناسب است؟

آیا از رژیم گرفتن و ورزش طولانی مدت بدون رسیدن به وزن دلخواه خود خسته شده اید؟ اگر چنین است، ممکن است به جراحی کاهش وزن فکر کرده باشید که به آن جراحی لاغری یا جراحی متابولیک نیز می گویند. اسلیو معده رایج ترین جراحی کاهش وزن است که راه حلی عالی برای افراد بسیار چاق خواهد بود. در این روش قسمتی از معده برداشته می شود تا معده ای به اندازه موز و شبیه یک آستین تشکیل شود. پس از این جراحی، دیگر نمی توانید به اندازه گذشته غذا بخورید که این موضوع به کاهش وزن  شما کمک می کند.

اسلیو معده می تواند منجر به کاهش وزن قابل توجه شود و به بهبود بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2 و یا فشار خون بالا کمک کند. این روش باید تنها پس از تلاش برای کاهش وزن از طریق ورزش و پیروی از یک رژیم غذایی مناسب در نظر گرفته شود. همچنین باید متعهد باشید که سبک زندگی خود را به سبک زندگی سالم تغییر دهید و با مصرف مکمل های مورد نیاز از بدن خود مراقبت کنید.

butterfly

اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی رایج ترین روش جراحی لاغری است. این روش که یک جراحی کم تهاجمی به حساب می آید معمولاً از طریق لاپاراسکوپی و با درد کمتر و بهبودی سریع‌تر انجام می شود. در این روش، ابزارهای کوچک جراحی از طریق برش‌های کوچک روی شکم وارد بدن می‌شوند تا 80 درصد از حجم معده برداشته شود و معده‌ای موزی شکل باقی بماند. قسمت باقی مانده از معده یک لوله باریک به نام آستین (اسلیو) خواهد بود.

با کاهش اندازه معده، مقدار غذایی که می توانید مصرف کنید محدود می شود. علاوه بر این، بخشی از معده که هورمون گرسنگی را ترشح می کند، برداشته می شود که منجر به کاهش اشتها می شود. با کاهش وزن، خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با وزن بالا مانند فشار خون بالا یا مشکلات قلبی کاهش می یابد.

چرا اسلیو معده انجام می شود؟

عمل اسلیو معده برای کمک به کاهش وزن اضافی به منظور کم کردن خطر بیماری های مرتبط با وزن انجام می شود.  انجام این روش به افرادی که سایر روش های کاهش وزن را بدون موفقیت طولانی مدت امتحان کرده اند توصیه می شود. خطرات بالقوه چاقی عبارتند از:

  • بیماری قلبی
  • فشار خون بالا
  • دیابت نوع 2
  • سکته
  • کلسترول بالا
  • آپنه انسدادی خواب
  • درد مفاصل
  • سرطان
  • ناباروری
  • و غیره.

اسلیو معده تنها زمانی می تواند یک گزینه درمانی باشد که با پیروی از رژیم غذایی و عادات ورزشی سعی در کاهش وزن داشته باشید.

butterfly

شرایط مورد نیاز برای داوطلبان جراحی اسلیو معده

شرایط مورد نیاز برای داوطلبان جراحی اسلیو معده

به منظور واجد شرایط بودن برای جراحی اسلیو معده، باید شرایط خاصی را داشته باشید. این الزامات برای اطمینان از نتایج مثبت جراحی و تغییر احتمالی در شیوه زندگی شخص بیمار ضروری هستند. در صورت داشتن شرایط زیر، جراحی اسلیو معده می تواند گزینه خوبی برای شما باشد:

  • شما بین 18 تا 65 سال سن دارید.
  • شاخص توده بدنی (BMI) شما 40 یا بالاتر است (چاقی شدید).
  • شاخصBMI شما 35 تا 39.9 (چاقی) است و یک مشکل سلامتی جدی مرتبط با وزن دارید.
  • برای داشتن یک سبک زندگی سالم باید مایل به ایجاد تغییرات دائمی باشید.
  • شما باید از نظر روانی آماده باشید تا تغییرات عمده در سبک زندگی تان را پشت سر بگذارید زیرا ممکن است این تغییرات استرس زا باشند و یا باعث واکنش های غیرمنتظره شوند.

اگر شرایط فوق را دارید، ممکن است داوطلب واجد شرایط روش اسلیو معده باشید. با این حال، باید با یکی از جراحان TebMedTourism مشورت کنید تا مطمئن شوید که الزامات انجام این عمل را دارید و آماده انجام آن هستید. ممکن است لازم باشد در یک برنامه بلند مدت شرکت کنید تا تغذیه، سبک زندگی و وضعیت سلامتی شما مورد کنترل قرار بگیرد. داشتن نگرش صحیح در خصوص غذا، ورزش و سلامتی از ضروریات انجام این عمل است.

butterfly

در طول عمل اسلیو معده چه اتفاقی می افتد؟

قبل از شروع عمل، شما مورد بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت. جراح شما از روش لاپاراسکوپی برای انجام این روش استفاده می کند. سپس جراح برش های کوچکی در شکم شما ایجاد می کند. لاپاراسکوپ و ابزارهای جراحی کوچک در برش ها قرار داده می شوند. جراح از یک منگنه لاپاراسکوپی برای تقسیم معده استفاده می کند و آن را شبیه یک آستین باریک عمودی می کند. قسمت برداشته شده معده از طریق برش های روی شکم از بدن خارج می شود. جراح شما ممکن است امکان بروز نشتی در ناحیه برش معده را آزمایش و بررسی کند.

بعد از عمل

این جراحی حدود یک ساعت طول خواهد کشید و احتمالاً باید یک شب را در بیمارستان بگذرانید. 3 تا 4 ساعت پس از جراحی، باید بتوانید راه بروید. وقتی به خانه رسیدید، می توانید فعالیت های روزانه مانند دوش گرفتن و انجام کارهای کوچک خانه را از سر بگیرید. در طی چند هفته آینده، می توانید به آرامی فعالیت های خود را افزایش دهید.

شما می بایست به مدت دو هفته مایعات مصرف کنید و در مراحل بعدی که توسط پزشک تجویز شده غذاهای جامد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. ممکن است حدود 2 ماه طول بکشد تا بتوانید رژیم غذایی طولانی مدت خود را داشته باشید. به طور کلی، افرادی که جراحی چاقی همچون اسلیو معده انجام می‌دهند، در مقایسه با افراد چاقی که تحت این درمان قرار نمی‌گیرند امید به زندگی بالاتر و کیفیت زندگی بهتری دارند.

butterfly

خطرات و عوارض اسلیو معده

خطرات و عوارض

تعداد بیماران با عوارض شدید بعد از عمل اسلیو معده بسیار کم است. با این حال، هر نوع از جراحی ممکن است عوارض احتمالی کوتاه مدت و بلند مدتی داشته باشد. خطرات این روش عبارتند از:

  • خون ریزی
  • عفونت
  • خطرات داروی بیهوشی
  • لخته شدن خون
  • سوزش سردل
  • فتق
  • نشتی از خط منگنه معده
  • رفلاکس اسید
  • سندرم دامپینگ (در این سندرم غذا خیلی سریع از دستگاه گوارش عبور می کند و باعث تهوع و اسهال می شود)
  • استفراغ
  • سوء تغذیه
  • قند خون پایین (هیپوگلیسمی)
  • انسداد دستگاه گوارش

 

باید بدانید که نتایج این جراحی برگشت ناپذیر است و شما باید تمام جوانب مثبت و منفی آن را به دقت در نظر بگیرید تا عاقلانه تصمیم نهایی خود را بگیرید. پس از جراحی باید مکمل های ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید و دستورالعمل های غذایی مناسب را رعایت کنید.

butterfly

آیا عمل اسلیو معده برای من مناسب است؟

جراحی اسلیو معده ممکن است به شما توصیه شود اگر:

  • اهداف شما در خصوص کاهش وزن کوچکتر از آن چیزی است که ممکن است برای عمل بای پس معده توصیه شود.
  • مشکلات مرتبط با چاقی مانند آپنه خواب دارید.
  • داروهای خاصی مصرف می کنید که انجام دیگر جراحی های کاهش وزن را پیچیده می کند.

پس از جراحی اسلیو، برای حفظ نتایج عمل باید تعهدی بلندمدت در ایجاد تغییرات در سبک زندگی خود داشته باشید. جراحی اسلیو معده ممکن است اندازه معده شما را کاهش دهد، اما معده می تواند مجدداً کشیده شود تا مقدار غذای بیشتری را در خود نگه دارد. بنابراین موفقیت درازمدت این عمل به پایبندی شما به حفظ عادات سالم غذایی بستگی دارد.

وزن شما می تواند با سلامت روان شما نیز مرتبط باشد، زیرا برخی از افراد زمانی که تحت استرس هستند و یا با مشکلاتی مواجه می شوند تمایل به پرخوری دارند. برای اطمینان از موفقیت عمل، باید تا زمانی که این مشکلات درمان مناسبی دریافت کنند، جراحی به تعویق بیفتد. تیم پزشکان TebMedTourism هر داوطلب را به طور دقیق ارزیابی می کنند تا با توجه به نیاز فرد بهترین نوع درمان را برنامه ریزی و اجرا  کنند. برای دریافت بهترین درمان ممکن با کمترین هزینه و راحت ترین روش ها می توانید از سراسر دنیا با پزشکان ما به صورت رایگان مشورت کنید. برای تماس با ما تردید نکنید زیرا اگر سوالی در ذهن دارید قطعا پاسخ آن را با ما دریافت می کنید!

کانال یوتیوب عصر طب بین الملل

شرکت عصر طب بین الملل با بهره مندی از پزشکان با تجربه و اساتید دانشگاهی، بالاترین کیفیت عمل اسلیو معده را با قیمتی مناسب و منطقی به شما ارائه می کند.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان ما، لطفا با ما در ارتباط باشید:

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 00989032881930

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟