هزینه پیوند کلیه در ایران چقدر است؟

هزینه پیوند کلیه در ایران

کلیه ها اندام های مهمی هستند که عملکردهای متعددی را انجام می دهند. آنها با تبدیل سموم بدن به ادرار، خون ما را از سموم پاک می کنند. بدون کمک کلیه ها بدن مسموم شده و ما نمی توانیم برای مدت طولانی زنده بمانیم. علاوه بر این، آنها فشار خون را تنظیم می کنند و به تولید گلبول های قرمز کمک می کنند.

اگر بیمار دچار اختلال عملکرد کلیه شده باشد، یا باید جلسات دیالیز را بگذراند و یا پیوند کلیه انجام دهد. پیوند کلیه یکی از رایج ترین عمل های جراحی در سراسر جهان است که به بسیاری از بیماران کمک می کند تا به زندگی عادی خود بازگردند. اگر قصد انجام این جراحی را دارید، احتمالاً می خواهید تا درباره هزینه پیوند کلیه در ایران و نحوه انجام این عمل برای بیماران بیشتر بدانید.

پیوند کلیه چیست؟

پیوند کلیه نوعی عمل جراحی است که در آن کلیه اهدایی سالم جایگزین کلیه ناکارآمد می شود. کلیه اهدایی را می توان از یک اهدا کننده زنده که می تواند از میان بستگان یا اعضای خانواده گیرنده باشد و یا از یک شخص فوت شده دریافت کرد. قبل از پیوند، متخصص مجاری ادراری (اورولوژیست) وضعیت سلامتی اهدا کننده و گیرنده را بررسی کرده تا مطمئن شود که آنها باهم مطابقت خوبی دارند و جراحی شانس بیشتری برای موفقیت دارد. می توانید درمورد مراحل پیوند کلیه به صورت قدم به قدم در ایران بیشتر بخوانید.

چه کسانی نیاز به پیوند کلیه دارند؟

هزینه پیوند کلیه

بیمارانی که در مرحله پایانی بیماری کلیوی (ESRD) یا مرحله 5 بیماری مزمن کلیه و حتی برخی از بیمارانی که در مرحله 4 هستند نیاز به پیوند کلیه دارند. در این مرحله، انجام دیالیز یا پیوند کلیه مورد ضروری است.

قبل از انجام عمل جراحی، پزشک باید وضعیت سلامتی شما را به طور کامل بررسی کند تا بداند آیا شرایط جسمانی شما برای عمل مناسب است یا خیر. علاوه بر این، شما باید مسئولانه از کلیه جدید خود محافظت کرده و آنها را با مصرف داروهای تجویز شده سالم نگه دارید و همچنین تا اخر عمر رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

قبل از پیوند کلیه

قبل از پیوند کلیه، می بایست برخی اقدامات را انجام داده تا مطمئن شوید که عمل جراحی به خوبی پیش می رود و خطر رد عضو در پایین ترین سطح است.

  • یافتن اهدا کننده: اهداکنندگان کلیه می توانند زنده یا فوت شده باشند و می توانند در بین اعضای خانواده، بستگان یا افراد غیر مرتبط باشند. برای انتخاب بهترین اهدا کننده منطبق، پزشکان باید آزمایش های متفاوتی را انجام دهند تا خطر رد کلیه کاهش یابد.
  • تطبیق گروه خونی: ایده آل است که اهدا کننده ای با گروه خونی یکسان یا سازگار پیدا کنید. با این حال، پیوند با گروه خونی ناسازگار نیز امکان پذیر است اما نیاز به درمان های اضافی قبل و بعد از عمل دارند. این نوع پیوند به عنوان پیوند کلیه ناسازگار با ABO شناخته می شود.
  • ارزیابی بافت: وقتی تطابق گروه خونی به پایان رسید، زمان ارزیابی بافت فرا می رسد. به آزمایش بافت، آنتی ژن لکوسیت انسانی یا human leukocyte antigen (HLA) گفته می شود. با استفاده از این آزمایش، پزشکان نشانگرهای ژنتیکی را که می توانند شانس دوام کلیه پیوندی را برای مدت طولانی تری افزایش دهند ارزیابی می کنند. هنگامی که مطابقت خوبی وجود داشته باشد، احتمال رد کلیه کمتر است.
  • تطبیق متقابل (cross-matching): این آزمایشی است که توسط ارائه دهنده خدمات درمانی شما انجام می شود. در این آزمایش، نمونه کوچکی از خون شما با خون اهدا کننده در محیط آزمایشگاه ترکیب می شود تا بدانید آیا آنتی بادی های خون شما در برابر آنتی ژن های داخل خون اهدا کننده واکنشی از خود نشان می دهند یا خیر.

اگر نتایج تطبیق متقابل منفی باشد، به این معنی است که خون اهدا کننده با خون شما سازگار است و احتمال رد کلیه در شما کمتر است. پیوند کلیه در هنگامی که تطبیق متقابل مثبت داشته باشید نیز امکان پذیر است، اما در این صورت به درمان های پزشکی اضافی قبل و بعد از پیوند نیاز پیدا خواهید کرد.

  • بررسی عوامل دیگر: همچنین ممکن است مرکز ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما قبل از پیوند به بررسی های پزشکی بیشتری همچون جستجوی عفونت های احتمالی، مطابقت سن گیرنده و اهدا کننده، مطابقت با اندازه کلیه و غیره نیاز داشته باشد.

جراحی پیوند کلیه

پیوند کلیه یک عمل جراحی است که طی آن کلیه اهدایی سالم جایگزین یک کلیه ناکارآمد می شود. این کلیه اهدایی می تواند از اهداکننده زنده یا فوت شده دریافت شده باشد. قبل از عمل پیوند، یک تیم از پزشکان کلیه و مجاری ادراری، جراحان پیوند و پرستاران می بایست هردوی افراد گیرنده و اهدا کننده را دقیقاً ارزیابی کنند تا خطر رد کلیه تا حد ممکن کاهش یابد.

پزشکان عمل جراحی را تحت بیهوشی عمومی انجام داده و کلیه اهدایی را در داخل بدن قرار می دهند. باید بدانید که پیوند کلیه درمان نهایی نیست و باید داروهای خود از جمله داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی را تا پایان عمر مصرف کنید.

چرا ایران را برای پیوند کلیه انتخاب کنیم؟

در سال 1954، اولین پیوند کلیه در ایالات متحده انجام شد. در حال حاضر، ایران رتبه اول را در پیوند کلیه در خاورمیانه دارد. اما چرا ایران بهترین مقصد برای پیوند کلیه است؟ اولین پیوند کلیه در ایران در سال 1967 انجام شد. هر فرد بیمار بدون در نظر گرفتن سن می تواند این عمل را در ایران انجام دهد، به شرط آنکه دارای وضعیت سلامتی خوبی بوده و اهدا کننده ی منطبق داشته باشد.

با استفاده از حرفه ای ترین تیم پزشکان، ایران در حال حاضر یکی از کشورهای دارای صلاحیت بالا در جهان با درصد موفقیت بالای 95 درصد است. در حال حاضر، ایران از نظر تعداد سالیانه پیوند کلیه رتبه اول را در خاورمیانه دارد. تیم پزشکی پیوند کلیه ایران با تخصص و مهارت خود در صدر قرار دارد.

با کمک اهداکنندگان زنده، ایران کوتاهترین لیست انتظار را دارد و برای یافتن اهدا کننده مجبور نیستید مدت زیادی منتظر بمانید. اگر بیمار غیرایرانی هستید، باید اهدا کننده را همراه خود داشته باشید تا بتوانید پس از مدت کوتاهی عمل پیوند را با مناسب ترین قیمت انجام دهید.

شرایط پیوند کلیه در ایران برای خارجی ها

شرایط زیر برای آن دسته از بیماران غیرایرانی می باشد که مایل به پیوند کلیه در ایران هستند:

1-گیرنده و اهدا کننده باید هر دو از یک کشور باشند.

2- آنها باید مدارک مورد نیاز و سابقه پزشکی خود را به همراه خود داشته باشند.

3- بیماران باید زمابندی درستی داشته باشند به این منظور که اطمینان حاصل کنند که می توانند تا زمانی که پزشک به آنها توصیه می کند در ایران بمانند.

هزینه پیوند کلیه در ایران

هزینه پیوند کلیه

پیوند کلیه مزایا و معایب زیادی دارد. یکی از مزایای پیوند کلیه نسبت به دیالیز هزینه آن است. هزینه پیوند کلیه حدود 7 برابر ارزان تر از انجام دیالیز است. تفاوت هزینه ها را می توان در ایران حتی بیشتر از دیگر کشورها مشاهده کرد. در زیر می توانید اطلاعاتی کلی در مورد پیوند کلیه در ایران مشاهده کنید.

هزینه پیوند کلیه

قیمت عمل جراحی پیوند کلیه با توجه به وضعیت سلامتی بیماران در ارزیابی شخصی آنها می تواند در موارد مختلف متفاوت باشد. اگر می خواهید درباره هزینه دقیق پیوند کلیه در ایران بیشتر بدانید، می توانید با تیم متخصصان ما در TebMedTourism تماس گرفته و به صورت رایگان در مورد وضعیت پزشکی خود مشورت کنید.

برای اطلاعات بیشتر: زمان بهبود پیوند کلیه برای شخص گیرنده را مطالعه نمایید.

Author: Leila Nazari

Publisher and SEO specialist: beheshteh hadizadeh

طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 1930 288 903 98+

آدرس: تهران – میدان هفت حوض -تقاطع هشت متری اول – پلاک 2 – واحد 6

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟