چگونه بینی خود را بعد از عمل بینی تمیز کنیم؟

چگونه بینی خود را بعد از عمل بینی تمیز کنیم؟

هنگامی که عمل بینی انجام می دهید، مهم است که یاد بگیرید چگونه بینی خود را تمیز کنید، زیرا بینی در آسیب پذیرترین وضعیت خود قرار دارد و باید مراقب آن باشید. در این مقاله، توصیه های کلی و مجموعه ای از دستورالعمل ها را در این خصوص ارائه خواهیم کرد. با این حال، اگر جراح شما دستورالعمل‌های متفاوتی را ارائه کرد بهتر است به آنها گوش دهید، زیرا آنها بیشترین آگاهی را در خصوص بینی شما دارند و می دانند که با بینی شما چه کرده‌اند و بهترین نوع مراقبت از بینی شما چیست.

butterfly

چگونه بعد از عمل بینی را تمیز کنیم؟

پس از جراحی زیبایی بینی، پزشک دستورالعمل هایی را به شما ارائه می دهد تا بینی خود را به درستی و بدون آسیب رساندن به بافت بینی تمیز کنید. در اینجا چند توصیه رایج که ممکن است به بیماران ارائه شود آورده شده است:

 

  • رفع گرفتگی ها: بعد از جراحی، بینی شما می تواند توسط خون و مخاط خشک شده مسدود شود. این مسئله می تواند جریان هوا را مسدود کرده و تنفس را دشوار کند. انسداد بینی بیمار را مجبور می کند تا از طریق دهان نفس بکشد. با این حال، باید در مقابل میل به دمیدن در بینی (فین کردن) یا فرو بردن انگشت در داخل بینی مقاومت کنید. می توانید با جراح خود در مورد راه های ایمن باز کردن انسداد بینی مشورت کنید.

 

  • پوست خود را با یک حوله مرطوب تمیز کنید: گاهی اوقات مخاط اطراف بینی سفت می شود و پوسته ای ایجاد می کند. برای تمیز کردن پوسته سفت شده، می توانید از یک دستمال یا حوله مرطوب برای نرم کردن پوسته و تمیز کردن آن استفاده کنید. برای راحتی بیشتر از آب گرم استفاده کنید.برای پاک کردن پوست از یک حوله مرطوب با ضربه زدن آرام بر روی پوست استفاده کنید. چند روز پس از جراحی که پزشک گچ بینی را برداشت، می‌توانید صورت خود را کاملاً بشویید.

 

  • شستشو با محلول سالین: در صورتی که پزشک از آتل یا تامپون استفاده نکرده یا آنها را برداشته است، می توانید برای شستشوی مجاری بینی و جلوگیری از عفونت، بینی خود را با محلول نمکی بشویید. می توانید از یک سرنگ برای تزریق جریان کم فشار آب به داخل یک سوراخ بینی استفاده کنید و اجازه دهید تا از طریق سوراخ دیگر خارج شود. آب نمکی را می توان در خانه نیز با هم زدن نصف قاشق چایخوری نمک در یک فنجان آب و جوشاندن آن درست کرد.

 

  • بینی خود را بوسیله گوش پاک کن تمیز کنید: برای تمیز کردن خون خشک شده از داخل بینی، می توانید از گوش پاک کن استفاده کنید اما باید مراقب آن باشید. از سر گوش پاک کن برای تمیز کردن ورودی سوراخ های بینی استفاده کنید اما از فروبردن بیشتر آن خودداری کنید. از آنجایی که هنوز پس از جراحی بافت بینی شما در حال بهبود است، اگر جسمی را داخل بینی خود فرو کنید، می توانید به ساختار بینی آسیب بزنید. گوش پاک کن را در آب نمک یا پراکسید هیدروژن خیس کنید و به آرامی خون خشک شده را با نوک گوش پاک کن مرطوب خیس کنید تا شل شود و راحت تر از بین برود.
butterfly
شستشوی صورت و بینی بعد از عمل بینی

شستشوی صورت و بینی بعد از عمل بینی

پس از جراحی بینی، برای جلوگیری از خیس شدن گچ بینی نباید صورت خود را به طور کامل بشویید. در همین حال، می توانید صورت خود را با دستمال یا حوله مرطوب پاک کنید. پس از 7 تا 10 روز (بر حسب نظر جراح شما)، پزشک اسپلینتی را که از ناحیه تحت درمان محافظت می کرد بیرون می آورد. در این زمان می توانید بینی خود را با آب و صابون بشویید تا پوست برای چسباندن بینی تمیز و آماده شود. علاوه بر این، مرطوب کردن چسب ها باعث می شود قبل از تعویض راحت تر از پوست جدا شوند. اطمینان حاصل کنید که بینی خود را تا زمانی که بینی شما در عرض 4 تا 6 هفته کاملاً بهبود می یابد به آرامی بشویید.

اگر از چسب های برداشته شده بر روی پوست شما چسبی باقی مانده است، می توانید آن را با محلول استریل یا الکل روی یک پنبه یا پد پاک کنید. پوست خود را فشار ندهید زیرا بافت بینی شما هنوز در حال بهبود است. علاوه بر این، جوش های سرسیاه را با استفاده از نوار چسب بینی یا روش های دیگر پاک نکنید زیرا ممکن است روند بهبودی شما را به خطر بیندازند.

پس از جراحی بینی، ممکن است مقداری خون در داخل بینی تجمع پیدا کند که باید تمیز شود. هنگامی که پانسمان بینی (آتل یا تامپون) برداشته شد، می توانید شروع به شستشوی داخل بینی کنید. زمان برداشتن پانسمان بینی به نظر جراح شما بستگی دارد، اما معمولاً یک هفته طول می کشد تا پزشک آن را خارج کند.

butterfly

چند وقت یکبار باید بینی خود را تمیز کنم؟

به احتمال زیاد تا چند روز پس از جراحی بینی، ترکیبی از خون و مخاط از بینی شما خارج می شود. این یک مسئله طبیعی است و برای همه بیماران کم و بیش اتفاق می افتد. از جراح خود در مورد نحوه تمیز کردن بینی اطلاعات دریافت کنید زیرا تمیز کردن خون و مخاط به روند بهبودی کمک می کند. باقی ماندن خون و مخاط در داخل بینی می تواند باکتری ها را افزایش دهد و در نهایت منجر به عفونت شود.

در صورت نیاز می توانید داخل بینی خود را دو یا سه بار در روز تمیز کنید. مرطوب کردن داخل بینی باعث می شود که پوسته شدن خون خشک شده به حداقل برسد. پزشک یک اسپری یا محلول نمکی را برای شستشوی بینی 4 تا 6 مرتبه در روز و مرطوب نگه داشتن بینی برای تسریع روند بهبود تجویز می کند. استفاده از پماد آنتی بیوتیک یا وازلین می تواند از ایجاد خون خشک شده جدید در بینی جلوگیری کند. محلول ها و پمادهای بینی را می توان بدون نسخه از داروخانه خریداری کرد.

butterfly

چند نکته مهم بعد از جراحی بینی

چند نکته مهم بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی بینی باید به عواملی توجه کنید تا روند بهبودی آسانتر و سریعتر پیش برود.

  • حداقل تا سه ماه بعد از عمل، در بینی خود ندمید. رگ های خونی و جراحات ممکن است به دلیل دمیدن بینی پاره شوند.
  • از انگشتان دست و دستمال برای تمیز کردن بینی خود استفاده نکنید.
  • هنگام شستن بینی مراقب باشید.
  • سعی کنید از غذاها یا محیط هایی که باعث عطسه یا سرفه شما می شود خودداری کنید. با این حال، عطسه و سرفه ممکن است هر از گاهی اتفاق بیفتد. در این صورت بهتر است این کار را با دهان باز انجام دهید.
  • برای جلوگیری از خشکی و عفونت بینی بعد از شستن بینی از پمادهای تجویز شده استفاده کنید. برای انجام این کار، ابتدا بخیه ها را با یک پنبه آغشته به سرم نمکی تمیز کنید. سپس از پنبه دیگری که با پماد پوشانده شده استفاده کرده و آن را وارد حفره های بینی کنید و به آرامی پماد را به قسمت های داخلی بینی خود بمالید. به یاد داشته باشید که پد یا پنبه را یکباره به وسط بینی خود وارد نکنید زیرا تنها تمیز کردن قسمت جلوی بینی کافی است.
butterfly

سخن آخر

مراقبت از بینی بعد از عمل زیبایی بینی برای به دست آوردن بهترین نتیجه بسیار مهم است. این به این دلیل است که بافت و غضروف بینی در طول فرآیند بهبودی بسیار ظریف و آسیب پذیر هستند. در نتیجه، باید در تمام طول دوره نقاهت و به خصوص زمانی که آن را تمیز می کنید، از آن مراقبت کرد. TebMedTourism تنها با برترین جراحان پلاستیک و زیبایی ایران کار کرده و از مرحله اول روند که مشاوره است تا جلسات پیگیری درمان و بهبودی کامل ارائه دهنده بهترین خدمات جراحی بینی می باشد. پزشکان ما به تمامی سوالات شما در کمترین زمان و به صورت 24 ساعته در سراسر هفته پاسخ خواهند داد. برای دریافت پاسخ تمام سوالات خود به شماره واتساپ ارائه شده پیام دهید.

butterfly

کانال یوتیوب عصر طب بین الملل

شرکت عصر طب بین الملل با بهره مندی از پزشکان با تجربه و اساتید دانشگاهی، بالاترین کیفیت عمل بینی را با قیمتی مناسب و منطقی به شما ارائه می کند.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان ما، لطفا با ما در ارتباط باشید:

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 00989032881930

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟