شباهت تخمک اهدایی به مادر، آیا با تخمک اهدایی بچه شبیه پدر مادر خود میشه؟

اهدای تخمک

درمان ناباروری از طریق تخمک اهدایی ( اهدای تخمک )

 

یکی از جنبه های مورد توجه بسیاری از والدین نیازمند به درمان ناباروری به روش اهدای تخمک، پاسخ به این سوال است که آیا فرزند حاصل، از نظر ژنتیکی و ظاهری شبیه ما خواهد بود؟

در اغلب موارد برای تشکیل جنین در این روش، از اسپرم پدر استفاده می شود و تخمک مادر، با تخمک اهدایی جایگزین می شود.

اهدای تخمک

ما در این مقاله می خواهیم درمورد میزان شباهت نوزاد حاصل از درمان ناباروری به روش تخمک اهدایی، به پدر و مادر صحبت کنیم.

اهدای تخمک

بطور طبیعی والدین تمایل دارند که فرزندشان شبیه آن ها باشد. این تشابه ظاهری بخش لذت بخش و مهمی از روند فرزندآوری می باشد و منجر به ایجاد حس خوب در پدر و مادر می گردد. در این مقاله به بررسی نحوه اهدای تخمک، ژن های دخیل در ایجاد جنین با استفاده از تخمک اهدایی می پردازیم و درانتها پاسخ این پرسش را خواهیم داد که چرا تشابه ظاهری فرزند شما موضوع خیلی با اهمیتی نیست.

اهدای تخمک

اطلاعات تکمیلی درخصوص اصول اهدای تخمک

برای درک بهتر درمان ناباروری به روش اهدای تخمک، باید از بررسی اصول اهدای تخمک شروع کنیم.

در حالت کلی، برای تشکیل یک جنین، وجود اسپرم و تخمک ضروری می باشد. برای یک زوج نابارور، دلایل متعددی وجود دارد که در نهایت منجر به تصمیم برای استفاده آن ها از تخمک اهدایی می شود. به عنوان مثال، خانم به دلیل سن بالا یا یک بیماری خاص، توانایی تولید تخمک برای لقاح را نداشته باشد.

در این شرایط، اسپرم مرد برای بارور کردن تخمک اهدایی استفاده می شود و جنین تشکیل شده به رحم مادر منتقل می گردد. مادر جنین را در داخل رحم خود نگهداری می کند تا وقتی که نوزاد به دنیا بیاید.

Learn more:All about Egg donation in Iran

تشابه ظاهری نوزاد در درمان ناباروری به روش اهدای تخمک

درصورتی که یک زن قادر به تولید تخمک مناسب نباشد، زوجین ممکن است تصمیم به استفاده از تخمک اهدایی بگیرند که در این صورت برای ایجاد تشابه بیشتر نوزاد به پدر و مادر، چهره اهدا کننده تخمک بهتر است نزدیک به چهره مادر باشد، یا زوجین آرزو کنند که چهره نوزاد به پدرش شبیه تر شود. درصورتی که شما می خواهید نوزادتان شبیه شما باشد، می توانید اهداکننده تخمکی پیدا کنید که چهره اش شبیه شما باشد و درنتیجه احتمال مشابه شما بودن نوزاد را افزایش دهید.

اهدای تخمک

نتیجه گیری

بطور کلی، باید توجه داشته باشید که اگر برای درمان نازایی، تصمیم به استفاده از تخمک اهدایی گرفته اید، مهمترین مسئله حس خوب مادر شدن و پدر شدن شما است و ویژگی های ظاهری فرزند جزو اولویت های کم اهمیت تر خواهد بود. اگر همچنان نگران این هستید که چقدر فرزندتان شبیه شما خواهد بود، همان طور که گفتیم، می توانید اهداکننده تخمک شبیه به خود پیدا کنید و در نتیجه میزان شباهت ظاهری فرزندتان با خود را بالاتر ببرید. برای این کار، می توانید از اعضای خانواده تان درخواست اهدای تخمک داشته باشید. به عنوان مثال می توانید از خواهرتان درخواست کنید که به شما تخمک اهدا کنند، زیرا شبیه ترین فرد به شما بر روی کره زمین، خواهر شما است که می تواند به شما تخمک اهدا کند و شما بارور شوید.

اهدای تخمک

بنابراین بطور کلی، اهدای تخمک، در کنار مزایای بی شماری که دارد، ممکن است معایبی هم داشته باشد که عدم تشابه ظاهری کامل با شما یکی از این معایب است، که البته با اقداماتی می توانید میزان شباهت ظاهری فرزندتان با خود را همان طور که گفته شد، افزایش دهید و در نهایت چهره فرزندتان شباهت بسیار زیادی به شما داشته باشد.

پس به هیچ وجه نگران این مسئله نباشید و از داشتن یک فرزند سالم و زیبا لذت ببرید.

برای کسب آخرین اطلاعات در این رابطه می توانید به مقاله مراجعه بفرمایید: If I use donor eggs will the baby look like me

اهدای تخمک
tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟