دوره نقاهت جراحی بینی چقدر است؟

How long does a Nose Job Take to Heal

اهمیت جراحی های زیبایی هر روز بیشتر می شود. عمل بینی که به آن رینوپلاستی نیز می گویند، پرتقاضاترین جراحی زیبایی در جهان است. یکی از سوالاتی که افراد قبل از عمل بینی دارند این است که مدت زمان بهبودی بعد از جراحی چقدر است. در این مقاله در مورد مدت زمان دوره نقاهت بعد از جراحی بینی صحبت کرده و در خصوص اینکه آیا راه هایی برای تسریع روند بهبودی وجود دارد توضیح می دهیم.

butterfly

عمل بینی چیست؟

عمل بینی یا رینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که با هدف بهبود ویژگی های زیبایی شناسی بینی، بهبود مشکلات تنفسی یا هر دوی آن انجام می شود. قسمت بالایی ساختار بینی استخوان است و در قسمت پایینی آن غضروف  قرار دارد. از طریق جراحی زیبایی بینی می توان استخوان، غضروف و پوست بینی را اصلاح کرد. جراح شما قبل از جراحی وضعیت بینی شما را بررسی می کند تا در مورد بهترین روش انجام آن تصمیم گیری کند.

butterfly

چرا مردم عمل بینی انجام می دهند؟

عمل بینی می تواند اندازه، شکل و نسبت بینی شما را تغییر دهد و ناهنجاری ها را برطرف کند. افراد انگیزه های متفاوتی برای عمل بینی دارند. آنها برای اهداف زیبایی شناختی، اهداف اصلاح ساختاری و یا هر دوی آن تحت عمل زیبایی بینی قرار می گیرند. برخی از افراد مایلند ظاهر بینی خود را تغییر داده و آن را کوچکتر کنند، در حالی که سایر بیماران ممکن است برای بهبود کیفیت تنفس خود به جراحی زیبایی بینی روی آورند.

رینوپلاستی می تواند استخوان، پوست و غضروف بینی را تغییر دهد. قبل از برنامه ریزی برای جراحی بینی، جراح شما ویژگی های صورت شما را در نظر می گیرد و تغییراتی را که باید برای بهبود ظاهر شما ایجاد شود، ارزیابی می کند. هنگامی که جراح شما را معاینه می کند، یک روش درمانی شخصی برای شما ایجاد می کند.

butterfly
جدول زمانی دوره نقاهت جراحی بینی

جدول زمانی دوره نقاهت جراحی بینی

روز جراحی: جراحی زیبایی بینی بسته به پیچیدگی جراحی می تواند حدود 2 تا 3 ساعت طول بکشد. بیماران اغلب در همان روز بیمارستان را با گچ بینی و اسپلینت یا تامپون داخل بینی ترک می کنند.

هفته 1: جراح شما معمولا بعد از یک هفته گچ و آتل را برمی دارد و می توانید راحت تر نفس بکشید. پزشک به شما نشان می دهد که چگونه بینی خود را به منظور کنترل تورم چسب بزنید. ممکن است از شما خواسته شود که بینی خود را به صورت روزانه با محلول کلرید سدیم بشویید و از پماد برای از بین بردن جای بخیه استفاده کنید. از سرگیری فعالیت های روزمره زندگی در این زمان بی خطر است.

هفته 2: اکثر تورم صورت باید تا هفته دوم ناپدید شده باشد و بیماران احساس راحتی بیشتری در شرکت در رویدادهای اجتماعی داشته باشند.

هفته های 3 تا 4: می توانید به فعالیت های قلبی عروقی مانند دویدن، شنا و دوچرخه سواری بازگردید.

هفته ششم: استخوان بینی در این مدت بهبود یافته است و می توانید تمرینات سنگین ورزشی را از سر بگیرید.

بعد از 3 تا 6 ماه: بسیاری از بیماران پس از جراحی بینی دچار از دست دادن حس در پوست بینی می شوند. بعد از حدود 6 ماه، هر گونه بی حسی باید برطرف شود.

یک سال: شما باید انتظار داشته باشید که در این مرحله از کل روند جراحی بهبود پیدا کنید. تورم و کبودی باید از بین برود و شکل بینی شما باید پایدارتر باشد. با این حال، بینی می تواند تا سال ها پس از جراحی زیبایی به تغییر شکل ادامه دهد.

butterfly

چگونه سرعت ریکاوری را افزایش دهیم؟

چگونه سرعت ریکاوری را افزایش دهیم؟

  • دستورالعمل های جراح خود را دنبال کنید: برای بهبودی کامل از عمل جراحی، گوش دادن به توصیه های پزشک ضروری است. جراحان TebMedTourism راهنمایی جامعی در مورد نحوه مراقبت از بینی به شما ارائه خواهند داد.
  • سر خود را بالا نگه دارید: در روزهای اول جراحی، خوابیدن در وضعیت بالا توصیه می شود، زیرا این موضوع به کاهش کبودی و تورم کمک می کند. خوابیدن روی شکم نیز ناراحت کننده خواهد بود، زیرا مجرای بینی متورم خواهد شد.
  • استفاده از کمپرس سرد: در 72 ساعت اول استفاده از کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم کمک کند. هنگام استفاده از کمپرس سرد باید مراقب باشید تا به طور تصادفی استخوان یا غضروف جابجا نشود. برای اینکار می توانید کمپرس سرد را به گونه های خود بمالید.
  • استراحت کافی داشته باشید: خوابیدن در روزهای اول جراحی بینی ممکن است دشوارتر باشد. با این حال، بدن به استراحت کافی برای بهبودی پس از جراحی بینی نیاز دارد. داشتن 7 تا 8 ساعت خواب در شب می تواند به بدن شما فرصتی بدهد تا انرژی خود را بازیابی کند.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید: در طول دوره نقاهت، بدن به یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارد. غذای غنی از پروتئین به بدن کمک می کند تا بافت آسیب دیده را ترمیم کند و غذای غنی شده با ویتامین می تواند با عفونت مبارزه کرده و التهاب را کنترل کند.
  • در بینی خود ندمید: پس از جراحی، به دلیل تورم بافت های بینی با مشکلاتی در تنفس مواجه خواهید شد. شما باید در مقابل میل به دمیدن در بینی خود مقاومت کنید و از اسپری بینی نمکی برای مرطوب کردن مجرای بینی استفاده کنید تا زمانی که تورم از بین برود. شش هفته پس از جراحی، دمیدن مجدد در بینی بی خطر است.
  • عطسه با دهان باز: در طول روند بهبودی نمی توانید از عطسه جلوگیری کنید. با این حال، می توانید سعی کنید تا از طریق دهان خود عطسه کنید تا به مجرای شکننده بینی آسیب نرسانید و روند بهبودی طولانی تر نشود.
  • از دوش آب گرم اجتناب کنید: سعی کنید بینی خود را خنک نگه دارید. دوش آب گرم و سوناهای آرامش بخش می توانند تورم را افزایش دهند.
  • از ورزش شدید اجتناب کنید: انجام فعالیت های شدید یا ورزش در 6 هفته اول می تواند ورم را افزایش دهد.
  • سیگار نکشید: نیکوتین جریان خون را محدود می کند و روند بهبودی را چالش برانگیزتر می کند. همچنین در شرایط نادر می تواند باعث نکروز بافت شود.
  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید: استفاده از کرم ضد آفتاب همیشه به منظور محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV توصیه می شود. پس از جراحی، مهم است که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید زیرا می تواند بر روی پوست در حال بهبودی تأثیر بگذارد.
  • از عینک استفاده نکنید: هر نوع عینکی از جمله عینک آفتابی یا عینک طبی می تواند به بینی شما فشار وارد کند و باعث کبودی، تورم یا حتی فرورفتگی های اضافی شود که نیاز به جراحی مجدد دارد. می توانید زمان مناسب برای عینک زدن را با جراح خود در میان بگذارید. اگر نمی توانید بدون عینک زندگی عادی خود را داشته باشید، سبک ترین قاب های عینک را امتحان کنید.
  • صبور باشید: علاوه بر همه نکاتی که بهتر است رعایت شود، باید در حین بهبودی صبور باشید. نتیجه جراحی شما اغلب در یک سال ظاهر می شود. با پیروی از توصیه‌های بالا، می‌توانید بهبودی را تسریع کنید و تجربه راحت‌تری پس از جراحی داشته باشید.
butterfly

کانال یوتیوب عصر طب بین الملل

شرکت عصر طب بین الملل با بهره مندی از پزشکان با تجربه و اساتید دانشگاهی، بالاترین کیفیت عمل بینی را با قیمتی مناسب و منطقی به شما ارائه می کند.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان ما، لطفا با ما در ارتباط باشید:

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 00989032881930

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟