چگونه لیپوساکشن بر روی شکم انجام می شود؟

چگونه لیپوساکشن بر روی شکم انجام می شود؟

اضافه وزن باعث ایجاد مشکلات جسمی و روانی می شود. خطرات جدی برای سلامتی می تواند از جمله نتایج چاقی باشد که زندگی فرد را تهدید می کند. علاوه بر این، چاقی می تواند باعث شود افراد از ظاهر خود راضی نباشند و در نتیجه اعتماد به نفس کمتری داشته باشند. لیپوساکشن یکی از جراحی های زیبایی اخیر است که با حل کردن و خارج کردن چربی ها از طریق روش ساکشن به حذف چربی ها کمک می کند.

لیپوساکشن می تواند برای شکل دادن به قسمت های مختلف بدن از جمله معده استفاده شود. این روش سلول های چربی را از ناحیه شکم حذف می کند و می تواند سلول های چربی را تا حدود 70 درصد از بین ببرد. اگر علاقه مندید در مورد لیپوساکشن شکم و نحوه انجام آن بیشتر بدانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

butterfly

لیپوساکشن چیست؟

اگر روش ورزش و رژیم غذایی را امتحان کرده‌اید اما هنوز به نتیجه رضایت‌بخشی نرسیده‌اید، ممکن است نیاز به روش‌های جراحی مانند لیپوساکشن داشته باشید. لیپوساکشن در ایران یک عمل زیبایی برای برداشتن چربی های ناخواسته و تغییر شکل اندام است. این فرآیند معمولاً روی باسن، شکم، ران ها، پشت، باسن، بازوها و چانه انجام می شود تا ظاهر آنها را بهبود دهد. لیپوساکشن را می توان با سایر جراحی های پلاستیک مانند تامی تاک، کاهش سایز سینه، لیفت صورت و غیره انجام داد.

چه کسی کاندید لیپوساکشن است

butterfly

چه کسی کاندید مناسبی برای انجام عمل لیپوساکشن است؟

مانند هر جراحی دیگری، لیپوساکشن نیز ممکن است خطراتی داشته باشد. بنابراین، قبل از انجام آن باید در سلامت کامل باشید. شما باید در محدوده 30 درصد وزن ایده آل خود باشید، پوستی کشسان داشته باشید و همچنین سیگار نکشید. اگر مشکل گردش خون، بیماری قلبی، و دیابت داشته و یا سیستم ایمنی ضعیف دارید، انجام لیپوساکشن به شما توصیه نمی شود.

قبل از اقدام به این روش درمانی، باید با جراح خود مشورت کنید و در مورد فواید و خطرات این روش صحبت کنید. اگر تصمیم خود را در مورد انجام این جراحی نهایی کنید، پزشک به شما آموزش می دهد که چگونه برای این عمل آماده شوید. ممکن است محدودیت هایی در رژیم غذایی و الکل داشته باشید.

خطرات این روش چیست؟

درست مانند سایر جراحی ها، لیپوساکشن نیز می تواند خطراتی داشته باشد. در زیر، عوارض و خطرات احتمالی این روش نام برده شده است.

  • خون ریزی
  • عوارض بیهوشی
  • تجمع مایعات در زیر پوست
  • عفونت ها
  • آمبولی چربی
  • حذف ناهموار چربی
  • بی حسی
  • واکنش به لیدوکائین
  • مشکلات کلیوی و قلبی
  • لخته خون

 

اگر جراح روی سطح بزرگتری از بدن شما کار کند، خطر عوارض افزایش می یابد. شما باید با جراح خود در مورد خطرات و راه های مناسب برای به حداقل رساندن آنها صحبت کنید.

butterfly

چگونه لیپوساکشن بر روی شکم انجام می شود؟

لیپوساکشن شکم سلول های چربی ناحیه شکم را حل کرده و از زیر پوست خارج می کند. نتیجه این روش دائمی است مگر اینکه بیمار به سبک زندگی قبلی خود ادامه داده و دوباره وزن اضافه کند. لیپوساکشن شکم می تواند حدود 70 درصد از سلول های چربی ذخیره شده در ناحیه شکم را از بین ببرد. این روش معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، اگرچه برخی از جراحان ممکن است بی حسی موضعی را ترجیح دهند.

در طول این روند، یک تیم جراحی ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن خون شما را کنترل می کند. بسته به میزان حذف چربی، انجام این روش ممکن است چند ساعت طول بکشد. قبل از شروع، اغلب جراح نواحی که نیاز به درمان دارند مشخص می کند. حتی ممکن است برای مقایسه نتایج قبل و بعد از عمل تعدادی عکس گرفته شود. برای انجام عمل لیپوساکشن، تکنیک های مختلفی وجود دارد و جراح شما بر اساس اهداف درمانی و سوابق قبلی شما،یکی از روش ها را انتخاب می کند.

لیپوساکشن تامسنت، لیپوساکشن با کمک اولتراسونیک، لیپوساکشن با کمک لیزر(لیپولیز) و لیپوساکشن الکتریکی یا قدرتی و لیپوساکشن هوای فشرده (لیپوماتیک) انواع مختلف لیپوساکشن هستند.

پس از آماده شدن بیمار، جراح برش های کوچکی در اطراف محل رسوبات چربی ایجاد می کند. برای دستیابی به بهترین کانتور بدن، جراح ممکن است از جهات مختلف به ناحیه مورد نظر نزدیک شود. یک لوله نازک یا “کانولا” در زیر پوست قرار می گیرد و به منظور شل کردن سلول های چربی به جلو و عقب حرکت می کند. مایع تامسنت به زیر پوست ناحیه درمان تزریق می شود تا سلول های چربی حل شود. پس از اینکه محلول بر سلول های چربی تأثیر گذاشت، جراح از یک دستگاه وکیوم برای مکش سلول های چربی از پوست استفاده می کند.

ممکن است لوله های تخلیه کوچکی در نواحی تحت درمان قرار داده شوند تا در چند روز اول خون و مایعات اضافی از بدن خارج شود. پس از انجام پروسه، باید حداقل چند ساعت را در بیمارستان یا کلینیک سپری کنید تا تحت نظر تیم ریکاوری باشید. ممکن است لازم باشد یک شب بمانید تا تیم پزشکی مطمئن شود که به دلیل از دست دادن مایعات دچار کم آبی یا شوک ناشی از عمل نمی شوید. اگر در طول جراحی مقدار زیادی مایع و خون از دست بدهید، ممکن است نیاز به جایگزینی مایع از طریق درون وریدی و در موارد بسیار نادر نیاز به تزریق خون داشته باشید. به منظور جلوگیری از تجمع مایعات و تورم، جراح پوشیدن لباس فشرده را برای یک مدت برای شما تجویز می کند.

دوره نقاهت چقدر طول می کشد؟

برحسب ناحیه مورد درمان، ممکن است نیازی به ماندن در بیمارستان نباشد. با این حال، باید انتظار کبودی، تورم و درد را برای چند هفته داشته باشید. برای کنترل تورم، ممکن است به پوشیدن لباس فشرده به مدت 1 تا 2 ماه نیاز داشته باشید. احتمالاً برای جلوگیری از عفونت نیاز به مصرف آنتی بیوتیک دارید. همچنین ممکن است پزشک برای کنترل درد قرص هایی تجویز کند. پس از عمل، پزشک ممکن است برش‌ها را باز بگذارد تا درن‌های موقتی را داخل آن‌ها قرار دهد به این منظور که تخلیه مایعات اضافی از بدن افزایش پیدا کند.

در طول دوره نقاهت باید تا زمانیکه چربی باقی مانده در جای مناسب خود زیر پوست قرار می گیرد، منتظر بی نظمی هایی در خطوط یا اصطلاحا کانتورینگ بدن خود باشید. اگرچه روند بهبودی هر فرد ممکن است با دیگران متفاوت باشد، اما اکثر افراد می توانند در عرض چند روز به سر کار خود برگردند و در عرض 2 هفته می توانند به فعالیت های عادی خود ادامه دهند.

سیکس پک یا شکم شش با لیپوساکشن تکه

آیا می توانم از طریق لیپوساکشن به سیکس پک یا شکم شش تکه دست پیدا کنم؟

لیپوساکشن سلول های چربی انباشته شده در ناحیه شکم را از بین می برد، اما عضلات شکم از طریق هر دو روش لیپوساکشن و باشگاه ساخته می شوند. احتمالاً افرادی را دیده‌اید که شکم صافی دارند، اما لزوماً چیزی که ما به عنوان سیکس پک می شناسیم ندارند. بدون تمرین بدنی و ورزش سخت نباید از لیپوساکشن انتظار عضلات شکمی قوی و کاملا مشخص داشته باشید. بنابراین، اگرچه ممکن است شکمی صاف داشته باشید، اما هیچ کس نمی تواند بدون انجام تمرینات مشخص در باشگاه شکم شش تکه داشته باشد.

آیا نتایج دائمی هستند؟

در طول عمل لیپوساکشن سلول های چربی به صورت دائمی برداشته می شوند. با این وجود، اگر از رژیم غذایی سالم پیروی نکنید، بدن شما می تواند مجدداسلول های چربی تولید کند. اگر وزن اضافه کنید، رسوبات چربی دوباره ظاهر می شوند، اگرچه ممکن است آنها در سایر نواحی بدن ظاهر شوند. پس از جراحی برای حفظ کانتورینگ جدید بدن خود باید رژیم غذایی حاوی پروتئین بدون چربی، میوه و سبزیجات، غلات کامل و لبنیات کم چرب را دنبال کنید. علاوه بر این، برای جلوگیری از تجمع چربی، برنامه‌ریزی برای انجام ورزش منظم داشته باشید.

شرکت TebMedTourism یک تسهیلگر خدمات پزشکی واقع در ایران است که از طریق آن می توانید جراحی لیپوساکشن را با بالاترین کیفیت و با کمترین هزینه انجام دهید. جراحان پلاستیک ایرانی به دلیل تخصص خود در تمامی جراحی های زیبایی از جمله لیپوساکشن به خوبی شناخته شده اند. اگر تصمیم به انجام عمل لیپوساکشن دارید، بهتر است آن را با TebMedTourism امتحان کنید. اما قبل از آن، در مورد انجام مشاوره رایگان با پزشکان ما به صورت 24 ساعته تردید نکنید.

شرکت عصر طب بین الملل با بهره مندی از پزشکان جراح پلاستیک با تجربه و اساتید دانشگاهی، بالاترین کیفیت لیپوساکشن را با قیمتی مناسب و منطقی به شما ارائه می کند.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان ما، لطفا با ما در ارتباط باشید:

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 00989032881930

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟